Skocz do zawartości
romeo9999

Rdza na elementach nadwozia w Passacie B6

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualizacja dla zainteresowanych.

 

Sprawa gwarancji została rozpatrzona pozytywnie, dzisiaj samochód zostawiłem w ASO. 100% kosztów naprawy pokryte zostanie przez VW Polska.

 

bullet77: wszystkie dokumenty stwierdzające naprawę opisanych uszkodzeń na dachu dostałem, wiec w razie sprzedaży swiecenia oczami nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam rdze na wewnętrznej stronie klapy silnika i to dość sporą, 3x5cm. Warto z tym jechać do Aso?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w przypadku gdy auto zostało kupione w Niemczech i tam było serwisowane a w Polsce już nie i na dachu przy relingu wyszły purchle, jest szansa na darmową naprawę ? czy szkoda zawracać sobie tym głowę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ASO zrobiło drzwi - purchle wychodzące spod listwy ozdobnej. Nic nie zapłaciłem. Zrobiono na podstawie dobrej woli producenta. Zostawili mi zlecenie więc też jak będę kiedyś sprzedawał paska może się przydać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem , że nie serwisowałeś auta w VW ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rdzewieje mi maska na bocznej krawedzi przy blotnikach

to tak jak u Mnie wymienili mi całą mache, korozja wychodziła pod mastyką z 2 warstwowej blachy(w miejscu łaczenia sie) po odcięciu kałałka mastyki okałało sie iż jest korozja nie do naprawy nowa maska jest już pozmianowa z inaczej położoną mastyką

 

Po tygodniu telefon ze musi poprawic dokumentacje i zrobic pomiary mikroskopem. Pojechalem, na miejscu okozalo sie ze pod powiekszeniem na purchlach sa mikro-ubytki ktore swiadcza o tym ze bylo uszkodzenie mechaniczne od kamykow i dopiero to spowodowalo pojawienie sie purchli

purchle mogły popękać od podniesienia się ocynku ale ja też miałem taki przypadek że wbił mi się szpikulec z drzwi po zimie pojawił się purchel i na GW uznali bez problemu

4 drzwi lakierowane od zewnątrz z powodu purchli na rantach

 

Na wszystkich drzwiach od wewnątrz z pod mastyki odklejał się lakier i tak z ciekawości jeden z tych purchli "rozerwałem" srubokrętem i szok odlkejał sie lakier zdłosiłem do ASO i tu już tylko przyznano mi lakierowanie. Na pytanie co jesli pojawi się jeszcze raz usłyszałem to bedziemy starać się o wymianę drzwi. 3 tygonie temu rozbierałem bagzźnik i wyciągnełem wszystkie tylne lampy i takprzy okazji zdemontowałem uszczelke bagażnika i tu szok małe purchelki na krawędzi styki blach. przeciszciłem papierem i zaprawki porobiłem. uszczelka była upackana w błocie to ją oczyściłem. potem zajrzałem w wnęke znaczka otwierania tylnej klapy i tam narazie do obserwacji.

W zeszłym tygodniu wymieniałem środkową osłonę termiczną(uszkodzona mechanicznie) po zdjęciu kolejny szok. pod osłoną w miejscu oszkodzenia żadnych rdzawych nalotów a dalej tak miej więcej na wysokości lewarka 3 purchle aż mie ch... strzelił poczyściłem je i prysnołem cynkem z lakierem zabezpieczającym .Jeszcze jedno miejsce gdzie znalazłem purchle to pod bocznymi progami, może to nawet nie purchle tylką odpażenia lakieru. A i nakońcu rdza na rantach dolnych tylnych drzwii przy czarnych listwach. Podsumując wszystko tylko siępochlastać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

azak43 jeżeli pytanie o serwis do mnie to passat serwisowany w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to tak jak u Mnie wymienili mi całą mache, korozja wychodziła pod mastyką z 2 warstwowej blachy(w miejscu łaczenia sie) po odcięciu kałałka mastyki okałało sie iż jest korozja nie do naprawy nowa maska jest już pozmianowa z inaczej położoną mastyką

 

U mnie też po prawej stronie rdzewieje.

Angelus528 udałeś się po prostu do ASO i to pokazałeś?

Bo nie wiem jak mam to załatwić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HSV ja zgłaszałem to nim auto skończyło 3 lata ale kolega powiedział mi że po trzech latach też mohą uznać(dobra wola producenta)

gdzie masz najbliższy serwis???

ja niedługo bede walczyło malowanie pod progami bo zrobiły mi się odparzenia lakieru wieć sie okarze co i jak

Edytowane przez Angelus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HSV ja zgłaszałem to nim auto skończyło 3 lata ale kolega powiedział mi że po trzech latach też mohą uznać(dobra wola producenta)

gdzie masz najbliższy serwis???

ja niedługo bede walczyło malowanie pod progami bo zrobiły mi się odparzenia lakieru wieć sie okarze co i jak

 

Najbliżej mam do Szewczyka na Radzymińskiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U szewczyka "w teorii" nie było problemu z uznaniem gwarancji na perforację, co prawda inny element, ale może Tobie też się uda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto odebralem dzisiaj, wszystko zalatwione pozytywie i bez dodatkowych, ukrytych kosztow. Wzglednie szybko ale jestem zadowolony.

 

A teraz kilka informacji dla tych ktorzy maja samochody po gwarancji. Warunkiem naprawy na zasadzie "dobrej woli" w serwisie jest ksiazka serwisowa auta. Wszystkie przeglady musza byc regularnie przeprowadzane w ASO oraz nie przekrecony przebieg. Jesli wada jest fabryczna, jak to bylo w moim przypadku, a polegala na braku podkladek pod relingami dachowymi co powodowalo zbieranie sie wody. Sprawa byla dosyc jasna. Wszystkie przypadki rozpatrywane sa indywidualnie i najlepiej zglosic sie z problemem do serwisu.

 

Samochod ktory byl sprowadzony zza granicy, tam serwisowany i po zarejestrowaniu w polsce tez byl serwisowany w aso wcale nie jest z automatu dyskryminowany. Wiem to z autopsji, ojciec mial taki przypadek ze swoim Audi. Wymiana wiazek elektrycznych w ramach dobrej woli serwisu na podstawie ksiazki i historii wozu. Wszystko zalatwione bezgotowkowo, szybko i mozna powiedziec bez wiekszych nerwow. Oczywiscie swoje trzeba bylo sie nagadac i troche przekonac serwis o racji klienta.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ma serwisowanie w ASO do wady fabrycznej. Swoje auto mogę serwisowac na orbicie okoloziemskiej i nic im do tego jeśli wada jest fabryczna. Już się nakrecam przed wizytą w ASO...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega napisła Dobra wola producenta. wiec muszą być przeglądy by można było złoźyć wniosek o pokrycie kosztów za naprawę przez producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega napisła Dobra wola producenta. wiec muszą być przeglądy by można było złoźyć wniosek o pokrycie kosztów za naprawę przez producenta.

 

A jeżeli ktoś serwisuje nie w ASO, ale ma wpisy i pieczątki w książce serwisowej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wada fabryczna to i tak tylko "niezgodność towaru z umową" (konsumenci) lub "wada fizyczna" (niekonsumenci - auta na firmy), problem w tym że roszczenia z tego tytułu przedawniają się z upływem odpowiednio 2 lat i roku od wydania rzeczy, dlatego też gwarancja zazwyczaj również obejmuje ten okres. Potem pozostaje tylko i wyłącznie "dobra wola producenta" lub realizowanie gwarancji na perforację nadwozia, która to gwrancja jest znacznie dłuższa niż mechaniczna. Tyle, że w praktyce na perforację mało kiedy można się załapać, bo to jest przegnicie od wewnątrz do zewnątrz, a nie odwrotnie. Realizacja gwarancji na perforację też jest prosta, nawet jeżeli ASO odmawia naprawy w ramach gwarancji. Trzeba ich pisemnie wezwać do dokonania naprawy w ramach wgwarancji z zastrzeżeniem, że jeżeli tego nie zrobią to naprawicie na swój koszt i obciążycie ich rachunkiem. Oczywiście realizacja obciażenia rachunkiem skończy się w sądzie, ale jeżeli jesteście pewni swego to, czego się bać. Z dobrą wolą producenta w zasadzie niewiele można zrobić, co najwyżej sobie wizerunek popsują i więcej auta VW nie kupicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie myslalem ze ASO po gwarancji cos jeszcze zrobi gratis. U mnie pasek zaczyna strasznie puchnąć: wokol lampek oswietlenia tablicy, lewe i prawe tylne nadkola, prawe tylne drzwi obok listwy ozdobnej. Nie wyglada to za ciekawie. Paskowi w marcu minela 5-letnia gwarancja i czytajac wczesniejsze posty wybiore sie do mojego serwisu. Mieszkam w Norwegii i zobaczymy jak do tego podejda tutaj. Jak do tej pory nie mialem z innymi reklamacjami problemu. Wymienili mi dwumase, egr, silniczki klap nadmuchu, zawiasy drzwi, czujniki parkowania i inne male *******y. Do tej pory nie bylo zadnego gadania, umowili mnie tylko na dogodny termin i wymiana- cos pieknego. Zobaczymy jak podejda do tej korazji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...i ja juz po...

Wszystko poszlo gladko, jak po maśle. Rzeczoznawca obejrzal autko, porobil zdjecia do dokumentow i przyznal mi nowe drzwi i tylna klape. Czekamy teraz na nowe elementy z Niemiec i umowia mnie na montaz a tylne blotniki ze wzgledu na minimalna korozje, zostana pomalowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się u mnie korozja wychodząca na wewnętrznej stronie drzwi z pod zagięcia blachy przy takim pasku silinonowym na łączeniu blach (trochę to skomplikowane). Gwarancja na auto już się skończyła. Dzis podczas wizyty w serwisie na przeglądzie zapytałem o możliwość wymiany drzwi w geście dobrej woli ze strony VW. Pan z serwisu sprawdził, że VW ma informacje o takich problemów z perforacją powłoki lakierniczej. W efekcie po wysłąniu zapytanie do VW otrzymaliśmy zgodę na naprawę wszystkich 4 drzwi, a Pan mnie zapewnił, że będą one wymieniane na koszt VW.

Za dwa tygodnie auto idzie na serwis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pojawiła się u mnie korozja wychodząca na wewnętrznej stronie drzwi z pod zagięcia blachy przy takim pasku silinonowym na łączeniu blach (trochę to skomplikowane). Gwarancja na auto już się skończyła. Dzis podczas wizyty w serwisie na przeglądzie zapytałem o możliwość wymiany drzwi w geście dobrej woli ze strony VW. Pan z serwisu sprawdził, że VW ma informacje o takich problemów z perforacją powłoki lakierniczej. W efekcie po wysłąniu zapytanie do VW otrzymaliśmy zgodę na naprawę wszystkich 4 drzwi, a Pan mnie zapewnił, że będą one wymieniane na koszt VW.

Za dwa tygodnie auto idzie na serwis.

miałem to samo i mi lakierowali ale znowu to wyszło i teraz czekam co z gestem dobrej woli. w jaki ASO zgłaszałeś sprawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności