Skocz do zawartości
robertk2

2E - sam dodaje gazu, nagłe odcięcia przy ham. silnikiem i inne trochę den.mankamenty

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem o zawieszaniu się obrotów ale takich problemów jak opisane niżej nie znalazłem.

 

 

Chciałbym zapytać użytkowników pasków z tym silnikiem czy to normalne:

 

* Jak auto zimne i ruszamy sobie to samo dodaje gazu i nawet dość sporo przyspieszy (wtedy sprzęgło i hamulec)

 

* czy jadąc w korku (auto rozgrzane) nie dodając w ogóle gazu auto ma prawo wg fabryki jechać (samo dodaje trochę gazu) czy powinno zatrzymać się i zgasnąć?

(u mnie samo dodaje gazu)

 

* Mam takie przypadki też, że po wciśnięciu sprzęgła auto jakby z opóźnieniem działa i dodaje gazu lekko gazując,

co jest denerwujące

 

* zdarzają się przy hamowaniu silnikiem takie ostre odcięcia paliwa, że jest szarpnięcie, czy to normalne?

 

 

Proszę o sugestie co może być przyczyną tych (chyba nie normalnych) zachowań?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś czy na benzynie czy na gazie... Ale może być kilka przyczyn:

 

1) nieszczelność w dolocie - posprawdzaj szczelność na wszystkich gumach od przepływomierza do przepustnicy

2) wydmuchana odma i nieszczelność(dopchnij węże idące do grzybka pod plastikową osłoną na pokrywie zaworów i posprawdzaj czy gdzieś się nie rozlazły.

3) zawór krokowy się blokuje...

4) Linka gazu się przycina - wypnij ją i sprawdź na sucho jak chodzi

5) dźwignia przepustnicy chodzi skokowo lub haczy o przewód zaworu krokowego

 

i jeszcze parę innych możliwych przyczyn ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
* Jak auto zimne i ruszamy sobie to samo dodaje gazu i nawet dość sporo przyspieszy (wtedy sprzęgło i hamulec)

 

* czy jadąc w korku (auto rozgrzane) nie dodając w ogóle gazu auto ma prawo wg fabryki jechać (samo dodaje trochę gazu) czy powinno zatrzymać się i zgasnąć?

(u mnie samo dodaje gazu)

Do sprawdzenia potencjometr przepustnicy, jego volty jak i połączenia we wtyczce , kable we wtyczce lubią sie naderwać....ja np. mam sztukowane....

 

Ostatnio tez linka mi chlasła i dostawał "głupiego jasia".

 

* zdarzają się przy hamowaniu silnikiem takie ostre odcięcia paliwa, że jest szarpnięcie, czy to normalne?

U mnie też jest coś takiego gdy zimny silnik i tylko na benzynie...traktuję to jako coś normalnego.

 

* Mam takie przypadki też, że po wciśnięciu sprzęgła auto jakby z opóźnieniem działa i dodaje gazu lekko gazując,

co jest denerwujące

Nie za bardzo zrozumiałem...wciskasz sprzęgło a auto gazuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
* zdarzają się przy hamowaniu silnikiem takie ostre odcięcia paliwa, że jest szarpnięcie, czy to normalne?

U mnie też jest coś takiego gdy zimny silnik i tylko na benzynie...traktuję to jako coś normalnego.

to tak samo, ale jeśli na ciepłym powyżej 2,5tys.obr. to jest już wina albo starych kabli(u mnie pomogło) albo nie oryg. cewki co idzie z niej kabel do kopułki(robiłem podmianke).

* czy jadąc w korku (auto rozgrzane) nie dodając w ogóle gazu auto ma prawo wg fabryki jechać (samo dodaje trochę gazu) czy powinno zatrzymać się i zgasnąć?

(u mnie samo dodaje gazu)

miałem to samo aż wyregulowałem przepustnice,

w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/1942-po-odpaleniu-gasnie.../page2?p=1500847#post1500847

dużo jest na forum o tych "widzimisiach" akurat o 2e. x)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat Zamieszczone przez robertk2 Zobacz posta

* zdarzają się przy hamowaniu silnikiem takie ostre odcięcia paliwa, że jest szarpnięcie, czy to normalne?

U mnie też jest coś takiego gdy zimny silnik i tylko na benzynie...traktuję to jako coś normalnego.

 

Tylko dlaczego tak ostro odcina się, że chce się lecieć do przodu?

 

Cytat Zamieszczone przez robertk2 Zobacz posta

* Mam takie przypadki też, że po wciśnięciu sprzęgła auto jakby z opóźnieniem działa i dodaje gazu lekko gazując,

co jest denerwujące

 

Nie za bardzo zrozumiałem...wciskasz sprzęgło a auto gazuje?

Tak - puszczam gaz, wciskam sprzęgło, a on z opóźnieniem próbuje lekko sam dodać gazu - dziś zwróciłem dokładnie uwagę - dzieje się tak, zarówno przy jeździe na LPG jak i na PB (Przełączyłem się dla próby przed zatrzymaniem i przy zawracaniu na sprzęgle dodał sobie gazu lekko z opóźnieniem)

Może to linka się zacina?

 

---------- Post added at 12:24 ---------- Previous post was at 12:12 ----------

 

Nie napisałeś czy na benzynie czy na gazie... Ale może być kilka przyczyn:

 

1) nieszczelność w dolocie - posprawdzaj szczelność na wszystkich gumach od przepływomierza do przepustnicy

2) wydmuchana odma i nieszczelność(dopchnij węże idące do grzybka pod plastikową osłoną na pokrywie zaworów i posprawdzaj czy gdzieś się nie rozlazły.

3) zawór krokowy się blokuje...

4) Linka gazu się przycina - wypnij ją i sprawdź na sucho jak chodzi

5) dźwignia przepustnicy chodzi skokowo lub haczy o przewód zaworu krokowego

 

Niedawno zdejmowałem tę grubą gumę do idzie do przepustnicy, trochę czyściłem przepustnicę

gumowa odma wymieniona (była sparciała)

 

3) to można jakoś stwierdzić?

4) sprawdzę - może to to

5) jak czyściłem przepustnicę (tylko od zewnątrz - bez wyciągania) to zauważyłem, że ładnie amortyzuje

Edytowane przez robertk2
doprecyzowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niedawno zdejmowałem tę grubą gumę do idzie do przepustnicy, trochę czyściłem przepustnicę

gumowa odma wymieniona (była sparciała)

 

Jeśli po tym, to wszystko zaczęło się dziać, to sprawdź czy przypadkiem nie obróciłeś węża od zaworu biegu jałowego i czy teraz ramię przepustnicy się o nie nie zapiera ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze sprawdż tą linkę...jej pracę w pancerzu...obcieranie dźwigni przepustnicy o gumę z odmy....jej naciąg czuli czy jest lekko lużna sama linka miedzy dźwignią przepustnicy a napinaczem pancerza gdy przepustnica zamknięta.

Tylko dlaczego tak ostro odcina się, że chce się lecieć do przodu?

Na zimnym silniku sie zgodzę, na ciepłym powinno być troszkę lepiej...przedmuchaj wężyki od podcisnien bo moze jak czyściłes bez wyjęcia przepustnicy to je pozatykałeś.

Bankowo to jakaś pierdoła ale daje popalić jak całe 2E ;)

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobrze sprawdż tą linkę...jej pracę w pancerzu...obcieranie dźwigni przepustnicy o gumę z odmy....jej naciąg czuli czy jest lekko lużna sama linka miedzy dźwignią przepustnicy a napinaczem pancerza gdy przepustnica zamknięta.

 

Dziś spojrzałem pod maskę - na linkę tylko i widzę jest lekko luźna (widać lekkie wybrzuszenie jakie linka tworzy w stanie spoczynku),

sprawdzę jeszcze czy nie trze.

 

Pracę w pancerzu jak sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze podmienić czujnik temperatury ten 4 pinowy , tylko nie jakieś badziewie najlepiej oryginał pasuje od którejś 2 litrowej octavii

też miałem takie wariactwo z obrotami aż odpinałem całkiem krokowy bo sie nie dawało jeździć , po zmianie czujnika ..wyzdrowiał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pracę w pancerzu jak sprawdzić?

Łapiesz i ciagniesz w góre za ten fragment linki między napinaczem a dźwignią , jeśli ładnie odbija to jest okej...trzeba uważać bo przy takich manewrach wypina sie spinka od napinacza a czasem nawet walcowy koniec linki klinuje sie w dźwigni na przepustnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Linka się nie zacina w pancerzu.

 

Jak w stanie spoczynku to (bez dodania gazu) linka jest luźna (dotykając palcem nie czuć żadnego naciągu tylko luz).

Czy to oznacza, że przepustnica jest zupełnie zamknięta (i pewnie to jest źle)?

 

Proszę o info jak wyregulować linkę przepustnicy

Edytowane przez robertk2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Naciągnąć linkę tak jak opisane tu:

Nie naciągaj linki tylko ustaw przepustnicę....

linkę to naciągasz w 2 sec. , blaszkę przesuwasz w karbach pancerza tak aby sam drut nie był naprężony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbuj jeszcze podmienić czujnik temperatury ten 4 pinowy , tylko nie jakieś badziewie najlepiej oryginał pasuje od którejś 2 litrowej octavii

To pewnie nieoficjalnie pasuje od Octavii. Zdradziłbyś konkretny numer części?

 

---------- Post added at 00:38 ---------- Previous post was at 00:36 ----------

 

Nie naciągaj linki tylko ustaw przepustnicę....

OK - możesz napisać jak to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności