kebab18 Zgłoś #1 Napisano 14 Września 2011 Witam, szukałem na szukajce i nie znalazłem Chciałbym zmienić kolektor ssący w wzdłużnym AFN (b5) na: 1 wydajniejszy 2 odwrócony stroną ssącą w drugą stronę, tj ma to np miejsce w paskach b6 2.0tdi by dostać stronę ssącą w kierunku przodu auta. Czy mógłby ktoś powiedzieć czy są takie szanse by z jakiegoś silnika ta modyfikacja pasowała plug & play (zawór egr wywaliłem już dawno - czyli pomijam jego problem), chcę maksymalnie zmniejszyć lag. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #2 Napisano 14 Września 2011 (edytowane) No to od golfa 4 kolektor np. silnik AXR (101-105KM).. Czy bedzie plug&play pasowal to ci juz nie powiem... Ale powinien ;D Edytowane 14 Września 2011 przez blade13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #3 Napisano 14 Września 2011 odpowiedź już znalazłem tj piszesz Blade13 z golfa, ibizy itp pasuje kolektor ssący trzeba tylko flansze z wyprowadzonym kolankiem ogarnąć i będzie plug & play a dolot o dość trochę się zmniejszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #4 Napisano 15 Września 2011 Do tego przydalby sie jeszcze ic z wejsciem i wyjsciem po tej samej stronie (lewej). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #5 Napisano 15 Września 2011 zgadza się, przydałby się, jak się coś trafi to kupię inny a mój sprzedam i po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #6 Napisano 15 Września 2011 w b6 1.9 też taki kolektor znajdziesz KLIK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #7 Napisano 15 Września 2011 tak u ojca przy uważyłem w 2.o tdi że może by się nadał, i całkiem możliwe że to ten sam co w b6 1.9tdi bo podobnie wyglada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #8 Napisano 15 Września 2011 o ile w ten sposob zmniejszysz pojemnosc dolotu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #9 Napisano 15 Września 2011 pojemnościowo nie liczyłem, ale tak na mój pomiar to koło 60cm rury mniej, a o ile lag zmniejszy się to wyjdzie w praniu. ---------- Post added at 15:10 ---------- Previous post was at 15:08 ---------- druga sprawa i tak chciałem zmienić kolektor ssący na większy z AWX, a teraz była by okazja jeszcze troszkę skrócić dolot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #10 Napisano 15 Września 2011 (edytowane) pojemnościowo nie liczyłem, ale tak na mój pomiar to koło 60cm rury mniej, a o ile lag zmniejszy się to wyjdzie w praniu. Licząc wymiary kwasówki FI52mm i długość 60cm, zmniejszysz poj. układu o 1.273Litra. Moim zdaniem skrócenie dolotu o tyle niczego nie zmieni, pozdrawiam Update: Licząc średnio, że Twój silnik rozwijając moc 160hp przy 4200rpm, a przy 2200obr ma już boost na poziomie 1.5bara, potrafi wciągnąć 1.337L/sekunde (przy 2200obr) więc, krótko mówiąc - turbo powinno wstać z dołu wcześniej o około sekundę (teoretycznie z obliczeń tyle wynika) ile będzie realnie ? Nie wiadomo. Edytowane 15 Września 2011 przez Daron Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #11 Napisano 15 Września 2011 gorzej nie będzie, może być tylko lepiej, jak będę mieć wszystkie graty, zrobię filmik przed i po modyfikacji dla porównania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0208 Zgłoś #12 Napisano 25 Listopada 2011 czesc wlasnie kombinuje z takim samym zamiarem mam juz kuler z jednej strony dwa wyjscia szukam kolektora mogl bys zdradzic jaki wkoncu zalozyles i jakies fotki wrzucic pozdrawiam i czekam na odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0208 Zgłoś #13 Napisano 2 Marca 2012 czesc nieodpisal mi kolega jaki kolektor zastosowal a wczoraj niemiaem co robic wiec wziolem sie za swojego paska wytargalem turbo wyczyscilem i naszlo mnie zeby koler wyrzezbic oto fotki co mi wyszlo http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3f30e6a8cfab41a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a4aa0c748785aa1.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b16cde0dcf0004e7.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/375c56f2b6a9ad2f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/928242a588c76d61.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapek28 Zgłoś #14 Napisano 3 Marca 2012 czesc nieodpisal mi kolega jaki kolektor zastosowal a wczoraj niemiaem co robic wiec wziolem sie za swojego paska wytargalem turbo wyczyscilem i naszlo mnie zeby koler wyrzezbic oto fotki co mi wyszlohttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3f30e6a8cfab41a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a4aa0c748785aa1.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b16cde0dcf0004e7.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/375c56f2b6a9ad2f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/928242a588c76d61.html Super pomysł krótka droga powietrza do kolektora, a tym samym pewnie zero laga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboll2 Zgłoś #15 Napisano 4 Marca 2012 witam kolege darek0208 napisz jaki intercoller zastosowałeś od czego to jest? i co będzie potrzebne aby to zamontować czyli jakie kolanka jakie węże? mnie teraz własnie czeka wymiana intercoolera bo mam seryjny a robi się ciepło passek 1,9TDI AFN mody: -turbo GT1749VA -wtryski 216 BOSIO -doładowanie ciągłe 1,25bara max 1,5bara -dawka paliwa 4,8mg -wydech przelot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #16 Napisano 4 Marca 2012 (edytowane) -dawka paliwa 4,8mg Ta wartość niewiele mówi,zaloguj 001,albo 008,wówczas sprawdzisz faktyczną wartość dawki,napięcia. Kolego darek0208,zrób pomiar temperatury w upalne dni,bo czytałem,nie praktykowałem,że fmic z jednostronnym wejściem i wyjściem przy takiej pojemności jest mówiąc krótko nie najlepszym rozwiązaniem. Też się nad takim zastanawiałem,ale w ostateczności zawita standardowy. Edytowane 4 Marca 2012 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboll2 Zgłoś #17 Napisano 4 Marca 2012 Zamieszczone przez seboll2 -dawka paliwa 4,8mg Ta wartość niewiele mówi,zaloguj 001,albo 008,wówczas sprawdzisz faktyczną wartość dawki,napięcia. dawka sprawdzana pod komputerem programem VAG-COM przez znajomego na gorącym silniku, była chyba 6,8mg a ustawiliśmy na 4,8mg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0208 Zgłoś #18 Napisano 5 Marca 2012 niema proglemu jak bedzie cieplo to sprawdze temperature ale dlaczego mialo by byc zlym rozwiacaniem skoro sa takowe stosowane w innych samochodach co do rzeczy potrzebnych to tak jak widac na jednym zdjeciu rura wyspawana ja robilem wszysrtko z rurek i kolnek fi50mm scianka 1,5mm weszlo 1metr rury nierdzewnej fi50mm dwa kolanka tezz nierdzewki dwa kolanka silikonowe dwie zlaczki do kulera jedna redukcja z 45-50mm na kolektor i 15opasek aha i redukcja wytoczona pod czujnik temp, a kolektor to jest od jakiegos golfa2 lub 3 td ---------- Dodano o 14:04 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:00 ---------- a jak by ktos chcial to moge zrobic ,zamontowac cos takiego lub podobnego u siebe w warsztacie jeszcze jedno mam pytanie jak jest z turbo od 130tki jest sens go zakladac bo chcial bym jakis wirus zapodac paskowi i pytanie co osiagne lub co mozna osiagnac na seryjnej a co na tej od 130tki bodajze 1749 niemam juz kata kuler jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #19 Napisano 5 Marca 2012 31 lat a nie wie co to są znaki interpunkcyjne.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #20 Napisano 6 Marca 2012 ja tak trochę wrypie się w temat, potrzebowałbym - gdyby ktoś miał, różnicy w długości w kolektorach AWX /AJM potrzebuje żeby dorbić sobie kolanko to 90stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach