skippi Zgłoś #1 Napisano 22 Lipca 2011 Witam nie znalazłem nic na forum odnośnie wiązki alternatora nawet tata gógl nie pomogł mam problem po swapie na VR6 zawieruszyła mi sie gdzieś wiązka z alternatora. chciałbym ją dorobic, porzeźbic , lub moze przełożyc z 2E tak wiec szczegółowo: przy alterku jest kość na 2 piny (alter bosha) wiem ze plus ma isc przykrecony oczkiem do klemy ale co z wzbudzeniem ?? mam też wolną jedną kostke przy skrzyni (okolice wysprzęglika i rozrusznika) z jednym pinem na niebieskim kablu nie wiem do czego służy domniemam że być moze to może byc wzbudzenie... nie wiem. Znalazłem na aledrogo taką oto wiązke http://motoallegro.pl/golf-iii-wiazka-do-alternatora-polecam-i1698205311.html nieby sie zgadza z jednej strony oczko i wejscie na kość jeden pin z drugiej strony oczko do alterka i kość chyba na dwa piny) nie wiem czy mi spasuje. Wiec mam prośbe czy mógłby ktoś wrzucic screena z Ciotki Etki jak powinna wyglądać ta wiązka albo schemat jak ją dorobić. Mam nadzieje że każdy zrozumiał moją prośbe i wypowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #2 Napisano 22 Lipca 2011 ten pin kolo skrzyni to jest do rozrusznika a przy alternatorze powinien isc na zegary Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #3 Napisano 22 Lipca 2011 Uszek ale ja juz mam wszystko podlączone do rozrusznika kazdą wtyczke a przy alterku nie mam żadnej wiązki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #4 Napisano 22 Lipca 2011 ja chyba mam taka wtyczke dwupinowa z jednym pinem i kablem niebieskim przy alternatorze ale moze wypowie sie ktos kto bedzie pewny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #5 Napisano 22 Lipca 2011 no dlatego własnie prosilbym o jakies foto, Etke, cokolwiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #6 Napisano 22 Lipca 2011 a ide na dol i Ci powiem.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #7 Napisano 22 Lipca 2011 dzieki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #8 Napisano 22 Lipca 2011 z tego co widze (ciemno jest) przewod alternatora idzie mi do rozrusznika i tam laczy sie z tym od klemy(przykrecone sa do siebie na rozruszniku). DO tego idzie cienki przewod po kolorze patrzac to przy skrzyni jest wtyczka jednopinowa z kablem czarnym a przy alte4rnatorze wtyczka 2 pinowa z kablem tez czarnym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #9 Napisano 22 Lipca 2011 a ta 2 pinowa jest z jednym kablem ?? hm to moze przy rozruszniku tez jest jednopinowa kość i akurat ja podpiełem tą z czarnym kablem zamiast z niebieskim jutro to obadam. wiec ta wiązka z aledrogo powinna pasować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #10 Napisano 22 Lipca 2011 wiec ta przy altenatorze ejst z 1 kablem na bank i z tego co mi sie wydaje to wlasnie przy rozruszniku byl kabel niebieski ale teraz jest za ciemno i ciezko z kolorem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #11 Napisano 22 Lipca 2011 wiec ta wiązka z alegro powinna pasować tak? http://motoallegro.pl/golf-iii-wiazka-do-alternatora-polecam-i1698205311.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #12 Napisano 22 Lipca 2011 wiec na to co widze to do rozrusznika idzie 1 pinowa z kolorem czerwonym przy skrzyni jest druga czarna(moze z niebieskim paskiem) i ta jest to dwupinowej przy alternatorze. Przewod alternatora laczy mi sie z automatem i tam jest przykrecony wraz z klema plus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #13 Napisano 22 Lipca 2011 obadam jutro porobie fotki i jak cos to wrzuce do tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #14 Napisano 22 Lipca 2011 Skippi, ten przewód niebieski co masz przy skrzyni ma iść do alternatora. Więc ta wiązka z aukcji powinna Ci podejść. Obadaj jeszcze tą wiązkę od alternatora tą co wcześniej miałeś, może będzie pasować, ewentualnie może się różnić wtyczką przy samym alternatorze, reszta to samo.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #15 Napisano 22 Lipca 2011 No stara wiazka raczej pasuje z diesla jest troszke inna z tego co wiem ale benzyna to jest to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dezerter_sdz Zgłoś #16 Napisano 6 Stycznia 2014 Odgrzewam, bo potrzebuje pomocy. Mam alternator Valeo w T4 i padło ładowanie. Urwał się przewód do wzbudzenia i obrotomierza (czerwony i niebieski) zrobiło się zwarcie i od tego czasu nie ładuje. Podłączałem i próbowałem kombinacji, ale nie wiem jak dokładnie to powinno być podłączone. Na niebieskim kablu po uruchomieniu silnika mam takie napięcie jak w akumulatorze, czyli około 12V. To jest pewnie wzbudzenie? Podpowie ktoś gdzie podłączyć wzbudzenie, a gdzie kontrolkę? To że nie ładuje to pewnie wina regulatora? Szczotki są prawie nowe i ogólnie dosyć długie. Wtyczkę mam jak na zdjęciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dryblo Zgłoś #17 Napisano 18 Stycznia 2014 Witam. Niestety, jako, że jest to mój pierwszy post na tym forum, nie mogę załozyć nowego tematu. Jestem zmuszony odkopać jakiś stary, który w miarę ma coś wspólnego z moim problemem. Podjąłem się wymiany rozrządu w moim passacie B3 (1.9 d) rocznik 1990. W tym celu musiałem zdjąć pasek wspomagania, oraz alternatora, zdemontować koło pasowe wału, i pompy wody ażeby odkręcić i zdjąć plastikową obudowę paska rozrządu. Operacja przebiegła pomyślnie, jednak... Przy ponownym zakładaniu paska od alternatora okazało się, ze jest za krótki. Obydwa koła przykręciłem poprawinie (przynajmniej tak mi się wydaje, Koło wału mozna tylko na jeden sposób przykręcić, a koło od pompy jest w tej samej linni, co koło wału). Zakupiłem nowy pasek (923) - nadal nie pasowało. Zakupiłem trochę dłuższy pasek (925) - jest lepiej, ale nadal nie chce wejść na rolkę alternatora. Dodam, ze nie wymieniałem pompy wody, jedynie zdejmowałem koło. Sprawa jest o tyle dziwna, ze nawet jeśli nie byłbym dobrym mechanikiem, to do cholery... Nie można spie*rzyć przykręcania kół pasowych! Macie moze jakiś pomysł, co mogło pójść nie tak? Jakieś sugestie, co mogłem zrobić źle, lub czego powinienem jeszcze spróbować, lub sprawdzić? POMOCY! ps. przepraszam za wstawienie posta w tym miejscu, ale niestety jestem ograniczony przez zasady panujące na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #18 Napisano 18 Stycznia 2014 Że tak głupio spytam... Napinanie wiesz jak masz rozwiązane? Pod alternatorem jest sprężyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dryblo Zgłoś #19 Napisano 18 Stycznia 2014 Nie no, bez przesady jakoś musiałem ten pasek zdjąć, więc zdaje sobie sprawę, ze jest sprężyna. Problem w tym, ze jest maksymalnie sprężona, a pasek nadal nie chce wejść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Probe041 Zgłoś #20 Napisano 18 Stycznia 2014 Pompę wody masz napędzaną paskiem wielorowkowym czy klinowym? Jak wielorowkowym to opasasz ją dołem czy górą? Pasek powinien iść dołem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach