Skocz do zawartości
rafal1234

Co byście wybrali 3.0 diesel czy coś 2.8 beznyna+gaz ?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Tak się zastanawiałem jakbym zmieniał samochód to lepiej szukać czegoś 3.0 diesel czy 2.8 benzyna+gaz. Ropę miałbym ze sprawdzonego źródła po 3,5zł za litr ;). Co o tym sądzicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie się nie zastanawiałem, głównie myślałem o silniku, z takimi motorami to chyba BMW i Audi tylko jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ropucha naprawdę pewna to moim zdaniem lepiej dieselek. Moim zdaniem jego:

+ duża pojemność to duży moment i przyspieszenia lepsze, jeżeli jakiś nowszy model to moc porównywalna do beny

+ dłuższa żywotność (teoretycznie, bo to zależy od użytkowania)

+ zapas nie wala się po bagażniku

- klekot

 

co do B+G

+ ciszej

+ może mocniejszy

- zapas w bagażniku

- konieczny serwis instalacji i droższe przeglądy okresowe

- przy takich silnikach instalacja musi być dobrze założona i dobrej marki, w przeciwnym wypadku będziesz się tylko wk...iał

 

Sam szukam auta powoli i jednak szukam diesla, może opłaty wyższe (bo większa pojemność-w moim przypadku oczywiście), ale po 4 latach jazdy autami zagazowanymi mam już dość humorów instalacji, czułości na gaz tankowany na stacjach i walające się koła zapasowego w bagażniku (dziś mi to nie przeszkadza, ale chcę zmienić auto na mniejsze gdzie pewnie w bagażniku już nic więcej się nie zmieści ;) ). Tak, że ja polecam raczej diesla, ale wybór i tak należy do ciebie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do bmw...3.0d jezdzi tak samo jak 3.0i, a od 160kmh diesel jedzie jeszcze lepiej, sprawdzone, a wiec takie 2,8 w lpg, jedzie po prostu gorzej. Cenowo nie wiem. 3.0d pali tak srednio 7-9l on, w miescie to 10l, a taki 2.8 nie mam pojecia.

 

Dodam jeszcze jedno, takie 530d ma ok 184km, te starsze (nie wiem jaki rocznik chcesz kupic), wiec chip tuning i ponad 200 lekko. Te nowsze maja jeszcze wiecej. W bmw jest jeden problem - jest mega drogie w utrzymaniu, i poki nic sie nie dzieje jest super. Myslalem, ze passat jest drogi, ale bmw go bije na glowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dużo jeździsz kilometrów , trasy dalekie i czeste to bierz dizla, a jak nie to benzyne i ju ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Benzynka diesle powyżej 1,9 jakoś mi nie podchodzą ze względu na awaryjność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyjemność vagować kilka audi 3.0 TDI i z punktu kabiny ten silnik to bajka.

Common rail, chodzi cichutko, moc bardzo zadowalająca, a jeśli komuś mało to można wrzucić chipa. Z tego co pamiętam to w A6 te silniki były chyba tylko z automatem.

Usterki które się zdarzają często to luz na klapkach w kolektorze ssącym i wariujące zabezpieczenie antykradzieżowe MMI. Niektorzy piszą też o hałasującym rozrządzie (łańcuch) ale ja się z tym nie spotkałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za porady ;)

Mam nadzieje, że jeszcze napiszecie Ci co mieli doczynienia z takimi silnikami albo coś o nich słyszeli :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem okazje prowadzić audi rs4 b5 2,7 biturbo z podkręconym silnikiem na 445KM, po prostu nie mam słów... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ropę miałbym ze sprawdzonego źródła po 3,5zł za litr

 

to bierz diesla

 

tylko nie mowcie chlopowi ze diesel jest drozszy w eksploatacji .........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem przyjemność vagować kilka audi 3.0 TDI i z punktu kabiny ten silnik to bajka.

Common rail, chodzi cichutko, moc bardzo zadowalająca, a jeśli komuś mało to można wrzucić chipa. Z tego co pamiętam to w A6 te silniki były chyba tylko z automatem.

Usterki które się zdarzają często to luz na klapkach w kolektorze ssącym i wariujące zabezpieczenie antykradzieżowe MMI. Niektorzy piszą też o hałasującym rozrządzie (łańcuch) ale ja się z tym nie spotkałem.

 

Wychodzą też w manualu.

Jeśli chodzi o Audi 3.0tdi to lepiej brać ten silnik juz po lifcie czyli 233km sam taki mam. A co do klapek to niestety to prawda ale to samo jest i w BMW 3.0d, no i w tych drugich znam przypadki że turbiny padały..

 

A co do mysli przewodniej tematu to jeśli masz ropke za 3,5zł to nawet bym sie nie zastanawiał tylko brał diesla..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności