kebab18 Zgłoś #1 Napisano 4 Lipca 2011 jak osiągnąć taki efekt akustyczny jak na tym filmiku czy to jest sprawa blow off czy może wydech musi być odpowiednio zrobiony [ame]http://www.youtube.com/watch?v=pyUXdgtpzAA&feature=player_embedded[/ame] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #2 Napisano 4 Lipca 2011 mi to wyglada na surge tylko nie wiem jak to zrobil w dizlu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChRzAnIu Zgłoś #3 Napisano 4 Lipca 2011 Blow Off, zaden wydech w TDI ci az takie dzwieku niezrobi . [ame]http://www.youtube.com/watch?v=fHmHqHbEV3Q&feature=related[/ame] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #4 Napisano 4 Lipca 2011 a wiec to ani wydech ani blow off bo to całkiem inaczej brzmi na katowickich gonitwach będę musiał podpytać kolesia z a6(tdi) co ma ten sam efekt o który mi chodzi ---------- Post added at 16:34 ---------- Previous post was at 16:21 ---------- na innych filmikach na YT wyczaiłem że zwie się to Compressor Surge Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KruK Zgłoś #5 Napisano 4 Lipca 2011 na innych filmikach na YT wyczaiłem że zwie się to Compressor Surge Kefirku drogi... mi to wyglada na surge Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #6 Napisano 4 Lipca 2011 tu coś o tym znalazłem tylko nie za bardzo z anglikańskim mi idzie by to całe zrozumieć http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=169161&highlight=compressor+surge ---------- Post added at 16:43 ---------- Previous post was at 16:42 ---------- Napisał the.wolf mi to wyglada na surge zauważyłem że piotrek tak napisał i dla potwierdzenia dopisałem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #7 Napisano 4 Lipca 2011 Ten dziwek wydaje np BIGturbo w malym silniku np gtb1756vk tak robi w 1.9 tdi [ame]http://www.youtube.com/watch?v=PWOhrJaMHAM[/ame] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #8 Napisano 4 Lipca 2011 (edytowane) w tym leonie wybity jest katalizator. Ot cala filozofia - mam taki sam dzwiek u siebie - jak turbo napompuje i zdejmiesz noge z gazu szybko to takie cos jest. Nie jest to BlowJob ale ludzie i tak sie ogladaja. Edytowane 4 Lipca 2011 przez jozko Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #9 Napisano 4 Lipca 2011 Nie jest to BlowJob ale ludzie i tak sie ogladaja. no BLOWJOB to na pewno nie jest Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #10 Napisano 4 Lipca 2011 Każde większe turbo tak zrobi na przelocie a szczególnie z VNT, które szybko wstaje (surge, powstaje wtedy gdy turbo daje więcej powietrza niżeli silnik potrzebuje - wtedy koło kompresji zostaje wyhamowywane siłą niejako cofającego się powietrza - jest to niebezpieczne, bo przy dużych różnicach pomiędzy zapotrzebowaniem silnika na powietrze, a aktualnym pompowaniem turbiny surge może zmielić łopatki wirnika). U mnie na T3 na miałem coś takiego (na samym DP, po skręceniu wydechu cisza totalna, zero pfffff psssss itd.): [ame=http://www.youtube.com/watch?v=4mmkq2EPCKs]http://www.youtube.com/watch?v=4mmkq2EPCKs[/ame] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #11 Napisano 5 Lipca 2011 u mnie w pewnym zakresie obrotowym jest podobny dzwięk po zdjęciu nogi z gazu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marv84 Zgłoś #12 Napisano 5 Lipca 2011 Blow off to na pewno nie jest! Tesc w Borze TDI (90KM) ma tak przy pelnym bucie i naglym zdjeciu nogi z gazu w zakresie 1800-2200obr/min, prawdopodobnie jakas nieszczelnosc wydechu w pierwszej fazie. Ja mam u siebie stozek JR i sapie mi autko w zakresie 1600-2500 (wystarczy nagle wcisnac sprzeglo albo raptownie odpuscic gaz), ponizej krotki filmik: http://www.2shared.com/video/MBF5yx61/1_online.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal102 Zgłoś #13 Napisano 5 Lipca 2011 Taki dźwięk słyszałem u kolegi w MK2 z 1.6 TDi Big turbo dużej pompie i przelocie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #14 Napisano 6 Lipca 2011 mam wrażenie że niektórzy maja problem z uszami... Przeciez dzwiek z pierwszego filmu nie pokrywa sie z zadnym nastepnym filmem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #15 Napisano 6 Lipca 2011 (edytowane) Niestety mój aparat nie złapał tych częstotliwości, ale myślę, że ten się pokryje z tym pierwszym filmem [ame]http://www.youtube.com/watch?v=H5VMRbEL5e4&NR=1[/ame] A jak to osiągnąć - drugi komentarz od góry : "straight pipe from the turbo back" Edytowane 6 Lipca 2011 przez Daron Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #16 Napisano 6 Lipca 2011 mam wrażenie że niektórzy maja problem z uszami... Przeciez dzwiek z pierwszego filmu nie pokrywa sie z zadnym nastepnym filmem. też mi się cały czas tak wydaje, ale kolega Daron wie o co chodzi, więc do sedna, musi być BIG turbo ?? czy jak to w praktyce osiągnąć ?? ---------- Post added at 16:23 ---------- Previous post was at 14:59 ---------- Właściciel filmiku który załączyłem w pierwszym poście odpisał mi następująco: "Jedyna rzecz zrobiona z wydechem to wywalony katalizator i wspawana rura, nic wiecej, w silniku tylko chip na 206 KM i 460 Nm i tak chodził. " Więc teoretycznie tez tak powinnem mieć a nie mam, chyba turbo musi lepiej z dołu dmuchać, a jak odpuszcza gaz to nadmiar powietrza tak pięknie hałasuje (ktoś już to napisał tu). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #17 Napisano 6 Lipca 2011 też mi się cały czas tak wydaje, ale kolega Daron wie o co chodzi, więc do sedna, musi być BIG turbo ?? czy jak to w praktyce osiągnąć ?? Jasne, że nie musi, ale łatwiej taki efekt osiągnąć na dużej turbinie, bo większy wirnik ma większa bezwładność i wolniej zwalnia przez co po puszczeniu gazu turbo jeszcze pompuje ciśnienie i dźwięk jest jeszcze bardziej wyrazisty. Na VNT które dmuchnie z dołu będzie podobnie (co widać po tym ARL-u na pierwszym filmie). Odepnij tłumiki dla testu a zapewne usłyszysz to "magiczne" pffffff tak jak niemcy z tego filmu : [ame] [/ame] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #18 Napisano 6 Lipca 2011 (edytowane) coś helmutów podusiło :P, ale woooosh było i komoren gaziren Edytowane 6 Lipca 2011 przez kebab18 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #19 Napisano 7 Lipca 2011 jesli arl ma z filmu wyżej ma taki dzwiek nic nie znieniajac, to oznacza ze cos ma zle zrobione.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marv84 Zgłoś #20 Napisano 7 Lipca 2011 1 link i ta Bora to nic innego jak nieszczelny wydech, kat wydymany/wyciety lub calkowita przelotka. Blow off nie wydaje takiego ciotowatego dzwieku "fiuuu", tylko wyraznie ostro sapie "psst!" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach