Skocz do zawartości
DeepHeet

Ciśnienie/pompa oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Wracałem z trasy i na parkingu zobaczyłem świeże krople oleju, mały wgląd pod auto i szok! Olej lał się prawie ciurkiem cała podłoga w oleju! Otwieram maskę, bagnet suchy, turbo zachlapane olejem... Wlałem jakieś może +2l świeżego oleju(motul 10W40) żeby mieć normę na bagnecie. Silnik ostygł międzyczasie, kapać przestało. Odpaliłem go ponownie żeby sprawdzić skąd się leje, znaczny wyciek z okolicy spływu oleju z turbo. Telefon do brata i holowanie do mechanika żeby dokładniej zbadać temat.

Okazało się że wyciek jest niestety spod uszczelniaczy tubo :-( (turbo z AWXa) tylko dlaczego? Odma sprawdzona-drożna. Dalej do sprawdzenia ciśnienie oleju:

wyszło na to że na wolnych obrotach ma 0,xbara (nie pamiętam wartości) a wraz ze wzrostem obrotów ciśnienie rośnie na potęgę przy 3.5tyś miało 9barów? Komputer pokazał błąd czujnika ciśnienia oleju, podmiana na nowy nic nie dała a problem pozostał.

Koledzy co to może być? Pompa oleju do wymiany? Co jeszcze sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to leje ci sie z turbo umyj go dokladnie i zobacz gdzie leje sie konkretnie bo moze to byc z przewodu doprowadzajacego olej do turbo lub z powrotnego przewodu dodam jeszcze ze pompa oleju nie jest do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dodam jeszcze ze pompa oleju nie jest do wymiany

Jesteś pewien?

 

wraz ze wzrostem obrotów ciśnienie rośnie na potęgę przy 3.5tyś miało 9barów?

Ciśnienie otwarcia zaworu nadmiaru to 5.7-6.7 bar dla 1Z, pytanie czy silnik był rozgrzany do temp roboczej?

Najlepiej jakbyś zmierzył ciśnienie przy gorącym silniku i pełnych obrotach, nie może przekroczyć 7bara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie było sprawdzane na rozgrzanym motorze. Musze mieć 100% pewności co jest nie tak żeby nie pozbyć się kolejnego turbo... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem na 100% pewien, ale zawór odpowiedzialny za ograniczenie ciśnienia oleju jest w filtrze oleju - niech ktoś potwierdzi. W takim razie proponowałbym najpierw zmienić filtr oleju, a turba nie ruszać i zobaczyć co będzie. Może też być, że gdzieś jakiś kanał zatkany i stąd problem. Pompa na pewno dobra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jestem na 100% pewien, ale zawór odpowiedzialny za ograniczenie ciśnienia oleju jest w filtrze oleju - niech ktoś potwierdzi.
Pompa na pewno dobra.

To na pewno dobra czy nie jesteś pewien ? ;)

W filtrze oleju jest inny zawór, otwiera się gdy filtr jest zapchany

Zawór ograniczający ciśnienie oleju jest w pompie olejowej

oilpumpp.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Musze mieć 100% pewności co jest nie tak żeby nie pozbyć się kolejnego turbo...

Skoro pomiar ciśnienia był na 100% pewny, to zagadka rozwiązana, pompa do wymiany

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi, że pompa dobra - nie zużyta, skoro takie ciśnienie daje. Ale muszę się przyznać, że nawet nie wpadłem na to, że jest w niej zawór. Dzięki monter za wyjaśnienie. Skoro tak, to jej wymiana powinna pomóc. Pewnie zawór się zaciął i ciśnienie jest ile wlezie. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że razem z wymianą pompy trzeba wymienić olej, filtr oleju, uszczelkę pod miską, samą pompę, turbosprężarkę i coś jeszcze?

 

A pompa używana czy nowa?

Edytowane przez DeepHeet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czemu chcesz turbosprężarkę wymieniać? Chyba nie powinna być uszkodzona. Po wymianie pompy będziesz widział, czy nie leci olej i czy sprężarka daje rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze myślę, ale skoro ciśnienie oleju ją rozszczelniło to na dobrej pompie też może "przeciekać"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak pisałeś, ciśnienie zmierzyliście 9 barów, aż się wierzyć nie chce, a zaworek w pompie ogranicza go przy wartości 5,7 - 6,7 bar, więc sporo mniej. Z turbiną mechanicznie nic sie nie musiało stać, chyba na sucho nie pracowała? /Myślę, że można spróbować, czy nie będzie ciekło po naprawie na starej turbinie. W razie czego, to nawet nie wiem czy te uszczelniacze się wymienia i jak to się odbywa. Niech ktoś się wypowie jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DeepHeet mialem pdoobny problem z pompa oleju - ładowała mi na zimnym silniku ponad 14Barów !!!

a olej wywalało filtrem oleju ... 2x po 4litry !!!

kupiłem nową pompe oleju i działa do dziś .... 110zł dałem za nowke w sklepie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to zostało zdiagnozowane, nowa pompa oleju będzie założona niebawem, nowe turbo, komplet uszczelek i mam nadzieje że będzie spokój na wieki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie to zostało zdiagnozowane, nowa pompa oleju będzie założona niebawem, nowe turbo, komplet uszczelek i mam nadzieje że będzie spokój na wieki ;)

No u mnie na poczatku nikt niewiedzial co jest, bo odpalilem auto i nagle sru olej wywalilo , zalalem nowy filtr zmienilem i bylo OK , a na drugi dzien auto odpalam i chodzi , nagle zgaslo i niechce zapalic - okazalo sie ze popychacze sie zawiesily.... zrobilem pompe i gitez lans ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności