Mr. X Zgłoś #1 Napisano 18 Września 2011 (edytowane) Po zamontowaniu w swoim Passacie czujników parkowania często zdarza się, że chcę coś zrobić przy samochodzie przy włączonym zapłonie w wewnątrz jak i zewnątrz auta lecz niestety centralka piszczy przez około 30 sekund. Aby zlikwidować ten dokuczliwy problem postanowiłem zamontować klawisz wyłączenia czujników parkowania zapożyczony z takiej wersji VW Sharana 7M3 919 281, który fabrycznie miał zamontowany system partronic. Zakupiłem więc takowy klawisz lecz niestety nie ma on blokady (tzn. po wciśnięciu wraca na swoją pozycję) więc do swojego projektu wykorzystałem również po delikatnej modyfikacji (tu chciałbym podziękować Charakterkowi za opis przeróbki zawarty w TYM wątku) klawisz podgrzewania tylnej szyby 3B0 959 621 C. Należy zmodyfikować klawisz podgrzewania tylnej szyby gdyż bez przeróbki wraz z diodą czerwoną świeci również delikatnie żółta zakłócając świecenie czerwonej. Niestety wadą takiej modyfikacji jest to, że po wciśnięciu klawisza (zapaleniu się żółtej diody) delikatnie tli się czerwona czkolwiek nie przeszkadza to w niczym gdyż żółta świeci naprawdę mocnym światłem. Nie wnikam jak ten klawisz działa w Sharanie gdyż nie to jest celem mojej porady. Reasumując z klawisza parktronica wykorzystałem przednią część z piktogramem P))A a z klawisza podgrzewania tylnej szyby całą resztę wraz z elektroniką. Klawisz podgrzewania tylnej szyby modyfikujemy w następujący sposób, że przelutowujemy 2 rezystory oraz wylutowujemy diodę zenera aby wyglądał jak na fotce poniżej: Do wykonania projektu musimy się również zaopatrzyć w przekaźnik 12V ze stykiem przełącznym np. o oznaczeniu 012-1ZW(555) wykorzystywany m.in. w autoalarmach: Oto KARTA KATALOGOWA przekaźnika. Połączenie wykonujemy wykorzystując wtyczkę klawisza podgrzewania tylnej szyby i podłączamy w następujący sposób: - pin 1 na + do podświetlenia klawisza (dołączamy się przewodem koloru szaro/niebieskiego np. z sąsiedniego klawisza), - pin 2 podłączamy pod masę (również może być z sąsiedniego klawisza) oraz równoleglimy z pinem 5 włącznika - pin 3 wolny, - pin 4 podłączamy pod zasilanie (przecinamy kabel zasilający system czujników parkowania i podłaczmy to zasilanie pod pin 4) oraz pod piny 1 i 3 przekaźnika 012-1ZW(555), - pin 5 jw równoleglimy z pinem 2 (masa), - pin 6 łączymy z pinem 2 przekaźnika 012-1ZW(555) - pin 4 przekaźnika 012-1ZW(555) łączymy z drugim końcem odciętego kabla zasilającego system czujników parkowania, - pin 5 przekaźnika 012-1ZW(555) zostaje wolny Oto schemat obrazujący połączenie klawisza z przekaźnikiem oraz instalacją systemu czujników parkowania z wykorzystaniem wtyczki klawisza podgrzewania tylnej szyby: NIESTETY NIE MOGĘ PÓKI CO ODNALEŹĆ SCHEMATU Tak podłączony włącznik powoduje, że nie włączony poprzez przekaźnik 012-1ZW(555) przepuszcza zasilanie na system czujników parkowania a po jego wciśnięciu odcina zasilanie systemu czujników parkowania oraz zapala się żółta dioda na klawiszu również informująca o tym fakcie. Tak właśnie wygląda podświetlenie klawisza: A tak po zamontowaniu w aucie: Niestety przód klawisza jest minimalnie szerszy od włącznika świateł awaryjnych więc musiałem go zmodyfikować by się wciskał i wyciskał (bez modyfikacji blokował się po wciśnięciu). Nie wygląda to za estetycznie ale po zamontowaniu klawisza tego nie widać. Zamontowany mam u siebie zestaw czujników parkowania firmy Valeo aczkolwiek myślę, że klawisz wyłączenia systemu parktronic można również wykorzystać przy oryginalnie zamontowanym systemie parktronik. Mam nadzieję, że powyższa fotoporada przyda się komuś, kto chciałby mieć możliwość z jakiegoś powodu wyłączenia systemu parkowania. Edytowane 4 Lutego 2016 przez Mr. X foto update Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #2 Napisano 18 Września 2011 przy włączonym zapłonie w wewnątrz jak i zewnątrz auta lecz niestety centralka piszczy przez około 30 sekund. nie wiem o co chodzi, ale przy oryginalnym parktroniku nic nie piszczy pomimo włączonej stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #3 Napisano 18 Września 2011 nie wiem o co chodzi, ale przy oryginalnym parktroniku nic nie piszczy pomimo włączonej stacyjki. dla tego napisałem: Zamontowany mam u siebie zestaw czujników parkowania firmy Valeo aczkolwiek myślę, że klawisz wyłączenia systemu parktronic można również wykorzystać przy oryginalnie zamontowanym systemie parktronik. co miało oznaczać, że nie wiem jak zachowuje się system parktronika w oryginale po włączeniu zapłonu ale domniemam, że jak wrzucisz wsteczny i podejdziesz do auta z tyłu to będzie centralka piszczała ponadto w oryginale są czujniki tylko z tyłu a ja mam również z prozdu i nie trzeba włączać wstecznego po włączeniu zapłonu by centralka była aktywna - stąd pomysł na wyłącznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #4 Napisano 19 Września 2011 Daj foto jak to wygląda na desce jak możesz ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #5 Napisano 20 Września 2011 (edytowane) Daj foto jak to wygląda na desce jak możesz ok? jak tylko zamontuje w aucie dorzucę fotkę do pierwszego posta edit: już są fotki klawisza zamontowanego w aucie w pierwszym poście Edytowane 20 Września 2011 przez Mr. X Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FiFi_ino Zgłoś #6 Napisano 9 Października 2011 Szkoda, tylko ze jesli nie ma sie nawiewow od superb to myk nie dokonca wyjdzie, bo gdzie awaryjne, a dolny przycisk ma inny kształt, wychodzi na to ze trzeba by bylo kupic z aso przycisk (chyba z taxi wlaczacy swiatlo) i go przerobic na parktronic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #7 Napisano 10 Października 2011 Szkoda, tylko ze jesli nie ma sie nawiewow od superb to myk nie dokonca wyjdzie, bo gdzie awaryjne, a dolny przycisk ma inny kształt, wychodzi na to ze trzeba by bylo kupic z aso przycisk (chyba z taxi wlaczacy swiatlo) i go przerobic na parktronic. jak się nie ma podgrzewanych foteli to można w miejscu regulatorów grzania foteli klawisz ulokować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #8 Napisano 14 Października 2011 Zawsze można jeszcze coś takiego wykombinować: http://www.passatplus.de/umbauteile/schalter/3BG-Konsole-4.jpg http://www.passatplus.de/umbauteile/schalter/3U09192815E2-1.jpg http://www.passatplus.de/umbauteile/schalter/schalter2.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #9 Napisano 18 Października 2011 Zawsze można jeszcze coś takiego wykombinować:http://www.passatplus.de/umbauteile/schalter/3BG-Konsole-4.jpg http://www.passatplus.de/umbauteile/schalter/3U09192815E2-1.jpg http://www.passatplus.de/umbauteile/schalter/schalter2.htm No tak ale bartek chciał zagospodarować miejsce po awaryjnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiech Zgłoś #10 Napisano 15 Lutego 2012 A ja mam inny problem z czujnikami cofania. Czujniki mam fabryczne. Kłopoty się zaczęły gdy zamontowałem hak do holowania przyczepy. I teraz po włączeniu wstecznego czujniki od razu reagują, bo "widzą" hak. Czy jest jakaś możliwość przestawienia pola działania czujników, aby patrzyły dalej. Kiedyś wyczytałem gdzieś w necie, że trzeba dodać (w module komfortu?) 11cm. Niestety, nie znalazłem nikogo, kto by potrafił to zrobić. Normalnie jeżdżę z hakiem mocowanym na jednej śrubie i podniesionym do styku kuli ze zderzakiem. W czasie holowania przyczepy wyłączam czujniki cofania dorobionym małym wyłącznikiem w bagażniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekCZ Zgłoś #11 Napisano 13 Marca 2012 hej, nie wiem jak to zrobic, ale postaram sie podpowiedziec przy oryginalnym haku i czujnikach jest inna instalacja elektryczna, bo u mnie jak sie podlaczy wiazke od przyczepy, to czujniki sa automatycznie wylaczane. pokombinuj z podlaczeniem tego wylacznika w wiazce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy333 Zgłoś #12 Napisano 21 Marca 2012 Witam. Mam pytanie zastanawiam się nad montażem czujników parkowania z buzzerem ale chciałbym mieć wlączanie i wyłączanie ich i teraz tak sobie patrze i zastanawiam się może taki przycisk od Audi podejdzie a tu schemat jego i czy da to jakoś sensownie połączyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk_g0 Zgłoś #13 Napisano 24 Marca 2012 Witam, Zamierzam zamontowac w swoim passacie b6 kombi czujniki parkowania jakie polecacie do 160 zł. Czy ktorys z tych warty jest kupna, interesuja mnie te bez wyswietlacza: http://allegro.pl/czujniki-parkowania-cofania-buzzer-2-kolory-i2204851549.html http://allegro.pl/czujnik-parkowania-6-cio-stopniowa-sygnalizacja-i2200348397.html http://allegro.pl/czujnik-cofania-parkowania-4-x-czujnik-buzzer-i2212550633.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach