Skocz do zawartości
sayco

B4 2E - problem z elektryką (pompa paliwa, prawa szyba)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Po wielu próbach rozwiązania problemu postanowiłem zwrócił się z prośbą o pomoc do Was! Problemy zaczęły się już bardzo dawno temu. Bardzo często nie działała przednia szyba od pasażera lub sama się otwierała (co doprowadziło kiedyś do zalania calego wnętrza, rozbierania i suszenia całego passata). Otwierała się przełącznikiem od kierowcy, natomiast tym w prawych drzwiach już nie. Rozebrałem polutowałem kable w wiązce i raz było ok a raz nie. W końcu wymieniłem całą kostkę, gdyż jeden z przewodów czasem nie miał przejścia - to również pomogła na chwilę. Wymieniłem w końcu cały mechanizm wraz z silnikiem i modułem (problemy związane były z cewką). Wszystko działało prawidłowo. Równocześnie miałem problem z pompa paliwa. Mianowicie czasami auta nie dało się uruchomić. Rozwiązaniem było mostkowanie przekaźnika 167 (od pompy paliwa) - próbowałem wymieniać przekaźnik (4-krotnie), lecz problem leży gdzieś dalej. Czasami jak poruszałem kablami w windzie z przekaźnikami i bezpiecznikami - problem ustępował. Wydaje mi się, że był to zbieg okoliczności, gdyż po oględzinach nie widać poluzowanych przewodów, czy czegoś w podobie. Ruszanie przewodami i windą jednak nie pomaga. Wracam tu do szyby, gdyż kiedy nie działa pompa to i prawa szyba nie działa prawidłowo, by ją zmusić do działania należy na podniesionej lewej nacisnąć jej podnoszenie i szybko podnieś/opuścić prawą szybę - wtedy czasami zmusza się ją do działania.

Reasumując silniczek, moduł i okablowanie w prawych drzwiach - w pełni sprawne, przekaźnik 167 również a czasami coś się dzieje i ani szyba ani pompa. Irytujące jest ciągłe wkładanie zmostkowanego kablem przekaźnika, by uruchomić mojego passata. Również kupę kasy zainwestowałem w szyby (wymieniałem również całą lewą stronę) i prawa nadal nie działa prawidłowo...

Najważniejszy jest jednak problem pompy paliwowej - ta jest raczej sprawna, przekaźnik również, więc problem leży gdzieś w elektrycy, tylko gdzie ?

Proszę Was o pomoc, sugestie, może ktoś już miał podobne problemy z elektryką w swoim aucie? Z góry dziękują za każdą odpowiedź. Serdecznie pozdrawiam.

Do tematu dorzucę jeszcze pytnie o spalanie - nie przekraczając 90km/h spala na trasie ok 7.4l natomiast jeżdżąc super ekonomicznie na mieście jest to 12-16l/100km :( Za bogata mieszanka? Jakieś sugestie w poprawie tego stanu rzeczy?

Edytowane przez sayco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołączę się z pytaniem o pompę paliwa u mnie jest podłączona pod stacyjkę na krótko przez bezpiecznik i dodatkowy przełącznik, ale to rozwiązanie nie zbyt dobre ze względu na ciągłą pracę pompy paliwowej przy jeździe na benzynie :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dołączę się z pytaniem o pompę paliwa u mnie jest podłączona pod stacyjkę na krótko przez bezpiecznik i dodatkowy przełącznik, ale to rozwiązanie nie zbyt dobre ze względu na ciągłą pracę pompy paliwowej przy jeździe na benzynie :/

Ponieważ jest to pompa elektryczna to ciśnienie tłoczonego paliwa zależne jest od napięcia. Dlatego chciałbym Was zapytać o to, czy w sytuacji kiedy mamy zmostkowany przekaźnik, pompa pracuje normalnie (z regulacją), czy z niezmiennym napięciem i stałym ciśnieniem?

Po przejrzeniu forum zastanawiam się, czy to może być problem z masą, która czasami ginie? Jeżeli tak to gdzie szukać? Jak i co sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa po przekręceniu kluczyka pracuje tylko chwile-przekaźnik...po odpaleniu silnika pracuje cały czas.

Zatem jest to kwestia sygnału na przekaźnik podczas pracy silnika.

Ale liche kable też potrafia namieszać.

 

pompa pracuje normalnie (z regulacją), czy z niezmiennym napięciem i stałym ciśnieniem?

 

Pompa ma dostawać stałe napięcie nie żadne tam zmienne.

Więc na krótko może być.

Oczywiście jej ciśnienie zalezy od jej sprawności ale na wtryskach cisnienie regulowane jest regulatorem który jest na listwie wtryskowej.

Ale na samą pracę pompy nie ma on zadnego wpływu.

Zatem tylko elektryka jest tu wszystkiemu winna.

Po odpaleniu silnika przekaźnik dostaje sygnał ze sterownika.

Nie wiem ilu pinową masz wtyczke w sterowniku ale w przypadku 38 pinów sterowanie przekaźnikiem pompy jest z pinu 7.

W skrzynce przekaźników jest to tylna wtyczka G1 pin 3 czerwono żółty przewód.

Poszukaj pliku "gniazda skrzynki bezpiecznikow" na forum , nie dawno wrzucałem jak i TUTAJ masz rozpiske wtyczki sterownika...ale możesz mieć inną...nowszą.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Jet to kwestia sygnału na przekaźnik podczas pracy silnika.

Ale liche kable też potrafia namieszać.

...

Zatem tylko elektryka jest tu wszystkiemu winna.

 

Które kable masz an myśli? Co do elektryki - domyślam się :) tylko gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Które kable masz an myśli?

Edytowałem posta wyzej.

Nie wiem ilu pinową masz wtyczke w sterowniku ale w przypadku 38 pinów sterowanie przekaźnikiem pompy jest z pinu 7.

W skrzynce przekaźników jest to tylna wtyczka G1 pin 3 czerwono żółty przewód.

Poszukaj pliku "gniazda skrzynki bezpiecznikow" na forum , nie dawno wrzucałem jak i TUTAJ masz rozpiske wtyczki sterownika...ale możesz mieć inną...nowszą.

Jak juz zmieniałeś przekaźniki to mogłeś wymienic też przekaźnik zasilania sterownika i przekaźnik odciążający stacyjke...są to dwa najbardziej "strategiczne" ;) elementy skrzynki przekaźników moze nawet i całej elektryki ;)

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Edytowałem posta wyzej.

 

Jak juz zmieniałeś przekaźniki to mogłeś wymienic też przekaźnik zasilania sterownika i przekaźnik odciążający stacyjke...są to dwa najbardziej "strategiczne" ;) elementy skrzynki przekaźników moze nawet i całej elektryki ;)

 

Szukałem "gniazda skrzynki bezpieczników" dla B4 ale znalazłem jedynie dla B5 :/ CO do strategicznych przekaźników zasilania sterownika i przekaźnika odciążającego stacyjkę, czy mógłbyś mi podać ich numery?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może na początek sprawdź czy nie masz zaśniedziałych styków, czy masa nie ginie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może na początek sprawdź czy nie masz zaśniedziałych styków, czy masa nie ginie.

Styki przekaźnika i na pompie wyczyszczone... właśnie - jak sprawdzić masę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.... jak sprawdzić masę ?

 

Najprościej przy pomocy żarówki (np. 21W), lutujesz do żarówki dwa kabelki, jeden łączysz do + akumulatora, drugim dotykasz do miejsc w których sprawdzasz masę. Jak żarówka świeci jasno to masa jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najprościej przy pomocy żarówki (np. 21W), lutujesz do żarówki dwa kabelki, jeden łączysz do + akumulatora, drugim dotykasz do miejsc w których sprawdzasz masę. Jak żarówka świeci jasno to masa jest OK.

To jasne, można nawet miernikiem sprawdzić, czy jest przejście. Pytałem raczej o miejsca gdzie mam sprawdzać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności