Skocz do zawartości
Ventil

Passat 2.0 tdi 170KM z DPF okopcona końcówka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

mam pytanie do użytkowników Passata z DPF. Zauważyłem że my się zaczyna końcówka wydechu zabrudzać sadzą. Sprawdzałem to już kilka razy czyszcząc końcówkę wydechu. Po przejechaniu 100-200km się zabrudza ponownie.

1 - czy kończy się DPF?

2 - złe ustawienie pompowtrysków? (które niedawno były wiemieniane na nowe 4szt.)

Po wymianie zauważyłem większe spalanie w mieście około 1l więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możliwe że po wymianie pompek teraz zaczyna się oczyszczać, wskazane zrobić trasę i przegnać autko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a na pewno fizycznie masz DPF??

w kilku autach z DPF patrzyłem na wydech - i tak jak u mnie czyściutki jak z fabryki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na 100000% mam DPF posiadam auto już 2 lata ale niedawno też była wymieniana przepustnica która zapychała DPF-a raz to musiałem dopalać przez VCDS awaryjne błąd P3138 bo dużo mechaników się głowiło co to za błąd. Po wymianę przepustnicy niema już błędu. Przejechałem około 3 000km możliwe ze dopala resztki sadzy (był 125% zapchany).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wypal go jeszcze raz awaryjnie na jakiejś trasie - popatrz na temperatury jakie ma podczas wypalania itp. Jak napisałem u mnie wygląda jak nówka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W życiu bym czegoś takiego nie wlał do baku

 

DPF jest tak skonstruowany ze sam wiec jak i ile ma się wypalić,

wypalanie z użyciem "wspomagacza" moim zdaniem nie pomoże.

 

Pamiętaj ze filtr w czasie wypalania osiąga bardzo wysoką temperaturę,

takie dodatki zwiększają temp. wypalania co jak wiadomo nie jest zdrowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i u mnie końcówki wydechu jak nówki , przegoń go na trasie i zobacz wskazania na VCDS .

(był 125% zapchany).

łanie był zapchany , całkiem możliwe ze DPF był już tak zapełniony , że wydech Ci się trochę usmolił ;) . Z tym wypalaniem awaryjnym przez VCDS , też trzeba uważać pytałem kiedyś przy okazji wizyty w ASO ( oleje , filtry itd ) jak filtr jest zapełniony powyżej 40% , lepiej przejechać kawałek i przegonić auto , niż wypalać awaryjnie gdyż można doprowadzić do uszkodzenia DPFa na wieki wieków :( .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koszt usuniecia twojego dpf`a to jakies 1200zl i spokój na zawsze ;) jak cos to zapraszam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam dpf zapełnionego w 43% i już tylko została mi awaryjna procedura, ponieważ świeci się "sprężynka"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki napiszę przypadek z życia mojego kolegi MB Sprinter 07r. oczywiście DPF lub FAP jak kto woli, przelot spory bo około 500 tys. pojawiły się problemy z filtrem cząstek, idąc drogą dedukcji fachowcy zamontowali mu emulator lecz problem nadal pozostał, finał był inny bo powodem usterki były wtryski i gdy je wymienił dopiero auto odżyło

myślę że w naszych autach może być podobnie, jeżeli pompowtryskiwacze będą lały to filtr nie pozwoli zobaczyć chmury za autem dzięki której można szybko zweryfikować prostą usterkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności