Skocz do zawartości
ajsiju

Nietypowe (nie)odpalanie na ciepłym w AJM

Rekomendowane odpowiedzi

czujnik temperatury wymieniałem na nowy działający w 100% to nie to...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cały czas walczę z problemem nieodpalania na ciepłym silniku.

 

Jak jeszcze miałem AJM-a u mnie też występował ten problem.

I z tego co widzę i czytam to częsta przypadłość w tych silnikach.

 

Ja też miałem wymieniony czujnik temperatury , zmieniłem akumulator na nówkę Boscha , sprawdziliśmy rozrusznik (wbrew temu co tu napisał jakiś patryk on też może być powodem bo daje opór podczas kręcenia i zbyt wolno kręci - u mnie było wszystko OK , nawet szczotki wykazywały minimalne ślady zużycia).

Zdaniem mechanika (naprawdę łebski chłopak z ASO) pozostała do zrobienia ostatnia rzecz (niestety najkosztowniejsza więc jej nie zrobiłem bo w międzyczasie znalazł się nowy nabywca) - wymiana kompa lub kości pamięci lub wgranie od nowa oprogramowania (już nie pamiętam co mi gość proponował).

Podobno w tych silnikach , z początków produkcji (moja Bora była 2000 r) siadają w kompie pamięci EPROM (czy jak je tam zwał) bo użyto niewłaściwych materiałów i pamięci nie trzymają pamięci i podają nieprawidłowe dane podczas rozruchu a uwidacznia się to szczególnie jak silnik osiąga temperaturę roboczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I pytanie się nasuwa takie. Do czego służy pompa vacum w tym konkretnym modelu AJM? Nie chodzi mi o podciśnienie tylko, po kiego wałka tam idą przewody paliwowe i czy to może mieć coś wspólnego z nieodpalaniem na ciepłym silniku?

Tak jest skonstruowana pompa paliwa wraz z pompą podciśnienia. Stąd przewody paliwowe dochodzące do pompy. Takie pompy były montowane w paru silnikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj do sprawdzenia rozrusznik a jak masz pojęcie to sam rozbierz wyczyść sprawdź szczotki tuleje nie słuchaj takich bzdur bo wydasz dużo pieniędzy takie same objawy miał mój kuzyn przy Lagunie 1,9dti zachodzili my w głowę i nic i przez przypadek trafiłem na post na forum Renault gdzie gość zainwestował dużo kasy i na koniec dał rozrusznik do regeneracji mechanior powiedział mu że często się tak dzieje rozrusznik za olejony , zabrudzony, w dodatku trochę wrobiony i wytwarza pole magnetyczne które blokuje czujniki będzie kręcił jak szalony a nie odpali na ciepłym. Rozrusznik zregenerowany Lala pali jak szalona zimna , ciepła , gorąca.Pozdrawiam i powodzenia w zmaganiach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ponownie, ponownie,

 

wciąż z tym samym problemem... od poprzedniego momentu zrobiłem już jakieś 700km, z czego ostatnio go przegoniłem po trasie 400km. Na autostradzie śmigał równo, spalanie ok 5,5 litra na 100km. Odpalałem go z 30 razy i za każdym razem nie miał większych problemów, nie raz palił od razu nie raz po 2 próbach.... aż tu qrwa dzisiaj znowu pod domem na ciepłym silniku - wyszedłem na 5 minut, wracam i ****... nowy rozrusznik, chechłam, chechłam, zasmrodziłem całą okolicę kupą smrodliwego dymu, ulica całą czarna od sadzy z rury. Odpinałem przepływkę, czujniki temp. paliwa i cieczy chłodzącej, odpalałem z wciśniętym gazem, na popych i qrwa na tysiąc innych sposobów....NIC NIE POMAGA !!! Ja już powoli tracę włosy i ochotę na tego szmelcwagena...

 

Po 3 godzinach przyszedłem ponownie go odpalić tym razem z laptopem, Vag wykazał tylko jeden błąd:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Control Module Part Number: 038 906 019 BJ

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0010SG 0812

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 05311

1 Fault Found:

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

P0303 - 35-10 - - - Intermittent

 

podejrzewam że to mogło być sporadyczne, bo po wykasowaniu, dalej nieodpalał a błędu już nie było.

Odpalił mi dopiero za 3 razem, a wcześniej spróbowałem zrobić logi w trakcie odpalania, oto one:

 

tutaj nie odpalił:

Grupy: 000,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_59785.html

 

tu już odpalił:

Grupy: 000,009,010 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_59786.html

 

a tu po kilku minutach, kolejna próba, odpalił od razu:

Grupy: 000,001,004 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_59787.html

 

 

proszę pomóżcie... :dolamam:dolamam:dolamam:dolamam:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, ponownie, ponownie,

 

wciąż z tym samym problemem... od poprzedniego momentu zrobiłem już jakieś 700km, z czego ostatnio go przegoniłem po trasie 400km. Na autostradzie śmigał równo, spalanie ok 5,5 litra na 100km. Odpalałem go z 30 razy i za każdym razem nie miał większych problemów, nie raz palił od razu nie raz po 2 próbach.... aż tu qrwa dzisiaj znowu pod domem na ciepłym silniku - wyszedłem na 5 minut, wracam i ****... nowy rozrusznik, chechłam, chechłam, zasmrodziłem całą okolicę kupą smrodliwego dymu, ulica całą czarna od sadzy z rury. Odpinałem przepływkę, czujniki temp. paliwa i cieczy chłodzącej, odpalałem z wciśniętym gazem, na popych i qrwa na tysiąc innych sposobów....NIC NIE POMAGA !!! Ja już powoli tracę włosy i ochotę na tego szmelcwagena...

 

Po 3 godzinach przyszedłem ponownie go odpalić tym razem z laptopem, Vag wykazał tylko jeden błąd:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Control Module Part Number: 038 906 019 BJ

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0010SG 0812

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 05311

1 Fault Found:

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

P0303 - 35-10 - - - Intermittent

 

podejrzewam że to mogło być sporadyczne, bo po wykasowaniu, dalej nieodpalał a błędu już nie było.

Odpalił mi dopiero za 3 razem, a wcześniej spróbowałem zrobić logi w trakcie odpalania, oto one:

 

tutaj nie odpalił:

Grupy: 000,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_59785.html

 

tu już odpalił:

Grupy: 000,009,010 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_59786.html

 

a tu po kilku minutach, kolejna próba, odpalił od razu:

Grupy: 000,001,004 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_59787.html

 

 

proszę pomóżcie... :dolamam:dolamam:dolamam:dolamam:dolamam[/quote

 

 

Ja bym założył za filtrem paliwa zaworek zwrotny (koszt ok 25zł - bardzo często już to wystarcza) ,oraz wymiana uszczelnień pompowtryskiwaczy + regulacja dźwigienek popychających pompowtryski(180-225st.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności