Skocz do zawartości
Alex360

Sprzęgło alternatora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie mogłem znaleźć odpowiedniego tematu ponieważ w dużym stopniu sprzęgiełko wiąże się z nowszymi modelami (b5 i wyżej) :(

 

Mój problem polega na tym że założyłem klimatyzację w swoim B3 i jak kolega Ormowiec napisał ( w innym temacie) będą mnie denerwowały odgłosy z komory silnika (drganie itp).

 

Dowiadywałem się i wiem że można wymienić koło pasowe na sprzęgiełko ale, nie wiem które będzie do mojego alternatora tj Valeo 90A.

W sklepach motoryzacyjnych w mojej miejscowości chcą od 150 do 300zł a za te pieniądze mogę kupić inny alternator (już ze sprzęgiełkiem) i tu znowu problem, jaki kupić żeby nie trzeba było przerabiać instalacji, chodzi o te dwa kabelki od wzbudzenia i obrotomierza.

Chciałbym żeby miał minimum 120A i kostka od tych dwóch kabelków była p&p.

 

Proszę o wypowiedzi w temacie.

Dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć kółko od B3/B4/golf3/vento. Od nowszych tj. golf 4, b5 nie pasuje bo jest nieco przesunięte na osi.

nr oem 028 903 119 AA

RUVILLE 55471

LUK 535000110

INA F-225355.7

HK G009Z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem że tylko w Tobie nadzieja...

A co w sprawie kupna alternatora ze sprzęgiełkiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co w sprawie kupna alternatora ze sprzęgiełkiem?

 

a jaki tu masz problem, kabli sobie nie polutujesz?? albo końcówek nie zarobisz??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem cały aletrnator z kołem, bo było taniej niż kupno samego koła:P a zawsze stary mam na zapas/sprzedaż.

Kupowałem od kolegi z forum z 1.9 td i miał wyjście na obrotomierz, kostka pasowała... łapę pod alternator musisz mieć oczywiście taką z napinaczem.

Gdyby jednak jakimś cudem kostka była inna (chociaż to raczej niemożliwe), to przełożysz sobie cały "tył" ze starego alternatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jaki tu masz problem, kabli sobie nie polutujesz?? albo końcówek nie zarobisz??

 

Nie widzę tu problemu, ale jak będzie inna kostka to same wsuwki będą nie profesjonalne i z czasem będą śniedziały...

 

Ja kupiłem cały aletrnator z kołem, bo było taniej niż kupno samego koła a zawsze stary mam na zapas/sprzedaż.

 

Dlatego też tak chcę zrobić :)

Kupowałem od kolegi z forum z 1.9 td i miał wyjście na obrotomierz, kostka pasowała... łapę pod alternator musisz mieć oczywiście taką z napinaczem.

Gdyby jednak jakimś cudem kostka była inna (chociaż to raczej niemożliwe), to przełożysz sobie cały "tył" ze starego alternatora.

 

A z forum kupie w ostateczności...

Łapę mam od TDI z pałąkiem...

Nie wiem czy przekładka prostownika to dobry pomysł bo mam Valeo 90A a jak mam zmienić to wolałbym już na większy Bosch lub Valeo minimum 120A -chyba że nie różnicy w tyłach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz valeo to niestety nie da się przełożyć tyłu bo jest zupełnie inny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc mogę się pochwalić się uporaniem z kłopotem :)

Kupiłem na szrocie alternator Bosch 120A ze sprzęgiełkiem, jako że alternator był jakiś czas nie używany i nie byłem pewien jego stanu podjechałem do elektryka który za magiczne 10zł sprawdził na ,,stole'' jego sprawność. Wszystko było w porządku ale co by go nie wyciągać drugi raz postanowiłem sprawdzić szczotki i dobrze zrobiłem bo były już bardzo słabiutkie. Kupiłem szczotki i je wymieniłem, po włożeniu alternatora okazało się że nie wszystko jest OK. Obrotomierz nie działa :(

Ma ktoś pomysł co może być przyczyną??

 

Nie ukrywam że liczę na mądre słowa ormowca, ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po wymianie szczotek alternator na 100% ładuje?

 

Na wolnych obrotach ładował, kontrolka gasła więc chyba ładuje, ale obadam Voltomierzem...

 

jak ładuje, to lutownica i tu masz podane co i jak http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=22565

szczególnie posty na 3 stronie tematu

 

Alternator na 100% ma wtyczkę W tak jak tamten (Valeo) i nie trzeba robić wyprowadzeń... Alternator jest ze szrotu i sporo leżał więc może się coś rozłączyło/zaśniedziało ?? Wtyczkę skrobałem i psikałem specjałem do elektryki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj oznaczenie tego alternatora, ale to jest raczej zacisk DF, nie W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest alternator z TDI z zaciskami D+ i DF, musisz sobie przerobić DF na W podłączając ten zacisk tak jak piszą na forum golfa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn że bez lutowania się nie obejdzie:(

Muszę wyprowadzić zacisk W i podłączyć kabel od obrotomierza który dochodzi do kostki 2 pin, a nie mogę podłączyć nowo wyciągniętego kabelka W bezpośrednio do kostki (tej 2 pinowej) wewnątrz alternatora??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ma 1,9 tdi alternator 120 i nie ma kółka ze sprzęgłem, myśle nad wymianą na takowe te co podałeś Ormowiec będzie pasowało do mnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja ma 1,9 tdi alternator 120 i nie ma kółka ze sprzęgłem, myśle nad wymianą na takowe te co podałeś Ormowiec będzie pasowało do mnie?
Tak
Muszę wyprowadzić zacisk W i podłączyć kabel od obrotomierza który dochodzi do kostki 2 pin, a nie mogę podłączyć nowo wyciągniętego kabelka W bezpośrednio do kostki (tej 2 pinowej) wewnątrz alternatora??
Możesz to zrobić w środku (ładniej, trudniej) lub wyprowadzić sobie kabel dodatkowy (brzydziej, prościej) na zewnątrz obudowy, a z kostki wyciągnąć pin W i podłączyć z tym kabelkiem i zaizolować. Żeby wyjąć pin z kostki szpilką wyciągasz gumową uszczelkę w kształcie walca (od strony kabla), następnie szpilką lub cienkim płaskim wkrętakiem podważasz blaszki we wtyczce (od strony złącza) i wyciągasz konektor na zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem taki mianowicie alternator u mnie jest Valeo 70A i obrotek chodzi bdb. Niestety zmuszony jestem do założenia alternatora od wersji z klimą (Bosch 120A) i obrotomierz nawet nie drgnie.. Czy ktoś może mi powiedzieć co trzeba zrobić aby poprawnie wskazywał? Słyszałem że jakieś "W" trzeba wyciągnąć ale jak i dokąd? Czy trzeba przylutować kabelek od W do kostki alternatora (czerwono-czarny kabel)? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności