Skocz do zawartości
franek261

metaliczne tarcie przy wrzuceniu biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pasiek jeździł spokojnie do czasu, a mianowicie wróciłem z urlopu po przejechaniu 600km autostradą przy zjeździe podczas redukowaniu odczułem trudności w wrzuceniem biegów, coś jakby blokowało biegi. 1-2-3-4- ciężko wchodzą. W garażu przy zapalonym silniku i wciśniętym sprzęgle słychać piski, metaliczny szmer jakby metal ocierał się o metal - na włożonym dowolnym biegi bez puszczania sprzęgła, gdy puszczę sprzęgło be wrzucania biegu szelest cichnie. Biegi trochę lepiej wchodzą jak trochę wystygł samochód, ale wciąż nie jest to tak samo jak wcześniej. Co może być przyczyną takich objawów.Może mało oleju w skrzyni, łożysko? Samochód ma przejechane ok 286tyś.

Edytowane przez franek261

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbijam

może ktoś coś pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na docisk

może być też dwumasa ale jednak ja myśle że to docisk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymień olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też pierwsze pomyślałem że może oleju mało. Zresztą to się stało podczas jazdy ciągle na 5 biegu około (350km). Czy mogę samemu stwierdzić ile oleju jest i jak go wymienić - gdzie jest wlew. Acha teraz jest bardziej słyszalna zmiana biegów niż wcześniej - na sucho, ale podejrzewam że w czasie jazdy również. Zobaczę co powie mechanik, mam nadzieje że nie będzie konieczny remont skrzyni.

Czy w przypadku awarii docisku są problemy z włożeniem biegów?

Jakby ktoś maił jeszcze jakieś pomysły co to może być to pisać. Dzięki

Edytowane przez franek261

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś miałem problem w Polo jechałem nad morze w nocy i prawie cały czas na 5 i niestety w pewnym momencie 5 już została co sie okazało było mało oliwy moze i u ciebie jest mało albo już wypracowany ale tak na sucho to się nie da jednoznacznie stwierdzić trzeba niestety zajżeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem powyższy wątek w linku - zdania są podzielone. Nikt nie miał przypadku z metalicznym odgłosem ewidentnie wychodzącym ze skrzyni lub sprzęgła. Co do biegów to przy zimnym i ciepłym silniku wchodzą teraz ok. Przejechałem się i redukowałem biegi może z 100 razy i nić. Biegi lekko wchodzą a metaliczny odgłos przestał być słyszalny. Przy zimnym silniku po wciśnięciu sprzęgła oczywiście był, ale jak ruszyłem z 1 po 2-3 metrach już nie był słyszalny (specjalnie się zatrzymałem żeby to zweryfikować). Zagrzałem go do 90 stopni i chodzi jak marzenie. Nie wiem co teraz robić, może faktycznie z olejem coś nie tak, albo to początki awarii sprzęgła lub skrzyni.

Co o tym sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zajżyj do oleju i nic pozatym nie ruszaj takie jest moje zdanie jeśli to coś ze sprzegłem to poprostu i tak kiedyś ci klęknie szkody większej i tak ci nie zrobi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytałem powyższy wątek w linku - zdania są podzielone. Nikt nie miał przypadku z metalicznym odgłosem ewidentnie wychodzącym ze skrzyni lub sprzęgła. Co do biegów to przy zimnym i ciepłym silniku wchodzą teraz ok. Przejechałem się i redukowałem biegi może z 100 razy i nić. Biegi lekko wchodzą a metaliczny odgłos przestał być słyszalny. Przy zimnym silniku po wciśnięciu sprzęgła oczywiście był, ale jak ruszyłem z 1 po 2-3 metrach już nie był słyszalny (specjalnie się zatrzymałem żeby to zweryfikować). Zagrzałem go do 90 stopni i chodzi jak marzenie. Nie wiem co teraz robić, może faktycznie z olejem coś nie tak, albo to początki awarii sprzęgła lub skrzyni.

Co o tym sądzicie?

 

 

miałem podobnie ,zaczęło od 5,potem był problem z biegami,a po pewnym czasie jak by nigdy nic, biegi wróciły do normy,a potem to była dwu masa zjechana, jak mechanik mi rozebrał, ogólnie całe sprzęgło z dwumasa wymieniłem i oliwy nie dolewałem ,po złożeniu było cacy.teorie są różne , każdemu dwu mas się objawia różnie. zrób jak ci radzą sprawdź olej ,ale ja stawiam na dwu mas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy tak to z wizyty u mechanika się nie obejdzie. Zobaczymy jaką będzie miał one teorię na ten temat.

Mariusz widzę że samochodzik taki sam więc objawy mogą być podobne, oby nie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne trochę, jak passiek ostygł to znowu pojawił się metaliczny tarcie przy wciśnięciu sprzęgła. Widzę że bez mechanika się nie obejdzie;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności