Skocz do zawartości
shade_

Błąd 00533, 17978 (J220 (lub J361)

Rekomendowane odpowiedzi

VAG-COM Version: Release 303.1

Control Module Part Number: 021 906 256 C  
 Component and/or Version: MOTRONIC M3.8.1  AT V02
          Software Coding: 00001
           Work Shop Code: WSC 30011
2 Faults Found:
00533 - Idle Speed Regulation
       14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
       P1570 - 35-10 - - - Intermittent

 

VAG-Com wywala mi takie bledy, ten drugi jakos mnie nie stresuje, ale ten pierwszy pokazuje mi sie regularnie.

 

- czy moze to byc walniety MAF sensor ?

- gdzies jest nieszczelnosc w ukladzie dolotowym ?

- ... ??

 

pytam sie, bo moze bym wymienil przeplywke, ale jak sie okaze ze jest OK to bez sensu wydana kasa, a do mnie tania przeplywka nie jest :)

 

Moje auto to Passat B4 VR6 1996r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

17978 (P1570) Zablokowany komputer sterujący pracą silnika.

– dopasować komputer J220 (lub J361) sterujący pracą silnika do elektronicznej blokady zapłonu.

 

 

Dopasowanie komputera sterującego silnikiem do immobilisera:

- VAG grupa [17] tablica przyżądów

- wybrać [10] „Dopasowanie”

- nacisnąć dwukrotnie 0 w celu wybrania funkcji „Numer kanału 0” i potwierdzić [sAVE]

 

Przy następnym włączeniu zapłonu zostanie odczytane oznakowanie komputera sterującego silnikiem w komputerze sterującym immobiliserem.

 

 

00533 - Idle Speed Regulation

14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

00533 Regulacja kontroli jałowego powietrza

- zrób adaptację przepustnicy (najpierw ją oczyść i sprawdź połącznia, dolot...

 

[01]... [060] temp 90 - na wyłączonym silniku - aż pokaże się [ADP OK]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, kurde, Ty to normalnie MÓZG jestes z tego Vaga, nie ukrywam, ze liczylem wlasnie na pomoc od Ciebie :)

 

ale powiedz mi czy taka adaptacje wykonam w B4 ? bo jak cos probowalem u siebie grzebac w VAGu to pelno funkcji bylo niedostepnych dla mojego komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B4 to można powiedzieć młodszy brat B5 fakt nie wszystko da się zrobić normalnym vagiem i czasem trzeba tu użyć bardziej specjalistycznego pomiaru (pełny VAG), ale z przepustnicą po wyczyszczeniu powinieneś sobie poradzić.

 

W silniku Vr będziesz miał niektóre opcje dostępne pod innymi numerami grup 060 (098) lub 4cylindry w jednej grupie a 2 następne w kolejnej grupie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczyscilem sobie przepustnice,bo zasyfiona byla strasznie narazie roznicy jakiejs nie czuje silnik pracuje na wolnych tak jak pracowal, ale nie moglem przeprowadzic adaptacji poniewaz na 60 wyskakiwal mi error. jutro bede robic na 98, zobaczymy czy mi sie uda.

 

co rozumiesz pod pojeciem "pelny VAG" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia
17978 (P1570) Zablokowany komputer sterujący pracą silnika.

– dopasować komputer J220 (lub J361) sterujący pracą silnika do elektronicznej blokady zapłonu.

 

Marek - Czy to oznacza że coś z kompem jest nietak - bo dziś byłem na diagnostyce i wykazał mi ten błąd (17978 (P1570) Control unit locked) i jeszcze 00527 (P2412) - jakiś czujnik temp. powietrza dolotowego - to jest gdzieś w przepływomierzu? :wstyd: da się to jakoś usunąc (usterkę) i czy jest istotna?

 

Szczerze mówiąc to mój problem polega na tym że na zimnym silniku auto kopci mocno na biało i śmierdzi niespaloną ropą i przerywa na 1 cyl. jak się trochę zagrzeje (za 3minuty) to przestaje przerywać i prawie przestaje kopcić ale cały czas lekko przydymia i śmierdzi niespaloną ropą.

raz na kilka dni auto odpala i po 1s gaśnie, jak przekręcę ponownie kluczyk na rozruch to za piernika wtedy nie odpali, tylko muszę wyłączyć stacyjkę i jeszcze raz kręcić i tak kilka razy aż w końcu odpali.

Jest dość mulasty w górnym zakresie obrotów (pow. 2,5 tys.) im wyżej tym gorzej.

Pali przy temp. +5C około 8 - 10l/100 (cykl miejski)

ze sprężarki trochę puszcza olej ale ubytek jest nieznaczny (1/2 syntetyk Mobil 10W40) i nie powinien z tego aż tak kopcic. zrobiłem 3tys i ubyło jakies 2 - 3 setki.

 

Pomocy - bo z tego jestem bardziej zielony niż drzewa w maju :wstyd::padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo dziś byłem na diagnostyce i wykazał mi ten błąd

 

Najlepiej to jechać do fachowca na diagnostykę - tak aby umiał to od razu naprawić lub wiedział jak to naprawić, a nie wcisnąć przycisk na komputerze.

 

- 17978 - to zostawimy sobie na koniec (trzeba będzie wykonać kodowanie komputera sterującego) ale to się jeszcze okaże.

- 00527 - jakiś czujnik temp. powietrza dolotowego (to trzeba wymienić) bo on wprowadza głupoty do kompa i dlatego ma problemy z zapalaniem i mocą (przepały).

- najbardziej mi się nie podoba to: auto kopci mocno na biało i śmierdzi niespaloną ropą i przerywa na 1 cyl. tu raczej trzeba by sprawdzić kompresję (zapobiegawczo aby być pewnym) oraz wtryskiwacze, pompę...

 

to było by na razie tyle bo reszta jest zwierciadłem tych niedomagań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia
Najlepiej to jechać do fachowca na diagnostykę

Tak - to jest fachowiec, tyle że siedzi w amerykanach a VW nie robi ale miał czytnik do VW to sprawdził.

Na wtorek jestem umuwiony z elektromechanikiem co się ma na tym znać, to się zobaczy co wyjdzie.

Gdzie szukać tego czujnika temp. powietrza dolotowego? (podobno jego brak lub uszkodzenie obniża sprawność silnika o jakieś 1 lub kilka %)

Dzięki!!!! :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
Gdzie szukać tego czujnika temp. powietrza dolotowego? (podobno jego brak lub uszkodzenie obniża sprawność silnika o jakieś 1 lub kilka %)

Dzięki!!!!

 

Owy czujnik ( G72 ) mieści sie w przepływce, można go sprawdzić za pomocą omomierza.

 

Robisz tak.

1. Oczywiście zapłon i odpalony silniczek

2. Podpinasz Vag'a (by odczytać temperature powietrza dolotowego).

3. Patrzysz w module engine (01) --> meas. blok (08) --> w polu grupa 004 ... dzieki temu masz podaną temp. powietrza dolotowego.

4. Odpinasz kostke od przepływki i mierzysz opór na dwóch skrajnych końcówkach czyli 1-4.

5. Adekwatnie do temp musisz mieć opór:

 

- przy 0 stopni C : 5600 ohm +- 600 ohm

- przy 20 stopni C : 2500 ohm +- 500 ohm

- przy 30 stopni C : 1800 ohm +- 200 ohm

- przy 50 stopni C : 800 ohm +- 100 ohm

- przy 80 stopni C : 325 ohm +- 25 ohm

- przy 100 stopni C : 200 ohm +- 25 ohm

 

Jezeli mierzony opór jest inny niż przedstawiony powyżej ... :( wymiana przepływki ...

 

Zachęcam jeszcze do lektury

[quote]Niesprawności układów sterowania silnika[/quote]

http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=9

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba Siara32 ssię zapędziłeś - ten czujnik jest przy kolektorze dolotowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Walek

Marek mam problem z passatem 1.9TDI 131KM ponieważ wyskakuje mi bład P1570. jakie kroki mam wykonac aby sie on skasowal? wiem ze to zwiazane jest z immobiliserem ale co z tym/nim zrobic.? Prosze bardzo o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dopasowanie komputera sterującego silnikiem do immobilisera:

- VAG grupa [17] tablica przyżądów

- wybrać [10] „Dopasowanie”

- nacisnąć dwukrotnie 0 w celu wybrania funkcji „Numer kanału 0” i potwierdzić [sAVE]

 

Przy następnym włączeniu zapłonu zostanie odczytane oznakowanie komputera sterującego silnikiem w komputerze sterującym immobiliserem.

 

.

 

Witam, ale jak to zrobić skoro ja nie mogę się podłączyć pod grupę {17}? Czy jest jakaś inna możliwość, np przez IMMO{25} lub jeszcze inaczej?

Wyskakuje mi też błąd: 546 Uszkodzenie przewodu danych nieprawidłowy sygnał, jak sobie z nim poradzić?

Edytowane przez Pitero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

po skasowaniu inspekcji pojawił sie taki błąd "17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent" auto odpala i po chwili gaśnie, po przekręceniu zapłonu po ok. 30 sekundach mruga kontrolka świec zapłonowych... żadnych innych błedów nie ma.... nie mam pojęcia co to moze być... pomóżcie prosze... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież masz opisane, ze to immobiliser blokuje ci silnik. Więc albo coś się stało z kluczykiem albo z czytnikiem immo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności