Skocz do zawartości
Mr. X

Montaż wyłącznika systemu parktronic

Rekomendowane odpowiedzi

Po zamontowaniu w swoim Passacie czujników parkowania często zdarza się, że chcę coś zrobić przy samochodzie przy włączonym zapłonie w wewnątrz jak i zewnątrz auta lecz niestety centralka piszczy przez około 30 sekund. Aby zlikwidować ten dokuczliwy problem postanowiłem zamontować klawisz wyłączenia czujników parkowania zapożyczony z takiej wersji VW Sharana 7M3 919 281, który fabrycznie miał zamontowany system partronic.

 

dafota.2.fw31454620490c.jpg.smZdjęcie0315.jpg&th=2296

 

Zakupiłem więc takowy klawisz lecz niestety nie ma on blokady (tzn. po wciśnięciu wraca na swoją pozycję) więc do swojego projektu wykorzystałem również po delikatnej modyfikacji (tu chciałbym podziękować Charakterkowi za opis przeróbki zawarty w TYM wątku) klawisz podgrzewania tylnej szyby 3B0 959 621 C. Należy zmodyfikować klawisz podgrzewania tylnej szyby gdyż bez przeróbki wraz z diodą czerwoną świeci również delikatnie żółta zakłócając świecenie czerwonej. Niestety wadą takiej modyfikacji jest to, że po wciśnięciu klawisza (zapaleniu się żółtej diody) delikatnie tli się czerwona czkolwiek nie przeszkadza to w niczym gdyż żółta świeci naprawdę mocnym światłem.

Nie wnikam jak ten klawisz działa w Sharanie gdyż nie to jest celem mojej porady. Reasumując z klawisza parktronica wykorzystałem przednią część z piktogramem P))A a z klawisza podgrzewania tylnej szyby całą resztę wraz z elektroniką.

Klawisz podgrzewania tylnej szyby modyfikujemy w następujący sposób, że przelutowujemy 2 rezystory oraz wylutowujemy diodę zenera aby wyglądał jak na fotce poniżej:

 

dafota.2.dfv1454620491g.jpg.smZdjęcie0311.jpg&th=9091

 

Do wykonania projektu musimy się również zaopatrzyć w przekaźnik 12V ze stykiem przełącznym np. o oznaczeniu 012-1ZW(555) wykorzystywany m.in. w autoalarmach:

 

dafota.2.9d71454620490j.jpg.smZdjęcie0313.jpg&th=1851 dafota.2.wph1454620490m.jpg.smZdjęcie0314.jpg&th=2243

 

Oto KARTA KATALOGOWA przekaźnika.

 

Połączenie wykonujemy wykorzystując wtyczkę klawisza podgrzewania tylnej szyby i podłączamy w następujący sposób:

 

- pin 1 na + do podświetlenia klawisza (dołączamy się przewodem koloru szaro/niebieskiego np. z sąsiedniego klawisza),

- pin 2 podłączamy pod masę (również może być z sąsiedniego klawisza) oraz równoleglimy z pinem 5 włącznika

- pin 3 wolny,

- pin 4 podłączamy pod zasilanie (przecinamy kabel zasilający system czujników parkowania i podłaczmy to zasilanie pod pin 4) oraz pod piny 1 i 3 przekaźnika 012-1ZW(555),

- pin 5 jw równoleglimy z pinem 2 (masa),

- pin 6 łączymy z pinem 2 przekaźnika 012-1ZW(555)

 

- pin 4 przekaźnika 012-1ZW(555) łączymy z drugim końcem odciętego kabla zasilającego system czujników parkowania,

- pin 5 przekaźnika 012-1ZW(555) zostaje wolny

 

Oto schemat obrazujący połączenie klawisza z przekaźnikiem oraz instalacją systemu czujników parkowania z wykorzystaniem wtyczki klawisza podgrzewania tylnej szyby:

 

NIESTETY NIE MOGĘ PÓKI CO ODNALEŹĆ SCHEMATU

 

Tak podłączony włącznik powoduje, że nie włączony poprzez przekaźnik 012-1ZW(555) przepuszcza zasilanie na system czujników parkowania a po jego wciśnięciu odcina zasilanie systemu czujników parkowania oraz zapala się żółta dioda na klawiszu również informująca o tym fakcie.

 

Tak właśnie wygląda podświetlenie klawisza:

 

dafota.2.9al1454620491f.jpg.smDSCN1413.jpg&th=8880 dafota.2.v2p1454620491n.jpg.smDSCN1414.jpg&th=3805

 

A tak po zamontowaniu w aucie:

 

dafota.2.ha41454620490c.jpg.smZdjęcie0316.jpg&th=8527 dafota.2.sel1454620490q.jpg.smZdjęcie0322.jpg&th=7210

dafota.2.2wf1454620490r.jpg.smZdjęcie0318.jpg&th=9239dafota.2.mek1454620490u.jpg.smZdjęcie0321.jpg&th=8159

 

Niestety przód klawisza jest minimalnie szerszy od włącznika świateł awaryjnych więc musiałem go zmodyfikować by się wciskał i wyciskał (bez modyfikacji blokował się po wciśnięciu). Nie wygląda to za estetycznie ale po zamontowaniu klawisza tego nie widać.

 

dafota.2.dcj1454620917s.jpg.smZdjęcie0323.jpg&th=2675 dafota.2.zvy1454620917h.jpg.smZdjęcie0324.jpg&th=9750

 

Zamontowany mam u siebie zestaw czujników parkowania firmy Valeo aczkolwiek myślę, że klawisz wyłączenia systemu parktronic można również wykorzystać przy oryginalnie zamontowanym systemie parktronik.

 

Mam nadzieję, że powyższa fotoporada przyda się komuś, kto chciałby mieć możliwość z jakiegoś powodu wyłączenia systemu parkowania.

Edytowane przez Mr. X
foto update

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy włączonym zapłonie w wewnątrz jak i zewnątrz auta lecz niestety centralka piszczy przez około 30 sekund.
nie wiem o co chodzi, ale przy oryginalnym parktroniku nic nie piszczy pomimo włączonej stacyjki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem o co chodzi, ale przy oryginalnym parktroniku nic nie piszczy pomimo włączonej stacyjki.

 

dla tego napisałem:

Zamontowany mam u siebie zestaw czujników parkowania firmy Valeo aczkolwiek myślę, że klawisz wyłączenia systemu parktronic można również wykorzystać przy oryginalnie zamontowanym systemie parktronik.

 

co miało oznaczać, że nie wiem jak zachowuje się system parktronika w oryginale po włączeniu zapłonu ale domniemam, że jak wrzucisz wsteczny i podejdziesz do auta z tyłu to będzie centralka piszczała

ponadto w oryginale są czujniki tylko z tyłu a ja mam również z prozdu i nie trzeba włączać wstecznego po włączeniu zapłonu by centralka była aktywna - stąd pomysł na wyłącznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj foto jak to wygląda na desce jak możesz ok?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Daj foto jak to wygląda na desce jak możesz ok?

 

jak tylko zamontuje w aucie dorzucę fotkę do pierwszego posta

 

edit:

 

już są fotki klawisza zamontowanego w aucie w pierwszym poście

Edytowane przez Mr. X

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, tylko ze jesli nie ma sie nawiewow od superb to myk nie dokonca wyjdzie, bo gdzie awaryjne, a dolny przycisk ma inny kształt, wychodzi na to ze trzeba by bylo kupic z aso przycisk (chyba z taxi wlaczacy swiatlo) i go przerobic na parktronic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szkoda, tylko ze jesli nie ma sie nawiewow od superb to myk nie dokonca wyjdzie, bo gdzie awaryjne, a dolny przycisk ma inny kształt, wychodzi na to ze trzeba by bylo kupic z aso przycisk (chyba z taxi wlaczacy swiatlo) i go przerobic na parktronic.

 

jak się nie ma podgrzewanych foteli to można w miejscu regulatorów grzania foteli klawisz ulokować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inny problem z czujnikami cofania. Czujniki mam fabryczne. Kłopoty się zaczęły gdy zamontowałem hak do holowania przyczepy. I teraz po włączeniu wstecznego czujniki od razu reagują, bo "widzą" hak.

Czy jest jakaś możliwość przestawienia pola działania czujników, aby patrzyły dalej. Kiedyś wyczytałem gdzieś w necie, że trzeba dodać (w module komfortu?) 11cm. Niestety, nie znalazłem nikogo, kto by potrafił to zrobić. Normalnie jeżdżę z hakiem mocowanym na jednej śrubie i podniesionym do styku kuli ze zderzakiem. W czasie holowania przyczepy wyłączam czujniki cofania dorobionym małym wyłącznikiem w bagażniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej, nie wiem jak to zrobic, ale postaram sie podpowiedziec :)

przy oryginalnym haku i czujnikach jest inna instalacja elektryczna, bo u mnie jak sie podlaczy wiazke od przyczepy, to czujniki sa automatycznie wylaczane. pokombinuj z podlaczeniem tego wylacznika w wiazce. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie zastanawiam się nad montażem czujników parkowania z buzzerem ale chciałbym mieć wlączanie i wyłączanie ich i teraz tak sobie patrze i zastanawiam się może taki przycisk od Audi podejdzie 4B096210901C.jpg

a tu schemat jego 4B096210901C_tech.gif

i czy da to jakoś sensownie połączyć?

4B096210901C.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zamierzam zamontowac w swoim passacie b6 kombi czujniki parkowania jakie polecacie do 160 zł. Czy ktorys z tych warty jest kupna, interesuja mnie te bez wyswietlacza:

 

http://allegro.pl/czujniki-parkowania-cofania-buzzer-2-kolory-i2204851549.html

http://allegro.pl/czujnik-parkowania-6-cio-stopniowa-sygnalizacja-i2200348397.html

http://allegro.pl/czujnik-cofania-parkowania-4-x-czujnik-buzzer-i2212550633.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności