Alex360 Zgłoś #1 Napisano 15 Września 2011 Witam. Nie mogłem znaleźć odpowiedniego tematu ponieważ w dużym stopniu sprzęgiełko wiąże się z nowszymi modelami (b5 i wyżej) Mój problem polega na tym że założyłem klimatyzację w swoim B3 i jak kolega Ormowiec napisał ( w innym temacie) będą mnie denerwowały odgłosy z komory silnika (drganie itp). Dowiadywałem się i wiem że można wymienić koło pasowe na sprzęgiełko ale, nie wiem które będzie do mojego alternatora tj Valeo 90A. W sklepach motoryzacyjnych w mojej miejscowości chcą od 150 do 300zł a za te pieniądze mogę kupić inny alternator (już ze sprzęgiełkiem) i tu znowu problem, jaki kupić żeby nie trzeba było przerabiać instalacji, chodzi o te dwa kabelki od wzbudzenia i obrotomierza. Chciałbym żeby miał minimum 120A i kostka od tych dwóch kabelków była p&p. Proszę o wypowiedzi w temacie. Dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 16 Września 2011 Musisz mieć kółko od B3/B4/golf3/vento. Od nowszych tj. golf 4, b5 nie pasuje bo jest nieco przesunięte na osi. nr oem 028 903 119 AA RUVILLE 55471 LUK 535000110 INA F-225355.7 HK G009Z Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #3 Napisano 16 Września 2011 Wiedziałem że tylko w Tobie nadzieja... A co w sprawie kupna alternatora ze sprzęgiełkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #4 Napisano 16 Września 2011 A co w sprawie kupna alternatora ze sprzęgiełkiem? a jaki tu masz problem, kabli sobie nie polutujesz?? albo końcówek nie zarobisz?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 16 Września 2011 Ja kupiłem cały aletrnator z kołem, bo było taniej niż kupno samego koła:P a zawsze stary mam na zapas/sprzedaż. Kupowałem od kolegi z forum z 1.9 td i miał wyjście na obrotomierz, kostka pasowała... łapę pod alternator musisz mieć oczywiście taką z napinaczem. Gdyby jednak jakimś cudem kostka była inna (chociaż to raczej niemożliwe), to przełożysz sobie cały "tył" ze starego alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #6 Napisano 17 Września 2011 a jaki tu masz problem, kabli sobie nie polutujesz?? albo końcówek nie zarobisz?? Nie widzę tu problemu, ale jak będzie inna kostka to same wsuwki będą nie profesjonalne i z czasem będą śniedziały... Ja kupiłem cały aletrnator z kołem, bo było taniej niż kupno samego koła a zawsze stary mam na zapas/sprzedaż. Dlatego też tak chcę zrobić Kupowałem od kolegi z forum z 1.9 td i miał wyjście na obrotomierz, kostka pasowała... łapę pod alternator musisz mieć oczywiście taką z napinaczem.Gdyby jednak jakimś cudem kostka była inna (chociaż to raczej niemożliwe), to przełożysz sobie cały "tył" ze starego alternatora. A z forum kupie w ostateczności... Łapę mam od TDI z pałąkiem... Nie wiem czy przekładka prostownika to dobry pomysł bo mam Valeo 90A a jak mam zmienić to wolałbym już na większy Bosch lub Valeo minimum 120A -chyba że nie różnicy w tyłach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 17 Września 2011 Jak masz valeo to niestety nie da się przełożyć tyłu bo jest zupełnie inny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #8 Napisano 21 Września 2011 Tak więc mogę się pochwalić się uporaniem z kłopotem Kupiłem na szrocie alternator Bosch 120A ze sprzęgiełkiem, jako że alternator był jakiś czas nie używany i nie byłem pewien jego stanu podjechałem do elektryka który za magiczne 10zł sprawdził na ,,stole'' jego sprawność. Wszystko było w porządku ale co by go nie wyciągać drugi raz postanowiłem sprawdzić szczotki i dobrze zrobiłem bo były już bardzo słabiutkie. Kupiłem szczotki i je wymieniłem, po włożeniu alternatora okazało się że nie wszystko jest OK. Obrotomierz nie działa Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?? Nie ukrywam że liczę na mądre słowa ormowca, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 21 Września 2011 Po wymianie szczotek alternator na 100% ładuje? jak ładuje, to lutownica i tu masz podane co i jak http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=22565 szczególnie posty na 3 stronie tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #10 Napisano 22 Września 2011 Po wymianie szczotek alternator na 100% ładuje? Na wolnych obrotach ładował, kontrolka gasła więc chyba ładuje, ale obadam Voltomierzem... jak ładuje, to lutownica i tu masz podane co i jak http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=22565szczególnie posty na 3 stronie tematu Alternator na 100% ma wtyczkę W tak jak tamten (Valeo) i nie trzeba robić wyprowadzeń... Alternator jest ze szrotu i sporo leżał więc może się coś rozłączyło/zaśniedziało ?? Wtyczkę skrobałem i psikałem specjałem do elektryki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 22 Września 2011 Podaj oznaczenie tego alternatora, ale to jest raczej zacisk DF, nie W Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #12 Napisano 22 Września 2011 Alternator jest taki jak w aukcji http://moto.allegro.pl/alternator-bosch-vw-passat-b4-1-9-tdi-120a-i1814683252.html z tym że ma troszkę inne oznzczenia tj. NC 14V 120A 0123515026G rok prod 41/96 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 22 Września 2011 To jest alternator z TDI z zaciskami D+ i DF, musisz sobie przerobić DF na W podłączając ten zacisk tak jak piszą na forum golfa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #14 Napisano 22 Września 2011 Tzn że bez lutowania się nie obejdzie:( Muszę wyprowadzić zacisk W i podłączyć kabel od obrotomierza który dochodzi do kostki 2 pin, a nie mogę podłączyć nowo wyciągniętego kabelka W bezpośrednio do kostki (tej 2 pinowej) wewnątrz alternatora?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusz Zgłoś #15 Napisano 22 Września 2011 Ja ma 1,9 tdi alternator 120 i nie ma kółka ze sprzęgłem, myśle nad wymianą na takowe te co podałeś Ormowiec będzie pasowało do mnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 22 Września 2011 Ja ma 1,9 tdi alternator 120 i nie ma kółka ze sprzęgłem, myśle nad wymianą na takowe te co podałeś Ormowiec będzie pasowało do mnie?TakMuszę wyprowadzić zacisk W i podłączyć kabel od obrotomierza który dochodzi do kostki 2 pin, a nie mogę podłączyć nowo wyciągniętego kabelka W bezpośrednio do kostki (tej 2 pinowej) wewnątrz alternatora??Możesz to zrobić w środku (ładniej, trudniej) lub wyprowadzić sobie kabel dodatkowy (brzydziej, prościej) na zewnątrz obudowy, a z kostki wyciągnąć pin W i podłączyć z tym kabelkiem i zaizolować. Żeby wyjąć pin z kostki szpilką wyciągasz gumową uszczelkę w kształcie walca (od strony kabla), następnie szpilką lub cienkim płaskim wkrętakiem podważasz blaszki we wtyczce (od strony złącza) i wyciągasz konektor na zewnątrz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalB3TD Zgłoś #17 Napisano 3 Października 2011 Witam. Mam problem taki mianowicie alternator u mnie jest Valeo 70A i obrotek chodzi bdb. Niestety zmuszony jestem do założenia alternatora od wersji z klimą (Bosch 120A) i obrotomierz nawet nie drgnie.. Czy ktoś może mi powiedzieć co trzeba zrobić aby poprawnie wskazywał? Słyszałem że jakieś "W" trzeba wyciągnąć ale jak i dokąd? Czy trzeba przylutować kabelek od W do kostki alternatora (czerwono-czarny kabel)? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #18 Napisano 3 Października 2011 oj Michał Michał http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?109351-Sprz%EAg%B3o-alternatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach