wojtix099 Zgłoś #1 Napisano 24 Lipca 2011 (edytowane) Witam, mam passata b4 z silnikiem 2.0 2e. Samochód kupiłem całkiem niedawno no i mam problem ponieważ bierze dużo oleju, zrobione nim już było 2.5 tys. km na które spalił 1l oleju. Zalany po zakupie został Lotosem 10w40 półstyntetyk. Silnik pracuje bardzo dobrze, chodzi ładnie, nic nie puka, nie stuka, nie kopci i nie ma przecieków. Przebieg auta wynosi 230 tys. km. Myślę o tym by zmienić ten gówniany lotos na Mobil półsyntetyczny 10w40. Może nie będzie go brało aż tyle? Proszę o pomoc i różnego rodzaju sugestie Edytowane 24 Lipca 2011 przez wojtix099 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 24 Lipca 2011 zrobione nim już było 2.5 tys. km na które spalił 1l oleju. Przy takim zużyciu musi przydymiać. Jeśli nie ma wycieków to zwróć uwage czy podczas jazdy na rozgrznym silniku nie puszcza stalowego dymku z rury (pierścienie) asysta drugiego auta za tobą wszystko potwierdzi. Lub czy czasem nie puszcza sporej siwej chmury przy odpalaniu, niekoniecznie rano gdy silnik zimny tylko po krótkim postoju na ciepłym silniku (uszczelniacze zaworów). Połączenie tych dwóch przyczyn sprawia ze silnik żłopie olej jak głupi. Wg. moich obserwacji ten silnik lubi szybko zechlać olej do minimalnego stanu i nagle...stop.. zużycie oleju się zatrzymuje....taki foch 2E... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek415 Zgłoś #3 Napisano 24 Lipca 2011 ja najpierw sprawdził jakie ma ciśnienie sprężania lub wymienił uszczelniacze zaworowe słyszałem parę przypadków że brał 1,5l oleju na 2,5tys km po sprawdzeniu ciśnienia które było ok wymieniono uszczelniacze zaworowe silnik przestał brać olej lub masz gdzieś wyciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #4 Napisano 24 Lipca 2011 Ja miałem tak w B3 że brał oleju 1 litr na 1000km a może i więcej mówili że silnik już do roboty,ale znalazłem gościa co zmienia uszczelnicze zaworów bez zdejmowania głowicy,zmienił mi te gumeczki,zapłaciłem 100zł.i skończyło się branie oleju po tym zabiegu od zmiany do zmiany nie dolewałem ani grama Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #5 Napisano 24 Lipca 2011 Wg. moich obserwacji ten silnik lubi szybko zechlać olej do minimalnego stanu i nagle...stop.. zużycie oleju się zatrzymuje....taki foch 2E... Masz chyba racje, bo on ostatnio zalany do połowy stanu, po większej trasie zeżarł do minimalnego stanu no i mu nie dolałem jak na razie więcej i zrobiłem już z 200km a poziom wraz ten sam. Więc, może jak mówisz lebow, że on zechlać do lubi do minimum i więcej nie ruszy. Wczoraj sprawdzałem na postoju czy nie dymi, no to przy lekkim gazowaniu go biały mały dymek się pojawiał. Ale taki dymek to chyba jest normalne. Gdy będę miał możliwość by sprawdzić go podczas jazdy to sprawdzę jak wtedy będzie. No i co do tych wycieków to nie ma, silnik z przodu suchutki, nie wiem jak jest dokładnie od strony kabiny która jest trochę zasłonięta ale tam też jest sucho. Auto garażuje i w garażu pod autem nie stwierdziłem też żadnych plam oleju. ---------- Post added at 11:20 ---------- Previous post was at 11:11 ---------- Słuchajcie a co myślicie o wymianie oleju na mobila? bo ten lotos to jest wg mnie szit, nie ja go nim zalałem bo samochód z rodzicami jest na spółkę no i oni takiego wyboru u wujka mechanika dokonali. Jeśli to nie pomoże, to spróbuje z tymi uszczelniaczami zaworów jak pisał dark24, tylko nie wiem czy uda mi się znaleźdź mechanika, który by mi to bez problemu zrobił, bo nie ukrywam, że z kasą jest krucho no ale na silniku nie będę oszczędzał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #6 Napisano 24 Lipca 2011 Też jeżdżę na półsyntetyku lotosa i ...ten olej nie sprawdza sie w tym silniku. Wcześniej miałem GMa i było lepiej, chyba do niego wrócę , dla własnego komfortu pomierz ciśnienie w cylindrach, jeśli skusiłbyś sie na wymianę uszczelniaczy (najtańsza próba zlikwidowania zużycia oleju ) to odradzam gumki Victor Reinz... u mnie już padły... nie wytrzymały nawet 50 tys. aha i ważne gumki nmaja średnicę 8 mm . A z tym poziomem oleju to niestety największe powiązanie maja pierścienie, kosztowny zabieg ale skuteczny...dylemat tylko jakie pierścienie kupić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #7 Napisano 24 Lipca 2011 (edytowane) Też jeżdżę na półsyntetyku lotosa i ...ten olej nie sprawdza sie w tym silniku.Wcześniej miałem GMa i było lepiej, chyba do niego wrócę No właśnie wszyscy mają złe opinie co do lotosu Ja jednak zamiast GMa chcę zalać go mobilem. Chcę auto służyło mi jeszcze długo i nie będę oszczędzał na oleju. Może droższy wcale nie znaczy, że lepszy ale mobil jest chyba dobrym olejem. dla własnego komfortu pomierz ciśnienie w cylindrach Muszę to chyba koniecznie zrobić. jeśli skusiłbyś sie na wymianę uszczelniaczy (najtańsza próba zlikwidowania zużycia oleju ) to odradzam gumki Victor Reinz... u mnie już padły... nie wytrzymały nawet 50 tys. No jeśli wymiana oleju nie zmniejszy jego zużycia w znaczącym stopniu to będę musiał wymienić te uszczelniacze. Jeśli już się na to zdecyduje to o to jakie kupić zapytam/doradzę się u Was koledzy ^^ Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez wojtix099 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 24 Lipca 2011 to jakie kupić Idź to intercarsu...z tego co WIDZĘ nie mają wcale w ofercie Reinza, za to są Goetze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #9 Napisano 24 Lipca 2011 Idź to intercarsu...z tego co WIDZĘ nie mają wcale w ofercie Reinza, za to są Goetze. Z tymi uszczelniaczami zobaczymy po wymianie oleju. Ale pewnie i tak i tak będę musiał je wymienić bo wątpię, że wymiana oleju pomoże w takim stopniu żeby nie brał, aż tyle. A po pierwsze on jeździ na gazie a z doświadczenia wiem, że tak czy tak to na gazie olej będzie brał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #10 Napisano 24 Lipca 2011 Mój 9A brał 3 litry na tysiaka a ty piszesz litra na 2,5 tkm że dużo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #11 Napisano 24 Lipca 2011 Mój 9A brał 3 litry na tysiaka a ty piszesz litra na 2,5 tkm że dużo no to widzę, że nie mam co narzekać ;> Ale ten 1l na 2.5 tys km to nie jest normalna sprawa niestety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #12 Napisano 24 Lipca 2011 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=89779 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #13 Napisano 24 Lipca 2011 No to jeszcze lepiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 24 Lipca 2011 Ale ten 1l na 2.5 tys km to nie jest normalna sprawa niestety Normy normami bo....wszystko zależy od stylu eksploatacji auta, częste odpalanie,żyłowanie silnika wysokimi obrotami , krótkie odcinki ,strefy klimatyczne itp. , przebiegi około 1000 km po pół roku i ...wtedy zużycie może być sporawe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #15 Napisano 24 Lipca 2011 uszczelniacze zaworów wymienił uszczelniacze zaworowe w mój też lałem prawie tyle oleju co benzyny, wymienione uszczelniacze, zawory, od razu uszczelka, coś tam jeszcze i chyba jakoś od 2 czy 3 lat od wymiany do wymiany oleju 0 dolewek Jeśli to nie pomoże, to spróbuje z tymi uszczelniaczami zaworów jak pisał dark24, tylko nie wiem czy uda mi się znaleźdź mechanika, który by mi to bez problemu zrobił, bo nie ukrywam, że z kasą jest krucho no ale na silniku nie będę oszczędzał. poszukaj w starych postach, ktoś się kiedyś deklarował, że to zrobi bez zdejmowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #16 Napisano 24 Lipca 2011 wymienione uszczelniacze, zawory, od razu uszczelka A firmę uszczelniaczy pamiętasz? Zawory tylko docierałeś czy wymieniałeś bo był luz w prowadnicach? Uszczelka... zdziwiłbym sie jak byś zostawił starą... ---------- Post added at 23:06 ---------- Previous post was at 23:03 ---------- że to zrobi bez zdejmowania Żaden problem...lecz przed operacja warto zrobić test kompresji, po zdjęciu wałka i sprężyn zaworów też może się okazać ze zawory latają na lewo i prawo, jak z tym będzie okey to TUTAJ jest wszystko opisane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Manfred Zgłoś #17 Napisano 24 Lipca 2011 ja stawiam na pierscienie ale uszczelniacze tez przy okazji wymien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #18 Napisano 24 Lipca 2011 Mi brał ponad pół miarki(wskaźnika na bagnecie ) na 100 km Wymieniłem uszczelniacze bez zdejmowania głowicy razem z rozrządem i teraz dolałem do połowy miarki po ładnych kilku tysiącach(puszcza troszkę pod kapą zaworów). Także osobiście radziłbym wymienić uszczelniacze. Troszkę grzebania i strachu jest ale naprawdę warto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #19 Napisano 24 Lipca 2011 (edytowane) A firmę uszczelniaczy pamiętasz?Zawory tylko docierałeś czy wymieniałeś bo był luz w prowadnicach? e tam pamiętam, co mam pamiętać jak powiedzieli: uszczelniacze zawory nowe, prowadnice też taki znajomy robił, jak mu powiedziałem o wymianie bez ściągania głowicy to mi powiedział żebym jechał tam gdzie to zrobią.. on zrobi albo dobrze albo wcale, bo później jak pójdziemy na piłkę to go po nogach będę... jak wszystko rozebrali to się okazało zawory też były niezdatne i sama wymiana uszczelniaczy to by mało co dała zapłaciłem ok 1200 zł (nowy olej, filtry, itd), ale teraz nie dolewam, silnik ma więcej siły tak na marginesie - objechałem prawie wszystkie warsztaty w swoim mieście i się okazało, że remontu silnika nikt nie zrobi przypadkiem się okazało, że ten znajomy się w tym specjalizuje... PS poszukam wydruku co było wymienione, i zarzucę tu Edytowane 24 Lipca 2011 przez kazio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ColdMan Zgłoś #20 Napisano 24 Lipca 2011 Także mam problem z olejem i też mam Lotos uszczelka pod głowicą była wymieniana i nie wiem gdzie on ucieka dość często pali mi się lampka oleju i pika mimo tego że oleju jest sporo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach