Sztomel Zgłoś #21 Napisano 12 Września 2011 (edytowane) Wszystko zależy od pozycji klapy gaszącej. Kiedyś N239 zwierał u nie obwód i klapa była "prawie" przymknięta tzn. z powodu nagaru wewnątrz obudowy zaworu EGR nie zamykała się do "końca" i silnik normalnie za każdym razem odpalał ale już w czasie jego pracy dławił się przy każdym dodaniu gazu jak i w czasie pracy na wolnych obrotach. Silnik strasznie dymił na "wolnych" obrotach i jeszcze bardziej po każdorazowym dodaniu gazu a praktycznie nie reagował na wciśnięcie pedału gazu - z tyłu biała zasłona z dymu z wydechu. Raptem udawało się go maksymalnie wkręcić na 2000 obrotów więc praktycznie zero jazdy. Czasami nawet gasł na "wolnych" obrotach - przyczyna - zwarcie na elektrozaworze N239 (mimo, iż sterownik silnika nie wyrzucał takiego błędu). Druga sprawa to wyraźne przedmuchy w kolorze białym z wlewu oleju po odkręceniu jego korka (normalnie są wyziewy ale powinny być przezroczyste a nie w kolorze białym i dudnienie z silnika). Gdyby wnętrze zaworu EGR było czyste to klapa nawet by nie pozwoliła na uruchomienie silnika bo ciągle była przymknięta. Normalnym jest, że jeden zbiorczy wężyk idzie do obudowy filtra powietrza z elektrozaworów N75 i N18 (łączą się one z trójnikiem i dalej jako jeden biegną do obudowy filtra). Tamtędy wyrównywane jest podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym i gdyby tego nie było to N75 i N18 nie byłby w stanie zbić podciśnienia w celu otwarcia zaworu EGR lub zbicia podciśnienia na siłowniku turbosprężarki - tu akurat jest wszystko OK i tak być powinno. Są N75 i N18, które mają zamiast 3 króćca zastosowane zewnętrzne mikrofiltry w postaci takiej jakby narośli z ich prawej strony ale ta właśnie "narośl" ma za zadanie wyrównać podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym czyli robić to samo co wężyk idący do obudowy filtra powietrza. Jedyna ich wada jest taka, że szybko zawalają się pyłem z komory silnika więc wolę połączenie z filtrem. Edytowane 12 Września 2011 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #22 Napisano 27 Sierpnia 2012 Podratuje ktoś jakimś schematem gdzie jest ten czujnik w silniku 2.8V6 chodzi o G2? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #23 Napisano 27 Sierpnia 2012 u mnie w ATJ-cie czujnik znajduję się po lewej stronie. trzeba zajrzeć w bok bloku i widać zieloną końcówkę ja tez go wymieniałem jakieś pół roku temu bo wskazówka świrowała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #24 Napisano 27 Sierpnia 2012 u mnie w ATJ-cie czujnik znajduję się po lewej stronie. trzeba zajrzeć w bok bloku i widać zieloną końcówkę ja tez go wymieniałem jakieś pół roku temu bo wskazówka świrowała mam trochę inny silnik wydaje mi się że i położenie czujnika będzie inne chyba, że się mylę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #25 Napisano 27 Sierpnia 2012 mogę się mylić ale warto zajrzeć jeśli to będzie tam to z bloku silnika po lewej stronie na dole powinien wystawać zielony czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #26 Napisano 27 Sierpnia 2012 (edytowane) z lewej i prawej mam kolektory wydechowe więc czujnika raczej tam nie ma najprędzej jest gdzieś z tyłu ale wolę wiedzieć gdzie mam szukać a nie rozkręcać wszystko po kolei a znasz może symbol tego czujnika, bo nie specjalnie moge znaleźć go na allegro Edytowane 27 Sierpnia 2012 przez Paragon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #27 Napisano 28 Sierpnia 2012 dzisiaj zajrze do garażu i spisze symbol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #28 Napisano 28 Sierpnia 2012 dzisiaj zajrze do garażu i spisze symbol ok super będę bardzo wdzięczny, czujnik jest zintegrowany tak G2 i G62, 4piny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor23 Zgłoś #29 Napisano 28 Sierpnia 2012 (edytowane) http://s6.ifotos.pl/img/czujnikjp_xpspawa.jpg Edytowane 28 Sierpnia 2012 przez gregor23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #30 Napisano 28 Sierpnia 2012 gregor23 bardzo dziękuję właśnie o to mi chodziło na dniach go zmienię razem z płynem , ten może być czy polecasz inny? http://allegro.pl/czujnik-temperatury-plynu-audi-a3-seat-skoda-vw-i2535137593.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor23 Zgłoś #31 Napisano 28 Sierpnia 2012 (edytowane) Wszyscy polecają czujnik wyłącznie z ASO.U mnie z ASO(produkcja Luxemburg) wytrzymał rok i parę dni,kupiłem zamiennik w serwisie Skody za 40zł z wymianą i ma się dobrze już dwa lata. Zielony VW 059 919 501A http://allegro.pl/listing.php/search?string=VW+059+919+501A&sourceid=Mozilla-search Edytowane 28 Sierpnia 2012 przez gregor23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #32 Napisano 28 Sierpnia 2012 (edytowane) czyli po prostu jak się uda ten z allegro to EPS-Facet ponoć nie są złe, samodzielna wymiana chyba nie jest jakaś kosmiczna przy okazji chciałem wymienić cały płyn niestety servis odpada dzwoniłem do serwisu w zamościu Skody i wymiana czujnika 240zł płynu + 90zł tak wiec bedę działał sam, a wiesz jakiej produkcji był ten czujnik który kupiłeś w serwisie Skody? oo ubiegłeś mnie hehe Edytowane 28 Sierpnia 2012 przez Paragon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor23 Zgłoś #33 Napisano 28 Sierpnia 2012 http://www.auto.crh.pl/pl/serwis/czesci.html :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #34 Napisano 28 Sierpnia 2012 http://s6.ifotos.pl/img/czujnikjp_xpspawa.jpg[ATTACH=CONFIG]88617[/ATTACH] O Jezu jak się cieszę, że w końcu coś w tym silniku jest na wierzchu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #35 Napisano 28 Sierpnia 2012 O Jezu jak się cieszę, że w końcu coś w tym silniku jest na wierzchu oj nie przesadza fajny silnik gregor23 nom dzwoniłem przed chwilą i tak mi powiedział Pan który odebrał telefon, tak więc będę walczył sam przy okazji czegoś się nauczę, druga sprawa Ty poleciłeś ten czujnik: http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wody-audi-vw-059-919-501-a-i2584900303.html a ktoś inny ten czujnik: http://allegro.pl/czujnik-temperatury-plynu-audi-a3-seat-skoda-vw-i2562437479.html i mam mały dylemat bo oba czujniki mają inną wtyczkę nie kumam, który w końcu jest ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #36 Napisano 28 Sierpnia 2012 ja u siebie w Atj mam ten: http://allegro.pl/czujnik-temperatur...584900303.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor23 Zgłoś #37 Napisano 28 Sierpnia 2012 i mam mały dylemat bo oba czujniki mają inną wtyczkę nie kumam, który w końcu jest ok? Podałem nr OEM i screen z Etki Online,przed zielonymi były czarne http://allegro.pl/nowy-oryg-czujnik-temperatury-078919501c-vw-audi-i2561969968.html Jeśli masz dylemat to wyciągnij wtyczkę i sprawdź u siebie co masz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kobrator Zgłoś #38 Napisano 28 Sierpnia 2012 oki panowie , u mnie taka rzecz , silnik goracy , weze gorace , chlodnica goraca, plyn w zbiorniczku wyrownawczym cieply (niezabardzo) , a na zegarze wskazowka nawet nie drgnie - na dworze 27 stopni - i przejechalem 20 km i nic ponizej 50stopni - pytanie , czy moge tak jezdzic? (czy moze mi sie woda zagotowac? a tym samym przegrzac silnik?) czy to czujnik zepsuty? ( czy dam rade sam go zamontowac?) czy termostat? jestem za granica i w warsztacie chca mi wymieniac najpierw termostat, potem czujnik , a to juz koszt okolo 200 euro!!!! kurde za duzo juz napisalem , sorry - dzieki z gory za odpowiedz i porade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #39 Napisano 28 Sierpnia 2012 Kobrator a auto nagrzewa się normalnie idzie ciepłe powietrze z nawiewów? Podałem nr OEM i screen z Etki Online,przed zielonymi były czarne http://allegro.pl/nowy-oryg-czujnik-...561969968.htmlJeśli masz dylemat to wyciągnij wtyczkę i sprawdź u siebie co masz. nom byłem w sklepie są dwa rodzaje muszę sprawdzić na jaką wtyczkę mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kobrator Zgłoś #40 Napisano 28 Sierpnia 2012 Kobrator a auto nagrzewa się normalnie idzie ciepłe powietrze z nawiewów? silnik goracy, weze tez , chlodnica goraca, idzie cieple z nawiewow kurde u mnie jest teraz tak - jak silnik zimny to zegar wskazuje temperature , dochodzi do 90 stopni stoi jakies 10 min na postoju i spada do 0 - silnik goracy , mysle ze powyzej 90 stopni , a wentylator nawet nie drgnie - i co to moze byc? a pozatym jesli to czujnik , to gdzie on jest??????????? z fotek wstawionych na portalu , patrze - u mnie go nie ma!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach