Skocz do zawartości
mati91lv

gruszka turbiny w silniku bls

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki kłopot,nieszczelność tejże gruszki i pytanie jak ona działa,bo normalna pod wpływem podciśnienia wciąga trzpień-co jest logiczne i proste do zrozumienia.Ta natomiast trzpień wypycha przy podobnej budowie zewnętrznej i nie wiem czy jest sens to w ogóle rozbierać,czy słać w całości do regeneracji...Dodam,że ta cholerna grucha wygląda jak nowa,zresztą turbina tez,ma tylko cztery lata i nie wiem dlaczego już ją szlag trafił...

 

 

No dobra...To może chociaż wiecie kto takie gruchy dobrze regeneruje,bo nowa to chyba tylko z turbiną za co najmniej 2 tysiaki,a może i trzy...Ta grucha puszcza chyba na uszczelnieniu trzpienia i to nie zawsze

Edytowane przez mati91lv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj - na allegro znalazlem do BLS jednego sprzedajacego cena 350 - ja sie jeszcze lamie bo nie mam 100 pewnosci ze jest padnieta a bledami sypie.

 

nie znalazlem tez oferty regeneracji ...

 

Pozdrawiam

 

link

http://allegro.pl/vw-1-9tdi-2-0tdi-banka-gruszka-turbiny-oe-4010621-i1785241006.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mati91lv w BLS'ie grucha działa zupełnie odwrotnie niż w pozostałych bo tak jest skonstruowana (chodź nie wiem dlaczego Niemiaszki taki patent wymyślili). Tam podciśnienie zaciąga membranę w stronę turbo i dlatego wypycha sztangę. Jest to taka sama turbosprężarka jak w silniku BRM z tą różnicą, że w BRM ma ona jeszcze czujnik G500 (zamocowany u góry gruchy), który informuje sterownik silnika o pozycji sztangi.

Jeśli masz jakiś kłopot z turbodoładowaniem to na czym on polega ?

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też co jakiś czas kusi mnie"kup teraz" z tej aukcji-tylko oni mają tę gruche w całym świecie chyba...Natomiast firma regenerująca i to raczej polecana na innych forach to serwis pomp Brzeg,widać ją na ostatniej pozycji w opisie do vw caddy.Chwilowo nauczyłem się z tym jeździć-tzn nie cisne na czwartym i piątym biegu przy 2000 obr,poza tym auto jest całkiem żwawe.Może przez niedoładowanie lekkie jest bardzo ekonomiczne,pali 4 litry na setke-tylko,że to nie passat a skoda roomster..Boje się tylko o dpfa,bo pewnie szybciej się zawala,choć przez ok 4 tyś km przejechanych z tą usterką nic sie nie działo.

Sztomel to ja się do Ciebie wybierałem,ale w miedzyczasie na 100% stwierdziłem nieszczelność gruchy i nie chciałem Ci gitary zawracać...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, chyba na forum Golfa byliśmy umówieni i jakoś to umarło śmiercią naturalną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adventure, a jakimi błędami Ci sypie i jak zachowuje się ta grucha skoro ją podejrzewasz?, a może już kupiłeś??

Pozdro

Edytowane przez mati91lv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj - dawno nie zaglądałem stad to opoznienie w odpowiedzi.

 

Błędy wywala mi rozne - znajdę logi to podkleję - sugestia ze to gruszka - skad?

Otóż kolega forumowy Rumianko podpiął sie i po przejażdżce stwierdził, ze to na 100

zawór - no dobra koleś się zna ... i stałem sie posiadaczem zupełnie nowego org. i nie

taniego zaworka ... (mam teraz 2 dobre, jakby ktoś sprawna używkę potrzebował ....)

Po tej diagnozie udałem sie do drugiego mistrza diagnostyki - który po analizie wnikliwej

i po dobraniu sie do gruszki z pompka (może to byla podcisnieniowa nie wiem ....) "zassal" badz

"nadmuchał" gruszkę i znowu pewnym tonem stwierdził ze to na 100 gruszka bo nie pracuje tak jak powinna ......

A ponieważ gruszka kosztuje 350 a zaworek juz mnie kosztował 280 z rurkami wiec się nie spieszę

z zakupem - i kasuje te durne błędy co chwile.

 

Daj znać jak sam rozwiązałeś swój problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już od dawna mam naprawione :mlask...Mechanik ze strasznymi problemami wyjął tę gruche z turbiny na aucie,choć z braku dojścia chciał już wyciągać turbine-ale też sie nie dało...Potem zregenerowałem to w Serwis Pomp Brzeg, a właściwie zajechałem tam i wymieniłem na miejscu na sprawną-ogólnie firme polecam choć drogo, bo 280 zł. i teraz autko 100% sprawne,żadnych błędów i zbiera się od ok 1700obr, a wcześniej od 2k-więcej też pali:nerwus

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności