Skocz do zawartości
Dario84

Operacja wyrzuceni wałków wyrównoważających Passat B6 BMM

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejna operacja wyrzucenia wałków tym razem Passat B6 BMM, Passat przyjechał na lawecie z objawem zaniku ciśnienia oleju, zdjęcie miski olejowej spowodowało zlokalizowanie usterki: napęd pompy oleju

 

Pasek rozrządu zdjęty (przy okazji został wymieniony):

dscn8244y.jpg

 

Wałki z pompą olejową zdemontowane:

dscn8245x.jpg

 

Przyczyna awarii: imbusik

dscn8246x.jpg

 

oraz gniazdo imbusika w jednym z wałków wyrównoważających:

dscn8249.jpg

 

 

dscn8252k.jpg

 

Zdjęte kółko na wale:

dscn8254s.jpg

 

 

dscn8255.jpg

 

Zaślepiony otwór w magistrali olejowej zasilający wałki w olej:

dscn8257c.jpg

 

Założona pompa z łańcuchem:

dscn8258t.jpg

 

 

dscn8259r.jpg

 

 

Oczywiście później przyszła fala olejowa i miska :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego a dlaczego ciełeś koło zębate na wale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a możesz podać od czego jest pompa oleju łańcuch i koło zębate na wał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego a dlaczego ciełeś koło zębate na wale

 

Ponieważ fabrycznie koło zębate napędzające wałki wyrównoważające jest prasowane na gorąco i nie ma możliwości ściągnąć go jakimkolwiek ściągaczem.

 

Pompa oleju AWX/ASZ/ARL, tak samo łańcuch i napinacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponieważ fabrycznie koło zębate napędzające wałki wyrównoważające jest prasowane na gorąco i nie ma możliwości ściągnąć go jakimkolwiek ściągaczem.

 

 

Czasem trzeba cos zepsuc by mozna bylo naprawic :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wyrzuceniu tych wałków silnik nie wariuje?? Rozmawiałem o tym z kuzynem mechanikiem i wg niego po wyrzuceniu wałków silnik zaczął by nierówno pracować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skąd takie informacje ale we wszystkich samochodach w których wyrzuciłem walki nie występują takie objawy a trochę już tego było :-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma audi a6 2.0 tdi i popsuło mu się coś z napędem pompy i dał do jakiegoś mechanika który założył nową pompę od 2.0 tdi ale niby jakaś ulepszona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta tzw ulepszona pompa różni się tym że jest napędzana kołami zębatymi, a nie łańcuchem jak to miało miejsce w pierwszych wersjach 2,0. Nie zmienia to pewnie faktu że jest i tak mniej trwała niż łańcuchowa pompa ze starego 1,9.

Nie mniej temat ciekawy. Ciekawi mnie czy po tej operacji silnik chodzi głośniej lub ma trochę większe wibracje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic z takich rzeczy sie nie dzieje, zarówno ja jak i właściciele samochodów nie zauważyli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ta pompa od 1,9 nie może już smarować tych wałków??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ponieważ nie ma fizycznej możliwości zamontowac wałkow i pompy 1,9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa ma napęd z wałków, czy bezpośrednio z wału korbowego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary typ ma napęd z wału a nowy z wałków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten imbusik i jego gniazdo jaką maja rolę w wałku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie imbusik z jednej strony wchodzi w gniazdo w wałku, a z drugiej strony napędza pompę oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Daro pisze nie ma co sie zastanawiac tylko wywalac to badziewie zanim narobi klopotu.

 

Roznice w drganiach na postoju sa minimalne ! Moze esteta to wyczuje jednak w wielu przypadkach zuzyte walki tez powoduja lekkie wibracje stad

roznicy nie ma wogule.

 

A znajac zycie taki naped pompy oleju stanie nam w najmniej dogodnej chwili. Tydz temu mielismy auto ktore na lawecie klient z Dortmundu wiozl bo mu sie na autobahnie zaswiecilo....

Na szczescie klient- forumowicz wiec obeznany w temacie. Od razu wylaczyl wiec i uszkodzenia raczej zadne.

Fakt ze nawet lekko wyrobione gniazdo/ibusik moga powodowac ze co ktorys tam raz sie przeskoczy i wydajnosc pompy spada. Moze nie na tyle by alarm wlaczyc ale napewno nie trzyma prawidlowego smarowania- czym to sie konczy jak ktos lubi np Vmaxy czesto stosowac- nie musze mowic.

 

Wiec mozna sobie turbo podetrzec nim jeszcze sie lampka zapali.....

 

To tak dla tych co mysla ze moga smigac poki kontrolka milczy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta tzw ulepszona pompa różni się tym że jest napędzana kołami zębatymi, a nie łańcuchem jak to miało miejsce w pierwszych wersjach 2,0. Nie zmienia to pewnie faktu że jest i tak mniej trwała niż łańcuchowa pompa ze starego 1,9.

Nie mniej temat ciekawy. Ciekawi mnie czy po tej operacji silnik chodzi głośniej lub ma trochę większe wibracje?

 

Troche zmylil mnie ten kolega.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo były dwa rodzaje napędu wałków (nie pompy olejowej), wcześniejszy przez łańcuch i zębatki z wału korbowego + napinacz łańcucha, drugi nowszy przez dwa koła zębate zazębiające się wzajemnie bez udziału łańcucha (właśnie taki typ jest tutaj opisany).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha to o to chodzi, czyli tym którym nawalil napęd wałków na łańcuch, to zastępowali łańcuch napędem przez koła zębate?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności