franek261 Zgłoś #1 Napisano 6 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam, pasiek jeździł spokojnie do czasu, a mianowicie wróciłem z urlopu po przejechaniu 600km autostradą przy zjeździe podczas redukowaniu odczułem trudności w wrzuceniem biegów, coś jakby blokowało biegi. 1-2-3-4- ciężko wchodzą. W garażu przy zapalonym silniku i wciśniętym sprzęgle słychać piski, metaliczny szmer jakby metal ocierał się o metal - na włożonym dowolnym biegi bez puszczania sprzęgła, gdy puszczę sprzęgło be wrzucania biegu szelest cichnie. Biegi trochę lepiej wchodzą jak trochę wystygł samochód, ale wciąż nie jest to tak samo jak wcześniej. Co może być przyczyną takich objawów.Może mało oleju w skrzyni, łożysko? Samochód ma przejechane ok 286tyś. Edytowane 6 Sierpnia 2011 przez franek261 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek261 Zgłoś #2 Napisano 6 Sierpnia 2011 Podbijam może ktoś coś pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #3 Napisano 6 Sierpnia 2011 Ja stawiam na docisk może być też dwumasa ale jednak ja myśle że to docisk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 6 Sierpnia 2011 wymień olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek261 Zgłoś #5 Napisano 7 Sierpnia 2011 (edytowane) Też pierwsze pomyślałem że może oleju mało. Zresztą to się stało podczas jazdy ciągle na 5 biegu około (350km). Czy mogę samemu stwierdzić ile oleju jest i jak go wymienić - gdzie jest wlew. Acha teraz jest bardziej słyszalna zmiana biegów niż wcześniej - na sucho, ale podejrzewam że w czasie jazdy również. Zobaczę co powie mechanik, mam nadzieje że nie będzie konieczny remont skrzyni. Czy w przypadku awarii docisku są problemy z włożeniem biegów? Jakby ktoś maił jeszcze jakieś pomysły co to może być to pisać. Dzięki Edytowane 7 Sierpnia 2011 przez franek261 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #6 Napisano 7 Sierpnia 2011 Ja kiedyś miałem problem w Polo jechałem nad morze w nocy i prawie cały czas na 5 i niestety w pewnym momencie 5 już została co sie okazało było mało oliwy moze i u ciebie jest mało albo już wypracowany ale tak na sucho to się nie da jednoznacznie stwierdzić trzeba niestety zajżeć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danieldyla Zgłoś #7 Napisano 7 Sierpnia 2011 Może to wyrobione synchronizatory ?? Tu jest trochę opisane http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=11059&highlight=synchronizator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek261 Zgłoś #8 Napisano 7 Sierpnia 2011 Przeczytałem powyższy wątek w linku - zdania są podzielone. Nikt nie miał przypadku z metalicznym odgłosem ewidentnie wychodzącym ze skrzyni lub sprzęgła. Co do biegów to przy zimnym i ciepłym silniku wchodzą teraz ok. Przejechałem się i redukowałem biegi może z 100 razy i nić. Biegi lekko wchodzą a metaliczny odgłos przestał być słyszalny. Przy zimnym silniku po wciśnięciu sprzęgła oczywiście był, ale jak ruszyłem z 1 po 2-3 metrach już nie był słyszalny (specjalnie się zatrzymałem żeby to zweryfikować). Zagrzałem go do 90 stopni i chodzi jak marzenie. Nie wiem co teraz robić, może faktycznie z olejem coś nie tak, albo to początki awarii sprzęgła lub skrzyni. Co o tym sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #9 Napisano 7 Sierpnia 2011 To zajżyj do oleju i nic pozatym nie ruszaj takie jest moje zdanie jeśli to coś ze sprzegłem to poprostu i tak kiedyś ci klęknie szkody większej i tak ci nie zrobi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #10 Napisano 7 Sierpnia 2011 Przeczytałem powyższy wątek w linku - zdania są podzielone. Nikt nie miał przypadku z metalicznym odgłosem ewidentnie wychodzącym ze skrzyni lub sprzęgła. Co do biegów to przy zimnym i ciepłym silniku wchodzą teraz ok. Przejechałem się i redukowałem biegi może z 100 razy i nić. Biegi lekko wchodzą a metaliczny odgłos przestał być słyszalny. Przy zimnym silniku po wciśnięciu sprzęgła oczywiście był, ale jak ruszyłem z 1 po 2-3 metrach już nie był słyszalny (specjalnie się zatrzymałem żeby to zweryfikować). Zagrzałem go do 90 stopni i chodzi jak marzenie. Nie wiem co teraz robić, może faktycznie z olejem coś nie tak, albo to początki awarii sprzęgła lub skrzyni.Co o tym sądzicie? miałem podobnie ,zaczęło od 5,potem był problem z biegami,a po pewnym czasie jak by nigdy nic, biegi wróciły do normy,a potem to była dwu masa zjechana, jak mechanik mi rozebrał, ogólnie całe sprzęgło z dwumasa wymieniłem i oliwy nie dolewałem ,po złożeniu było cacy.teorie są różne , każdemu dwu mas się objawia różnie. zrób jak ci radzą sprawdź olej ,ale ja stawiam na dwu mas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek261 Zgłoś #11 Napisano 7 Sierpnia 2011 Tak czy tak to z wizyty u mechanika się nie obejdzie. Zobaczymy jaką będzie miał one teorię na ten temat. Mariusz widzę że samochodzik taki sam więc objawy mogą być podobne, oby nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek261 Zgłoś #12 Napisano 8 Sierpnia 2011 Dziwne trochę, jak passiek ostygł to znowu pojawił się metaliczny tarcie przy wciśnięciu sprzęgła. Widzę że bez mechanika się nie obejdzie;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach