Skocz do zawartości
kebab18

Zmiana kolektora ssącego AFN na inny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukałem na szukajce i nie znalazłem

 

Chciałbym zmienić kolektor ssący w wzdłużnym AFN (b5) na:

1 wydajniejszy

2 odwrócony stroną ssącą w drugą stronę, tj ma to np miejsce w paskach b6 2.0tdi by dostać stronę ssącą w kierunku przodu auta.

Czy mógłby ktoś powiedzieć czy są takie szanse by z jakiegoś silnika ta modyfikacja pasowała plug & play (zawór egr wywaliłem już dawno - czyli pomijam jego problem), chcę maksymalnie zmniejszyć lag.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to od golfa 4 kolektor np. silnik AXR (101-105KM).. Czy bedzie plug&play pasowal to ci juz nie powiem... Ale powinien ;D

Edytowane przez blade13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpowiedź już znalazłem

tj piszesz Blade13 z golfa, ibizy itp pasuje kolektor ssący trzeba tylko flansze z wyprowadzonym kolankiem ogarnąć i będzie plug & play a dolot o dość trochę się zmniejszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tego przydalby sie jeszcze ic z wejsciem i wyjsciem po tej samej stronie (lewej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, przydałby się, jak się coś trafi to kupię inny a mój sprzedam i po problemie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w b6 1.9 też taki kolektor znajdziesz KLIK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak u ojca przy uważyłem w 2.o tdi że może by się nadał, i całkiem możliwe że to ten sam co w b6 1.9tdi bo podobnie wyglada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile w ten sposob zmniejszysz pojemnosc dolotu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pojemnościowo nie liczyłem, ale tak na mój pomiar to koło 60cm rury mniej, a o ile lag zmniejszy się to wyjdzie w praniu.

 

---------- Post added at 15:10 ---------- Previous post was at 15:08 ----------

 

druga sprawa i tak chciałem zmienić kolektor ssący na większy z AWX, a teraz była by okazja jeszcze troszkę skrócić dolot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pojemnościowo nie liczyłem, ale tak na mój pomiar to koło 60cm rury mniej, a o ile lag zmniejszy się to wyjdzie w praniu.

 

Licząc wymiary kwasówki FI52mm i długość 60cm, zmniejszysz poj. układu o 1.273Litra.

 

Moim zdaniem skrócenie dolotu o tyle niczego nie zmieni, pozdrawiam :)

 

Update:

 

Licząc średnio, że Twój silnik rozwijając moc 160hp przy 4200rpm, a przy 2200obr ma już boost na poziomie 1.5bara, potrafi wciągnąć 1.337L/sekunde (przy 2200obr) więc, krótko mówiąc - turbo powinno wstać z dołu wcześniej o około sekundę (teoretycznie z obliczeń tyle wynika) ile będzie realnie ? Nie wiadomo.

Edytowane przez Daron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gorzej nie będzie, może być tylko lepiej, jak będę mieć wszystkie graty, zrobię filmik przed i po modyfikacji dla porównania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc wlasnie kombinuje z takim samym zamiarem mam juz kuler z jednej strony dwa wyjscia szukam kolektora mogl bys zdradzic jaki wkoncu zalozyles i jakies fotki wrzucic pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc nieodpisal mi kolega jaki kolektor zastosowal a wczoraj niemiaem co robic wiec wziolem sie za swojego paska wytargalem turbo wyczyscilem i naszlo mnie zeby koler wyrzezbic oto fotki co mi wyszlo

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3f30e6a8cfab41a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a4aa0c748785aa1.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b16cde0dcf0004e7.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/375c56f2b6a9ad2f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/928242a588c76d61.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czesc nieodpisal mi kolega jaki kolektor zastosowal a wczoraj niemiaem co robic wiec wziolem sie za swojego paska wytargalem turbo wyczyscilem i naszlo mnie zeby koler wyrzezbic oto fotki co mi wyszlo

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3f30e6a8cfab41a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a4aa0c748785aa1.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b16cde0dcf0004e7.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/375c56f2b6a9ad2f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/928242a588c76d61.html

 

Super pomysł krótka droga powietrza do kolektora, a tym samym pewnie zero laga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolege darek0208

 

napisz jaki intercoller zastosowałeś od czego to jest? i co będzie potrzebne aby to zamontować czyli jakie kolanka jakie węże?

 

mnie teraz własnie czeka wymiana intercoolera bo mam seryjny a robi się ciepło :)

 

passek 1,9TDI AFN

mody:

-turbo GT1749VA

-wtryski 216 BOSIO

-doładowanie ciągłe 1,25bara max 1,5bara

-dawka paliwa 4,8mg

-wydech przelot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
-dawka paliwa 4,8mg

 

Ta wartość niewiele mówi,zaloguj 001,albo 008,wówczas sprawdzisz faktyczną wartość dawki,napięcia.

 

Kolego darek0208,zrób pomiar temperatury w upalne dni,bo czytałem,nie praktykowałem,że fmic z jednostronnym wejściem i wyjściem przy takiej pojemności jest mówiąc krótko nie najlepszym rozwiązaniem.

Też się nad takim zastanawiałem,ale w ostateczności zawita standardowy.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczone przez seboll2

-dawka paliwa 4,8mg

Ta wartość niewiele mówi,zaloguj 001,albo 008,wówczas sprawdzisz faktyczną wartość dawki,napięcia.

 

dawka sprawdzana pod komputerem programem VAG-COM przez znajomego na gorącym silniku, była chyba 6,8mg a ustawiliśmy na 4,8mg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niema proglemu jak bedzie cieplo to sprawdze temperature ale dlaczego mialo by byc zlym rozwiacaniem skoro sa takowe stosowane w innych samochodach co do rzeczy potrzebnych to tak jak widac na jednym zdjeciu rura wyspawana ja robilem wszysrtko z rurek i kolnek fi50mm scianka 1,5mm weszlo 1metr rury nierdzewnej fi50mm dwa kolanka tezz nierdzewki dwa kolanka silikonowe dwie zlaczki do kulera jedna redukcja z 45-50mm na kolektor i 15opasek aha i redukcja wytoczona pod czujnik temp, a kolektor to jest od jakiegos golfa2 lub 3 td

 

---------- Dodano o 14:04 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:00 ----------

 

a jak by ktos chcial to moge zrobic ,zamontowac cos takiego lub podobnego u siebe w warsztacie jeszcze jedno mam pytanie jak jest z turbo od 130tki jest sens go zakladac bo chcial bym jakis wirus zapodac paskowi i pytanie co osiagne lub co mozna osiagnac na seryjnej a co na tej od 130tki bodajze 1749 niemam juz kata kuler jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

31 lat a nie wie co to są znaki interpunkcyjne.. :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tak trochę wrypie się w temat, potrzebowałbym - gdyby ktoś miał, różnicy w długości w kolektorach AWX /AJM potrzebuje żeby dorbić sobie kolanko to 90stopni :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności