Skocz do zawartości
Dario84

Operacja wyrzuceni wałków wyrównoważających Passat B6 BMM

Rekomendowane odpowiedzi

Były takie akcje w serwisach ale nie zmienia to faktu że napęd pompy zostawał taki sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bodajże dwa lata temu robil to mechanik mojemu znajomemu i napęd wałków musieli z niemiec sprowadzać czy coś, bo w serwisie nie mieli mozliwosci przywiezienia tego z polski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorzucam wykres z przeróbki tego audi:

 

 

audi20tdicaha.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie czy po tej operacji silnik chodzi głośniej lub ma trochę większe wibracje?

 

Na wolnych obrotach jest to nie odczowalne ale juz przy 3000+ obr sa odczowalne minimalne pogorszenie kultury pracy silnika.

Ja mam wrazenie ze teraz jezdze 1.9 tdi, ale mysle ze nie kazdy to waczuje.

 

to moja opinia :dobrze

 

 

Dodatkowo sprzedalem modul na ebayu za 500zl wiec spoko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za kilka dni kolejna operacja na audi, tym razem: walki, turbo brd + usuniecie chłodnicy spalin, montaz drugiego ic, wyrzucenie dpf z możliwością powrotu, przy okazji wymiana paska rozrządu no i oczywiście strojenie finalne :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Update, pacjent: Audi A4 2,0tdi BPW, modyfikacje:

 

- wyrzucenie wałków wyrównoważających

- montaż turbiny BRD

- montaż drugiego SMICa

- Wyrzucenie DPFa z możliwością powrotu

- strojenie

 

Zdjęcia z prac:

 

dscn8679.jpg

 

DPF wyciągnięty:

dscn8681t.jpg

 

Wałki:

dscn8686x.jpg

 

Słynny imbusik:

dscn8687.jpg

 

dscn8688y.jpg

 

Uszkodzone gumy koła napędu sprężarki klimatyzacji, częsta usterka:

dscn8692.jpg

 

Obcinanie zębatki na wale:

dscn8698k.jpg

 

Części z ASO:

dscn8700x.jpg

 

Tutaj doskonale widać przewężenie na wyjściu z DPFa, skutecznie blokuje moc:

dscn8701km.jpg

 

Pompa oleju z napędem oraz falą zamontowana:

dscn8702.jpg

 

dscn8705q.jpg

 

Montaż drugiego SMICa:

dscn8712q.jpg

 

Widok całości:

dscn8717.jpg

 

Wyspawana rurka z kwasówki zamiast DPFa:

dscn8726.jpg

 

Turbinka zamontowana, chłodnica spalin usunięta:

dscn8727.jpg

 

Ten wąż między innymi jest potrzebny zby usunąć chłodnicę spalin:

dscn8736.jpg

 

Nowe amortyzatorki do koła sprężarki klimatyzacji:

dscn8737x.jpg

 

Do drugiego SMICa trzeba wyciągnąć kratkę ze zderzaka żeby powietrze tam przepływało:

dscn8743p.jpg

 

Widok przodu razem z kierownicami na SMICe:

dscn8739j.jpg

 

 

A tutaj mały bonus, rura FMICa przy rozrządzie do Ibi 6L robiona na zamówienie do wysyłki:

dscn8744i.jpg

 

Wykres z modyfikacji wkrótce :)

Edytowane przez Dario84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Update, kolejna operacja wyrzucenia wałków wyrównoważających z wymianą rozrządu,

pacjent: Audi A4 BLB

 

 

dscn9075g.jpg

 

 

Części ASO:

dscn9076.jpg

 

 

Po zdjęciu zderzaka:

dscn9077a.jpg

 

 

Po demontażu pasa przedniego:

dscn9078.jpg

 

 

Silnik podwieszony:

dscn9079s.jpg

 

 

dscn9080.jpg

 

 

Zdemontowany rozrząd:

dscn9081l.jpg

 

 

Kółko na wale razem z napinaczem, przyczyna problemów:

dscn9082.jpg

 

 

Napinacz, widać jak wytarty:

dscn9084.jpg

 

 

dscn9085t.jpg

 

 

Wałki wyciągnięte:

dscn9086k.jpg

 

 

Na tych dwóch zdjęciach widać uszkodzenie kółka na wale napędzającego wałki, nie wraca do pozycji wyjściowej, co powoduje przestawienie w czasie pracy wałków względem układu korbowo-tłokowego, skutek- wibracje samochodu

dscn9087d.jpg

 

 

dscn9088.jpg

 

 

Zaślepiony otwór smarujący wałki:

dscn9089m.jpg

 

 

Kółko zdjęte z wału:

dscn9091t.jpg

 

 

Założone nowe kółko:

dscn9093s.jpg

 

 

Tutaj już na miejscu cały komplet:

dscn9094.jpg

 

 

Złożony rozrząd i cały przód silnika:

dscn9096.jpg

 

 

dscn9101t.jpg

 

 

Delikatnie podszlifowana miska olejowa:

dscn9103.jpg

 

 

Smok na miejscu, dół gotowy do założenia miski:

dscn9104.jpg

 

 

dscn9107o.jpg

 

 

Pomiar ciśnienia oleju po złożeniu wszystkiego:

dscn9108p.jpg

 

 

dscn9110d.jpg

 

 

Samochód pracuje bez zarzutu, właściciel stwierdził że lepiej pracuje.

 

 

Oprócz tej naprawy okazało się też że jeden wtrysk niedomaga i zawiesza się po rozgrzaniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już przed remontem miałem dziwne drgania w karoserii ale to były takie średnie podczas przyspieszania, ale przegub był walnięty lewy bo prztykał i twierdziłem że półośka kupiłem założyłem te drgania podczas lekkiego przyspieszania ustąpiły ale zostały inne, a teraz są takie inne przy 2100-2200 tyś obrotów na tempomacie. jest tak jade 80. wciskam 140 na tempomacie i przyspiesza na 6 biegu dojdzie do 120 wibracje aż tempomat rozłącza cała byda się trzęsie. na 5 biegu okolo 100 i trzęsie.

(trochę chaotycznie to opisałem) nagrałem nawet filmik co to się wyrabia.

pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności