mafo111 Zgłoś #1 Napisano 25 Czerwca 2011 Witam kolegów i proszę o poradę na temat zamiany silnika.Otóż pada mi silnik 2.0 20v ALT benzyna 130 koni.Który silnik by pasował bez zbędnych przeróbek i z jak najmniejszym kosztem oczywiście.Proszę nie komentować, że się nie opłaca i tym podobne.Proszę o fachową odpowiedz i pomoc. I czy dało by radę wsadzić silnik 1.8 ADR 125 koni do tego paska,co było by potrzebne do zamiany.Zainwestowałem już w mój silnik 1500zł i chodzi jak ch...j, znaczy się bierze olej litrami, tj. 1litr na 200-300km i przy tym spierdziela gdzieś płyn chłodniczy- zadnych wycieków nie zauważyłem(uszczelka wymieniona wraz z regeneracją głowicy) do wymiany jest jeszcze napewno :czujnik poziomu oleju( pokazuje oil sensor workshop), 2 cewki- nierówno chodzi jak się rozgrzeje, sonda lambda, nie wiem czy nie zasyfiło mi olejem katalizatora, po prostu felerny ten silnik mi się trafił.Proszę o podpowiedzi i ratunek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 25 Czerwca 2011 ja bym proponował wstawić AWT-ka 150 1.8T zmieniasz kompletny silnik z instalacja tak i tak więc lepiej włożyć coś mocniejszego mi się wydaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #3 Napisano 25 Czerwca 2011 Który silnik by pasował bez zbędnych przeróbek i z jak najmniejszym kosztem oczywiście. Myślę że ten "silnik 2.0 20v ALT benzyna 130 koni" będzie najtańszy w wymianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #4 Napisano 25 Czerwca 2011 Cytat:Napisał mafo111 Który silnik by pasował bez zbędnych przeróbek i z jak najmniejszym kosztem oczywiście. Myślę że ten "silnik 2.0 20v ALT benzyna 130 koni" będzie najtańszy w wymianie. Mam podobne zdanie. Jeśli dla Ciebie istotnym czynnikiem jest pieniądz to szukaj takiego samego i podmień. Propozycja kolegi mielke jest zacna, ale na pewno będzie droższa. Sam zakup będzie istotnie różny a o montażu już nie wspomnę. Jeśli robisz sam to ok- możesz podłubać nawet i połowę instalacji. Jeżeli natomiast ma to robić warsztat to zmiana na AWT będzie sporo kosztowała sama w sobie. Dziś roboczogodzina warsztatowa to spory wydatek. A tak na marginesie... nie będzie taniej wyprostować Twój obecny motor? Nigdy nie wiesz co kupisz kolego, weź to pod uwagę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ratmed Zgłoś #5 Napisano 25 Czerwca 2011 Witam. Ja mam podobny problem. Olej bierze, coś dzwoni pod pokrywą, przy odpalaniu słychać wystrzały, kopci na niebiesko czasami. Chciałem kupić głowicę, dać do regeneracji i założyć. Doradzono mi, że bardziej będzie się opłacało wymienić cały silnik, bo co będzie jak to nie głowica jest zepsuta?. Tylko, ja chciałbym faktycznie na mocniejszy bo moje 101KM to trochę mało jak na kombi. I w związku z tym też chciałbym się dowiedzieć jak będzie z zabudowaniem kompletu silnik + skrzynia + komputer np. 1,8 albo 1,8T. Czy wejdzie na zasadzie Plug&play czy trzeba ciąć, spawać itd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #6 Napisano 26 Czerwca 2011 Doradzono mi, że bardziej będzie się opłacało wymienić cały silnik Powiem Ci, że ja nie bardzo rozumiem radzących w ten sposób. Istotne w tej całej operacji jest to w jakim stanie kupisz silnik. A z tym bywa bardzo różnie. Nie masz absolutnie żadnej gwarancji, że silnik który kupisz będzie w lepszym stanie niż Twój. Miałem przypadki (dotyczyły głównie ADR) gdzie silnik po przekładce trzeba było szarpać spowrotem i wkładać kolejny. Koszt robocizny spory i trudno mówić o zadowoleniu klienta. W Twoim przypadku dodatkowo zmiana na inny typ pociąga za sobą zmiane okablowania, sterownika, instalacji itp... Czy jesteś pewien, że kupisz kompletny zestaw w akceptowalnym stanie, który jescze parę lat polata? To kluczowe pytanie, przemyśl. Co do cięcia, spawania, dorabiania itp to nie musisz się obawiać. No może poza wydechem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Włochaty Zgłoś #7 Napisano 26 Czerwca 2011 ja bym na Twoim miejscu najpierw rozebrał silnik lub zrobił porządną diagnostykę (nie mowię tu tylko o Vagu) i wtedy tak jak koledzy piszą, zastanawiał się czy jest sens kupować kota w worku czy remontować swój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #8 Napisano 26 Czerwca 2011 mafo111 ja powiem tak, silnik w moim pasku co prawda 1,6 ale też brał od h..ja oleju 1L/200km! o tym pisałem na forum. Ja swój silnik wyjąłem i rozebrałem na czynniki pierwsze i to podczas największych mrozów tegorocznej zimy. Wymieniłem pierścienie na tłokach i przy okazji wiele innych dupereli. Wszystko robiłem sam w garażu i kosztowało mnie to około 1000PLN i co?! powiem krótko teraz, zrobione coś około 5tyś.km i jest :dobrze zero ubytku oleju na bagnecie. To tylko taka moja sugestia. Tak więc musisz sam rozważyć co będzie lepsze dla Twojego auta i portfela. Życzę powodzenia i pozdrawiam Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #9 Napisano 26 Czerwca 2011 mafo111 ja powiem tak, silnik w moim pasku co prawda 1,6 ale też brał od h..ja oleju 1L/200km! o tym pisałem na forum. Ja swój silnik wyjąłem i rozebrałem na czynniki pierwsze i to podczas największych mrozów tegorocznej zimy. Wymieniłem pierścienie na tłokach i przy okazji wiele innych dupereli. Wszystko robiłem sam w garażu i kosztowało mnie to około 1000PLN i co?! powiem krótko teraz, zrobione coś około 5tyś.km i jest zero ubytku oleju na bagnecie. To tylko taka moja sugestia. Tak więc musisz sam rozważyć co będzie lepsze dla Twojego auta i portfela. Życzę powodzenia i pozdrawiam Marcin Mądra wypowiedz, popieram. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gorin83 Zgłoś #10 Napisano 26 Czerwca 2011 remont będzie najlepszym rozwiązaniem nawet jeśli będzie droższy. masz gwarancje ze się nie rozpadnie po tysiącu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mafo111 Zgłoś #11 Napisano 26 Czerwca 2011 Ubytek wody chyba zdiagnozowałem-olej szary na bagnecie,chyba uszczelka do wymiany.Też myślałem nad remontem, tj. wymianą pierścieni na tłokach.Jednak nie wiem czy sama wymiana pierścieni pomoże,ale pewnie bedzie lepiej.Teraz pytanko czy wymienić na dorabiane pierścienie( kolega mechanik mówił, że dobre dorabiają, nawet lepsze niż oryginały), czy też wymieniać tłoki- ale wtedy na jakie, jak to się powinno mierzyć.Robociznę zrobię sam z pomocą kolegi mechanika, a ile mogą kosztować części???Jaki może być koszt takiego zabiegu?Dodam, iż mimo tej przypadłości to samochód idzie jak głupi.Jednak jest jeszcze taki problem ze jak zmieniam biegi to obroty tak jakby zostają na chwilę wyższe i nie spadają od razu, jakbym automatem jeżdził, co to może być?Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oryel Zgłoś #12 Napisano 9 Października 2014 Ubytek wody chyba zdiagnozowałem-olej szary na bagnecie,chyba uszczelka do wymiany.Też myślałem nad remontem, tj. wymianą pierścieni na tłokach.Jednak nie wiem czy sama wymiana pierścieni pomoże,ale pewnie bedzie lepiej.Teraz pytanko czy wymienić na dorabiane pierścienie( kolega mechanik mówił, że dobre dorabiają, nawet lepsze niż oryginały), czy też wymieniać tłoki- ale wtedy na jakie, jak to się powinno mierzyć.Robociznę zrobię sam z pomocą kolegi mechanika, a ile mogą kosztować części???Jaki może być koszt takiego zabiegu?Dodam, iż mimo tej przypadłości to samochód idzie jak głupi.Jednak jest jeszcze taki problem ze jak zmieniam biegi to obroty tak jakby zostają na chwilę wyższe i nie spadają od razu, jakbym automatem jeżdził, co to może być?Pozdrawiam witam imam pytanko , i jak z podmianka silnika dokonana ?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #13 Napisano 9 Października 2014 Szukałem właśnie takiego tematu Interesuje mnie (z technicznego punktu widzenia) swap na silnik 2.4 V6 lub 2.6 V6 z Audi A4 B5. Co prawda AEB/AWT ma taką samą moc jak 2.6 V6 ale ten dźwięk V6 Miał ktoś styczność z takim swap-em? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thor_k Zgłoś #14 Napisano 19 Października 2014 Witam wszystkich. Mam paska z silnikiem 1.6 AHL z aluminiowym kolektorem ssącym, chciałbym wymienić na młodszy silnik z mniejszym przebiegiem, AHL ale z plastikowym kolektorem. Moje pytanie. Czy muszę coś przerabiać, czy poprostu bez dodatkowych problemów mogę go poprostu wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach