Skocz do zawartości
kebab18

Świst wydechu czy blow off ??

Rekomendowane odpowiedzi

mi to wyglada na surge tylko nie wiem jak to zrobil w dizlu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wiec to ani wydech ani blow off

bo to całkiem inaczej brzmi

na katowickich gonitwach będę musiał podpytać kolesia z a6(tdi) co ma ten sam efekt o który mi chodzi

 

---------- Post added at 16:34 ---------- Previous post was at 16:21 ----------

 

na innych filmikach na YT wyczaiłem że zwie się to Compressor Surge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na innych filmikach na YT wyczaiłem że zwie się to Compressor Surge

Kefirku drogi... ;)

mi to wyglada na surge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu coś o tym znalazłem tylko nie za bardzo z anglikańskim mi idzie by to całe zrozumieć

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=169161&highlight=compressor+surge

 

---------- Post added at 16:43 ---------- Previous post was at 16:42 ----------

 

Napisał the.wolf

mi to wyglada na surge

zauważyłem że piotrek tak napisał

i dla potwierdzenia dopisałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tym leonie wybity jest katalizator. Ot cala filozofia - mam taki sam dzwiek u siebie - jak turbo napompuje i zdejmiesz noge z gazu szybko to takie cos jest. Nie jest to BlowJob ale ludzie i tak sie ogladaja.

Edytowane przez jozko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jest to BlowJob ale ludzie i tak sie ogladaja.

 

no BLOWJOB to na pewno nie jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każde większe turbo tak zrobi na przelocie a szczególnie z VNT, które szybko wstaje (surge, powstaje wtedy gdy turbo daje więcej powietrza niżeli silnik potrzebuje - wtedy koło kompresji zostaje wyhamowywane siłą niejako cofającego się powietrza - jest to niebezpieczne, bo przy dużych różnicach pomiędzy zapotrzebowaniem silnika na powietrze, a aktualnym pompowaniem turbiny surge może zmielić łopatki wirnika).

 

U mnie na T3 na miałem coś takiego (na samym DP, po skręceniu wydechu cisza totalna, zero pfffff psssss itd.):

 

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=4mmkq2EPCKs]http://www.youtube.com/watch?v=4mmkq2EPCKs[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w pewnym zakresie obrotowym jest podobny dzwięk po zdjęciu nogi z gazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blow off to na pewno nie jest!

Tesc w Borze TDI (90KM) ma tak przy pelnym bucie i naglym zdjeciu nogi z gazu w zakresie 1800-2200obr/min, prawdopodobnie jakas nieszczelnosc wydechu w pierwszej fazie.

 

Ja mam u siebie stozek JR i sapie mi autko w zakresie 1600-2500 (wystarczy nagle wcisnac sprzeglo albo raptownie odpuscic gaz), ponizej krotki filmik:

http://www.2shared.com/video/MBF5yx61/1_online.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki dźwięk słyszałem u kolegi w MK2 z 1.6 TDi Big turbo dużej pompie i przelocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam wrażenie że niektórzy maja problem z uszami... Przeciez dzwiek z pierwszego filmu nie pokrywa sie z zadnym nastepnym filmem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety mój aparat nie złapał tych częstotliwości, ale myślę, że ten się pokryje z tym pierwszym filmem

 

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=H5VMRbEL5e4&NR=1[/ame]

 

A jak to osiągnąć - drugi komentarz od góry :

 

"straight pipe from the turbo back"

Edytowane przez Daron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam wrażenie że niektórzy maja problem z uszami... Przeciez dzwiek z pierwszego filmu nie pokrywa sie z zadnym nastepnym filmem.

też mi się cały czas tak wydaje, ale kolega Daron wie o co chodzi, więc do sedna, musi być BIG turbo ?? czy jak to w praktyce osiągnąć ??

 

---------- Post added at 16:23 ---------- Previous post was at 14:59 ----------

 

Właściciel filmiku który załączyłem w pierwszym poście odpisał mi następująco:

 

"Jedyna rzecz zrobiona z wydechem to wywalony katalizator i wspawana rura, nic wiecej, w silniku tylko chip na 206 KM i 460 Nm i tak chodził. "

 

Więc teoretycznie tez tak powinnem mieć a nie mam, chyba turbo musi lepiej z dołu dmuchać, a jak odpuszcza gaz to nadmiar powietrza tak pięknie hałasuje (ktoś już to napisał tu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
też mi się cały czas tak wydaje, ale kolega Daron wie o co chodzi, więc do sedna, musi być BIG turbo ?? czy jak to w praktyce osiągnąć ??

 

Jasne, że nie musi, ale łatwiej taki efekt osiągnąć na dużej turbinie, bo większy wirnik ma większa bezwładność i wolniej zwalnia przez co po puszczeniu gazu turbo jeszcze pompuje ciśnienie i dźwięk jest jeszcze bardziej wyrazisty. Na VNT które dmuchnie z dołu będzie podobnie (co widać po tym ARL-u na pierwszym filmie).

 

Odepnij tłumiki dla testu a zapewne usłyszysz to "magiczne" pffffff tak jak niemcy z tego filmu :

 

[ame]

[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś helmutów podusiło :P:P, ale woooosh było

i komoren gaziren

Edytowane przez kebab18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli arl ma z filmu wyżej ma taki dzwiek nic nie znieniajac, to oznacza ze cos ma zle zrobione....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 link i ta Bora to nic innego jak nieszczelny wydech, kat wydymany/wyciety lub calkowita przelotka. Blow off nie wydaje takiego ciotowatego dzwieku "fiuuu", tylko wyraznie ostro sapie "psst!"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności