Rotor Zgłoś #1 Napisano 12 Października 2011 W lutym wymieniłem lampę prawą przednią soczewkową na używkę bo stara przeciekała. Nie sam -w warsztacie przy okazji innych rzeczy. Jeździłem i było dobrze. Po ostatniej wizycie i zaprzyjaźnionego mechanika (olej, tarcze, końcówki dr. kier., przegub, oringi IC) zauważyłem, że prawa lampa świeci mi nie jak powinna z prawej wyżej tylko całkiem na płasko czyli nie doświetla pobocza. Mechanika zapytałem czy coś robił przy lampie - nic. Kiedyś rozbierałem taką połamaną lampę i wybebeszyłem odbłyśnik połączony z soczewką. Wiem że jest tam ruchoma przesłonka, którą (jak się domyślam) przestawia się, gdy się wybieramy np do Anglii, żeby nie oślepiać innych. Dobrałem się więc i przestawiłem tę przesłonkę, patrzę a tu świeci już całkiem po angielsku czyli w lewo lewej wyżej, z prawej płasko - istny cyrk!. Próbowałem to ustrojstwo jakoś ruszyć obrócić, wyjąłem oprawkę, żarówką, włożyłem, złożyłem - bez zmian. Przestawiłem przesłonkę z powrotem na świecenie płaskie i nie wiem co robić. Czy mogło się samo jakoś przestawić, przekręcić??? Pomocy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #2 Napisano 12 Października 2011 W lutym wymieniłem lampę prawą przednią soczewkową na używkę bo stara przeciekała. Nie sam -w warsztacie przy okazji innych rzeczy. Jeździłem i było dobrze. Po ostatniej wizycie i zaprzyjaźnionego mechanika (olej, tarcze, końcówki dr. kier., przegub, oringi IC) zauważyłem, że prawa lampa świeci mi nie jak powinna z prawej wyżej tylko całkiem na płasko czyli nie doświetla pobocza. Mechanika zapytałem czy coś robił przy lampie - nic. Kiedyś rozbierałem taką połamaną lampę i wybebeszyłem odbłyśnik połączony z soczewką. Wiem że jest tam ruchoma przesłonka, którą (jak się domyślam) przestawia się, gdy się wybieramy np do Anglii, żeby nie oślepiać innych. Dobrałem się więc i przestawiłem tę przesłonkę, patrzę a tu świeci już całkiem po angielsku czyli w lewo lewej wyżej, z prawej płasko - istny cyrk!. Próbowałem to ustrojstwo jakoś ruszyć obrócić, wyjąłem oprawkę, żarówką, włożyłem, złożyłem - bez zmian. Przestawiłem przesłonkę z powrotem na świecenie płaskie i nie wiem co robić. Czy mogło się samo jakoś przestawić, przekręcić??? Pomocy! Bo ta lampa jest od anglika (w takiej lampie możesz z ruchu lewostronnego przestawić przesłonką na opcje symetryczną jak jest w USA, ) Zostaw na płasko , chyba że się diagnosta lub policja dowali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rotor Zgłoś #3 Napisano 12 Października 2011 Pytanie brzmi jak normalna lampa nagle stała się lampą angielską??? czy jest możliwe że coś się przestawiło, się obróciło czy czort wie co jeszcze? Ktoś miał podobną przygodę? Czy ustawienie w stacji diagnostycznej może cokolwiek zmienić? Drugie pytanie - obie zwykłe lampy w normalnym układzie po przestawieniu na ruch lewostronny świecą jednakowo czyli płasko? Trzecie pytanie - mam soczewkę z odbłyśnikiem ze starej lampy - czy da się w miarę łatwo przełożyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #4 Napisano 12 Października 2011 Pytanie brzmi jak normalna lampa nagle stała się lampą angielską??? czy jest możliwe że coś się przestawiło, się obróciło czy czort wie co jeszcze? Ona nie stała się angielską, tylko od początku była angielska-widocznie mechanik, który Tobie wymieniał reflektor wsadził Tobie anglika, tylko ustawionego symetrycznie-a Ty się zorientowałeś po kilku miesiącach. Nie ma możliwości, żeby europejska lampa stała się angielską. Jak chcesz, to podaj numer tej lampy-sprawdzimy jeszcze w ETCE. Drugie pytanie - obie zwykłe lampy w normalnym układzie po przestawieniu na ruch lewostronny świecą jednakowo czyli płasko? Masz możliwość ustawienia asymetrycznego (europejczyk lub anglik) na symetryczne (USA-czyli płasko), ale nie masz możliwości przestawienia europejczyk-anglik. Trzecie pytanie - mam soczewkę z odbłyśnikiem ze starej lampy - czy da się w miarę łatwo przełożyć? Musisz rozkleić reflektor-dopiero wtedy możesz wymienić odbłyśnik wraz z soczewką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rotor Zgłoś #5 Napisano 12 Października 2011 Jak poznać po numerach czy lampa jest angielska? muszę spisać wszystkie oznaczenia czy któraś tam cyferka od razu mi powie? Często parkuję w podziemnym parkingu w Almie gdzie dokładnie widzę na białej ścianie jak świecę, w międzyczasie sam sobie ustawiałem światła bo jedno świeciło za nisko - absolutnie niemożliwe żebym nie zauważył przez 7 miesięcy. Z kolei mechanik który się ostatnio dotykał to nie przypadkowy koleś tylko byłem u niego parę razy, teraz rozkręca działalność w nowym miejscu i raczej zależy mu na klientach, wątpię, żeby mu się chciało robić takie podmianki. "Musisz rozkleić reflektor..." czyli lipa. OK sprawdzę po numerach i będzie jasne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #6 Napisano 13 Października 2011 Jak poznać po numerach czy lampa jest angielska? muszę spisać wszystkie oznaczenia czy któraś tam cyferka od razu mi powie? Podaj numer ETKA... 3B0... absolutnie niemożliwe żebym nie zauważył przez 7 miesięcy. Absolutnie niemożliwe to jest to, że lampa się "zangliczyła" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rotor Zgłoś #7 Napisano 14 Października 2011 (edytowane) Na czarnej obudowie znalazłem takie napisy: . . . . . .PL. . . .A . . HR . .HC . HC . 1a 17.5 . .E1. . . 02. . 04. . 04. . 04. . 01 . . . . .1186 . - . . . . . . . . . -- . . . . .1187 (oznaczenie E1 jest w kółku, kropek użyłem dla zachowania "geograficznego" rozłożenia symboli, bo same spacje są automatycznie kasowane) acha gdzies tam w rogu było jeszcze ECE only czy jakoś tak a na przezroczystym plastiku takie: H7 VOL SSB 441 SAE HR 00 H7 Edytowane 14 Października 2011 przez Rotor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 14 Października 2011 . . . . . .PL. . . .A . . HR . .HC . HC . 1a17.5 . .E1. . . 02. . 04. . 04. . 04. . 01 . . . . .1186 . - . . . . . . . . . -- . . . . .1187 Po tych oznaczeniach można stwierdzić ze masz prawa lampę przystosowana do ruchu lewostronnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rotor Zgłoś #9 Napisano 14 Października 2011 No to sprawa jasna. Przy okazji - jak poznać w tych oznaczeniach? które cyferki o tym mówią? Pozostaje już tylko ostatnie pytanie: Gdzie kupić w miarę niedrogie ale dobre lampy (nówki)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #10 Napisano 14 Października 2011 Akurat jak kupywac nowe to tylko helli bo te zamienniki za dobre nie sa Lepiej juz zrobic te lampy, spolerowac klosze, zmienic soczewki na bixenon badz bihalogen i cieszyc sie dobrym swiatlem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rotor Zgłoś #11 Napisano 14 Października 2011 No to słabo bo one tanie nie są. Żeby wyjąc lampę trzeba zdjąć zderzak? Na pewno trzeba rozklejać reflektor żeby dobrać się do soczewki? są tam na obwodzie klosza jakieś spinki. I ponawiam pytanie -jak poznać angielską lampę po numerach? żebym się znowu nie naciął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #12 Napisano 14 Października 2011 Zeby rozkleic nie uszkadzajac lampy w polifcie to trzeba miec narzedzia i doswiadczenie. Zeb zdjac lampe trzeba zdjac zderzak, zeby zmienic soczewke trzeba rozkleic lampe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach