Skocz do zawartości
Ninja

Zgrzyt przy włączaniu 3-go biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szukałem na forum ale nie znalazłem podobnego problemu. Otóż problem taki jak w temacie - przy włączaniu trzeciego biegu słyszę wyraźnie zgrzyt, takie jakby tarcie, a potem bieg wchodzi, ale uwaga - dzieje się to TYLKO przy określonych prędkościach:

 

- przy redukcji z 5 na 3 jadąc 60-65km/h i szybciej - wyraźne szurnięcie-zgrzytnięcie, jakby coś nie było do końca we właściwym miejscu, i potem bieg wchodzi gładko. Poniżej wspomnianej prędkości objaw nie występuje, 3 bieg wchodzi cichutko i lekko.

- przy redukcji z 4 na 3 objaw pojawia się od 70-80km/h i wyżej.

 

Sprawdziłem też czy to samo dzieje się w górę, czyli przeciągnąłem na dwójce aż na czerwone pole, a więc wyższa prędkość jazdy i przy włączaniu trójki dokładnie to samo zgrzytnięcie-szurnięcie.

Jeżdżąc normalnie i po ludzku zmieniając z 2 na 3, czyli w moim przypadku w zależności od warunków między 2000 a 4500 obr/min. (nie pamiętam jaka temu odpowiada prędkość jazdy samochodu), skrzynia działa płynnie i cichutko.

 

Z objawów wynika że ten problem pojawia się w zależności od prędkości z jaką jadę i od biegu z którego chcę wbić 3-kę - im wyższy bieg tym niższa prędkość, przy której odgłos się pojawia, ale nigdy poniżej 60 km/h.

 

Jakieś sugestie? :)

 

W czasie normalnej jazdy po mieście praktycznie tego nie obserwuję bo nie kręcę silnika na dwójce aż do "odcinki" ani nie muszę zbijać z 5 na 3 przy 70 km/h, ale trochę mnie to martwi bo zastanawiam się co to może być i ile jeszcze czasu zanim 3 bieg będzie zgrzytał-szurał przy każdej zmianie niezależnie od prędkości :dolamam

 

Z góry dzięki za pomoc! :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż,wygląda na uszkodzony synchronizator 3-o biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi to na samym początku przyszło do głowy, ale zawsze sobie wyobrażałem że przy uszkodzonym synchronizatorze bieg sprawia problemy przy każdej próbie włączenia, a tutaj to jest bardzo mocno zależne od prędkości z jaką jadę. Gdybym wczoraj nie przejechał się trochę szybciej za miasto to bym pewnie nie był świadomy ze coś takiego się u mnie dzieje.

 

Orientuje się ktoś może jaki jest koszt wymiany synchronizatora, gdyby to było to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Specjalistą nie jestem ale tak jak pisałem wyżej.

Poza tym tak "na chłopski rozum" im wieksza prędkość obrotowa,tym cięższą pracę do wykonania ma synchronizator.

W miarę jego zużycia,zgrzyt ów będzie odczuwalny przy coraz niższych prędkościach...niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taki problem i chciałbym prosić o poradę. Mam problem z włączaniem 1 biegu gdy próbuje zredukować z 2 na 1 przy nawet najmniejszej prędkości słychać zgrzyt czasem nawet z miejsca nie mogę wrzucić 1 jak gdyby coś ja blokowało. Dodam że reszta biegów wchodzi sprawnie bez problemów. Problem ten nie zawsze się pojawia tzn z miejsca czasem 1 wchodzi tez gładko ale to czasem ale przy redukcji to zawsze jest zgrzytanie. Czy to może być synchronizator 1 biegu ?? Może wiecie w czym tkwi problem. Mam Passata B5 1.8 20V 1998r skrzynia manualna 5 biegowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny objaw ...

Zgrzyta tylko przy wkładaniu 3go biegu z 2 . Przy redukcji z 4 nie ma żadnych zgrzytów , wszystko płynnie ...

Dodam , że zgrzyt jest bardziej słyszalny z wybieraka (cięgien) niż ze skrzyni ... Inne biegi chodzą płynnie ...

 

Można jakoś "zdiagnozować" czy to synchronizator ?

 

Orientuje się ktoś jaki koszt ewentualnie naprawy tego jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam. Nie wiem czy ktoś może się bawił już w te klocki z synchronizatorem ...

Lepiej bawić się w rozbieranie skrzyni i wymianę samego synchronizatora (u mnie akurat 4 bieg!) czy może od razu zakupić skrzynie regenerowaną i tylko podmiankę zrobić? no i jak wygląda to z kosztami takowej zabawy ?

 

 

 

 

 

 

1.9 Tdi AFN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesci sa tak drogie ze naprawa jest nie oplacalna. Za uzywana zaplacisz od 400 do 1000zl, i bedziesz latal dalej. Regenerowana powyzej 1000zl. Np 6-cio biegowa do TDi 2200zl. tyle znalazlem na allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czesci sa tak drogie ze naprawa jest nie oplacalna. Za uzywana zaplacisz od 400 do 1000zl, i bedziesz latal dalej. Regenerowana powyzej 1000zl. Np 6-cio biegowa do TDi 2200zl. tyle znalazlem na allegro.

 

 

Dzięki :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności