DeepHeet Zgłoś #1 Napisano 4 Listopada 2011 Wracałem z trasy i na parkingu zobaczyłem świeże krople oleju, mały wgląd pod auto i szok! Olej lał się prawie ciurkiem cała podłoga w oleju! Otwieram maskę, bagnet suchy, turbo zachlapane olejem... Wlałem jakieś może +2l świeżego oleju(motul 10W40) żeby mieć normę na bagnecie. Silnik ostygł międzyczasie, kapać przestało. Odpaliłem go ponownie żeby sprawdzić skąd się leje, znaczny wyciek z okolicy spływu oleju z turbo. Telefon do brata i holowanie do mechanika żeby dokładniej zbadać temat. Okazało się że wyciek jest niestety spod uszczelniaczy tubo (turbo z AWXa) tylko dlaczego? Odma sprawdzona-drożna. Dalej do sprawdzenia ciśnienie oleju: wyszło na to że na wolnych obrotach ma 0,xbara (nie pamiętam wartości) a wraz ze wzrostem obrotów ciśnienie rośnie na potęgę przy 3.5tyś miało 9barów? Komputer pokazał błąd czujnika ciśnienia oleju, podmiana na nowy nic nie dała a problem pozostał. Koledzy co to może być? Pompa oleju do wymiany? Co jeszcze sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #2 Napisano 4 Listopada 2011 z tego co piszesz to leje ci sie z turbo umyj go dokladnie i zobacz gdzie leje sie konkretnie bo moze to byc z przewodu doprowadzajacego olej do turbo lub z powrotnego przewodu dodam jeszcze ze pompa oleju nie jest do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #3 Napisano 4 Listopada 2011 dodam jeszcze ze pompa oleju nie jest do wymiany Jesteś pewien? wraz ze wzrostem obrotów ciśnienie rośnie na potęgę przy 3.5tyś miało 9barów? Ciśnienie otwarcia zaworu nadmiaru to 5.7-6.7 bar dla 1Z, pytanie czy silnik był rozgrzany do temp roboczej? Najlepiej jakbyś zmierzył ciśnienie przy gorącym silniku i pełnych obrotach, nie może przekroczyć 7bara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DeepHeet Zgłoś #4 Napisano 5 Listopada 2011 Ciśnienie było sprawdzane na rozgrzanym motorze. Musze mieć 100% pewności co jest nie tak żeby nie pozbyć się kolejnego turbo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #5 Napisano 5 Listopada 2011 Nie jestem na 100% pewien, ale zawór odpowiedzialny za ograniczenie ciśnienia oleju jest w filtrze oleju - niech ktoś potwierdzi. W takim razie proponowałbym najpierw zmienić filtr oleju, a turba nie ruszać i zobaczyć co będzie. Może też być, że gdzieś jakiś kanał zatkany i stąd problem. Pompa na pewno dobra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #6 Napisano 5 Listopada 2011 (edytowane) Nie jestem na 100% pewien, ale zawór odpowiedzialny za ograniczenie ciśnienia oleju jest w filtrze oleju - niech ktoś potwierdzi. Pompa na pewno dobra. To na pewno dobra czy nie jesteś pewien ? W filtrze oleju jest inny zawór, otwiera się gdy filtr jest zapchany Zawór ograniczający ciśnienie oleju jest w pompie olejowej Uploaded with ImageShack.us Musze mieć 100% pewności co jest nie tak żeby nie pozbyć się kolejnego turbo... Skoro pomiar ciśnienia był na 100% pewny, to zagadka rozwiązana, pompa do wymiany Edytowane 5 Listopada 2011 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #7 Napisano 5 Listopada 2011 Chodziło mi, że pompa dobra - nie zużyta, skoro takie ciśnienie daje. Ale muszę się przyznać, że nawet nie wpadłem na to, że jest w niej zawór. Dzięki monter za wyjaśnienie. Skoro tak, to jej wymiana powinna pomóc. Pewnie zawór się zaciął i ciśnienie jest ile wlezie. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DeepHeet Zgłoś #8 Napisano 6 Listopada 2011 (edytowane) Rozumiem że razem z wymianą pompy trzeba wymienić olej, filtr oleju, uszczelkę pod miską, samą pompę, turbosprężarkę i coś jeszcze? A pompa używana czy nowa? Edytowane 6 Listopada 2011 przez DeepHeet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #9 Napisano 6 Listopada 2011 Ale czemu chcesz turbosprężarkę wymieniać? Chyba nie powinna być uszkodzona. Po wymianie pompy będziesz widział, czy nie leci olej i czy sprężarka daje rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DeepHeet Zgłoś #10 Napisano 6 Listopada 2011 Nie wiem czy dobrze myślę, ale skoro ciśnienie oleju ją rozszczelniło to na dobrej pompie też może "przeciekać"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #11 Napisano 7 Listopada 2011 Ale jak pisałeś, ciśnienie zmierzyliście 9 barów, aż się wierzyć nie chce, a zaworek w pompie ogranicza go przy wartości 5,7 - 6,7 bar, więc sporo mniej. Z turbiną mechanicznie nic sie nie musiało stać, chyba na sucho nie pracowała? /Myślę, że można spróbować, czy nie będzie ciekło po naprawie na starej turbinie. W razie czego, to nawet nie wiem czy te uszczelniacze się wymienia i jak to się odbywa. Niech ktoś się wypowie jeszcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChRzAnIu Zgłoś #12 Napisano 19 Listopada 2011 DeepHeet mialem pdoobny problem z pompa oleju - ładowała mi na zimnym silniku ponad 14Barów !!! a olej wywalało filtrem oleju ... 2x po 4litry !!! kupiłem nową pompe oleju i działa do dziś .... 110zł dałem za nowke w sklepie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DeepHeet Zgłoś #13 Napisano 20 Listopada 2011 Właśnie to zostało zdiagnozowane, nowa pompa oleju będzie założona niebawem, nowe turbo, komplet uszczelek i mam nadzieje że będzie spokój na wieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChRzAnIu Zgłoś #14 Napisano 20 Listopada 2011 Właśnie to zostało zdiagnozowane, nowa pompa oleju będzie założona niebawem, nowe turbo, komplet uszczelek i mam nadzieje że będzie spokój na wieki No u mnie na poczatku nikt niewiedzial co jest, bo odpalilem auto i nagle sru olej wywalilo , zalalem nowy filtr zmienilem i bylo OK , a na drugi dzien auto odpalam i chodzi , nagle zgaslo i niechce zapalic - okazalo sie ze popychacze sie zawiesily.... zrobilem pompe i gitez lans ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach