Skocz do zawartości
wojtekania

Przepustnica -silnik krokowy AGG vw Passat 2.0 1996

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie może ktoś mi doradzi , choć szukałem na forum nie mogłem znaleźć rozwiązania. Od dłuższego czasu jeżdże z chyba wadliwym silnikiem krokowym. Mam problemy z odpaleniem porannym auta. Jezeli choć lekko uchyle pedał gazu ,pali na strzał. Jak jest rozgrzany można odpalać bez gazu. Autko nie ma instalacji gazowej. Jedną ważną rzecz zauważyłem że po przekręceniu kluczyka w okolicach silnika krokowego (chyba zamontowany jest z tyły przepustnicy) jest charakterystyczne tykanie.Podobno powinny być jakieś dwa lub trzy tyknięcia u mnie ten dzwięk jest non stop. Podobno silnik krokowy ustawia położenie przepustnicy na przyszły rozruch u mnie tego chyba nie może ustawić i stąd problem z zapalaniem rannym bez gazu. W ramach wskazówki autko pali mało w trasie 6.5 przy 100km w mieście 10 l. Przepustnica była czyszczona 30 tyś km wstecz. Czy kupująć nową lub uzywaną przepustnicę i silnik krokowy muszę ją koniecznie mieć od silnika AGG ? Może ktoś mi wskaże czy dobrze myśle z tą moją usterką , czyba że przyczyna leży gdzie indziej. Pozdrawiam*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy linka od gazu nie jest za mocno naciągnięta - tez tak miałem - poluzowałem i jak ręką odjął - wcześniej tez nie palił bez dodania gazu, potrafił zgasnąc na skrzyzowaniu jak lekko nie trzymałem pedalu gazu itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Linka jest poluzowana ,sprawdzałem ją. Autko nigdy mi nie zgasło samoczynnie , chyba że był zimnny silnik ,ale to też sporadyczne przypadki. Ale dzieki za myśl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to , Niewiedza ludzi w tym temacie ??? Szczerze to zawiedziony jestem. Może gdybym zapytał sie o jakąś pierdołe to miałbym paredziesiąt odpowiedzi. No cóż życie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnice po takim przebiegu wyczyść może być już brudna, ogólnie silnik krokowy dobry ma brzęczeć po przekręceniu klucza w stacyjce. Sprawdź czy masz stycznik przepustnicy sprawny może nie podawać do Ecu że przepustnica zamknięta. Powinien być zwarty jak sprawdzisz miernikiem. Kolejną sprawą sprawdź nieszczelności dolotu, wszystkie podciśnienia, odma może gdzieś pękła. Warto sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej czy wartości prawidłowe. Częstą przyczyną w naszych b4 może być także kostka stacyjki.

 

Pozdrawiam udanego szukania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź , zawsze to już coś. Biorę się do roboty. I napisze jakie są rezultaty. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności