Skocz do zawartości
djex

Vag K Can Commander 1.4 Moduł Komfortu B6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na forum jest bardzo duzo informacji o module komfortu, ale po 1 najczęściej vcds, vag com, jak kodować w tych programach i jakie kody itd., itp., i po 2 jest wszystko namieszane i nie w jednym miejscu. Z tego co przeczytalem dużo osób posiada taki "komplet" jak poniżej. Dla tego bym prosił osoby zainteresowane i mające jakie kolwiek umiejetnosci i informacje o pomoc w rozpracowaniu tego kompletu czyli i umieszczenia wszystkiego w jednym temacie(tak jak jest na inncyh forach) np:

- Kody do modułu komfortu w vag k can commander, passat b6, vag k can

- Instrukcje obsługi kodowania modułu komfortu w Vag K Can Commander 1.4

- wszelkie inne przydatne rzeczy

 

 

"Komplet":

- VW Passata B6 3C od 2005r.

- kabel VAG-K+CAN

- Vag K Can Commander 1.4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- Vag K Can Commander 1.4
to jest mit ....

Ja bym proponował wrzucić zamiast tego: galletto (z CAN-em, oczywiście) :)

Pozdrawiam

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się również przyłączyć do kolegi djex i poprosić doświadczonych o instrukcje obsługi kodowania modułu komfortu w Vag K Can Commander 1.4 Czy wogóle jest to możliwe ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomgrom

potwierdzam, przydałaby się informacja w tym zakresie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z wiedzy, którą ja posiadam, CAN Commanderem nie zrobisz kodowania żadnego z modułów.

Doskonale sobie z tym radzi VCDS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Małą tę wiedzę masz...... A co do kodowania modułu komfortu w B7 2011 to nie zrobisz tego CAN Commanderem bo po pierwsze:

Nie ma tam juz modułu komfortu tylko centralony zespół ekektryki połaczony z modułem komfortu i to jest w jednym sterowniku. A po drugie Can Commander nie radzi sobie z długim kodowaniem i nie sądze by interface z softem z datą 2007 obsługiwał moduły z 2011 roku, gdzie nawet VCDS sobie nie radzi do konca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakoś zostaly wyzerowane ustawienia komfortu.Pliki w zalącznikach.

Pomóżcie>Jak zakodowac poprawnie Komfort?

W konsekwencji ,nie działają przyciski komputera pokladowego (pełny FIS) na manetce wycieraczek.Komp działa,pokazuje zmiany sredniego spalania,ale przyciski sa martwe.

 

Auto Passat 3CB6 2.0 TDI 16V 2006.

- kabel VAG-K+CAN

- Vag K Can Commander 1.4

Zrzut ekranu-1.jpg

Zrzut ekranu-2.jpg

Zrzut ekranu-3.jpg

Zrzut ekranu-4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To bardziej skup się na kodowaniu sterownika kolumny kierowniczej. To ze masz tam 0 to nie znaczy ze kodowanie jest 0. Pamietaj ze to CHina i moze nie rozpoznawac po prostu kodowania (bo jest długie a nie krótkie) i pokazuje 0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, to z innej beczki: czy jest możliwe długie kodowanie kompletem innym niż vcds + fejs za 1600? Nie wierzę, że na tym forum są sami fachowcy wyposażeni w taki komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VCDS wcale nie kosztuje 1600zł, większosc osób mając auto z 2005-2007 rok, posiada clony VCDS-ów które kosztuja juz od 150zł. Wiadomo ze fajnie miec org z aktualizacja, ale i klon się sprawdza. Wiec nie dramatyzuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a może ktoś podpowie jak skorygować przebieg przy pomocy vag k +can commander 1.4 a autach na canie ????? np touran b6 czy golf V bo w tych starszych to wiem ale chętnie dowiedział bym sie jak w tych nowszych .Mam gdzieś procedurę jak można dołożyć kluczyk przy pomocy tego programu jak by ktoś chciał!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vag k +can commander 1.4 a autach na canie
w B6 tylko w licznikach, w sterowniku nic nie zrobisz.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego to mozesz podpowiedziec jaki i gdzie co pokolei w tym programie aby sie udalo ,napisales ze w b6 tylko w liczniku a jak z touranem igolfem V , to jesli nie sprawi ci to problemu to czekam na instrukcje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki i gdzie co pokolei w tym programie aby sie udalo

 

schowek01hi.th.jpg

 

schowek02y.th.jpg

 

zmiana to pikuś, ale w oryginalność kodu pin do immo to ja temu chinolowi (jak każdemu dot. kabli) nie wierzę.

 

a jak z touranem igolfem V

to zależy czy z szyną CAN, czy nie ...

http://www.ross-tech.com/vcds/canbus.html

jeśli idzie po CAN-ie, to tym kablem (programem) sterownika ECU nie zrobisz, a tylko zegary - postępujesz j/w.

Jeśli bez CAN-a, to popchniesz oba sterowniki, z tym, że łączysz się przez kkl (rodzaj połączenia).

 

Oczywiście podczas pracy z programem wszystkie zabezpieczenia antywirusowe trzeba wyłączyć (nawet zaporę systemu, jak jest kłopot z łącznością)

i nie bać się po zabiegu, używać przycisku: "reset cluster", czy "reset ecu", zresetują się "dzienne" przebiegi, zegar, ale nic się nie stanie ;)

Pozdrawiam

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo kolego ,wiem już jaki błąd popełniałem bo robiłem wszystko tak jak opisałeś (pisze o tych na canie) ale nie robiłem na końcu "reset cluster" i dlatego nie chciało się zmienić !!!! czy może jest jeszcze jakiś trik o którym dobrze było by wiedzieć ???? bo z autami starszymi to nie ma problemu przerabiałem to kilka razy i wiem ze ten program nie łączy sie z licznikiem boscha,i czasami kilometry dopiero po przejechaniu 60-100 km zapisują się na stale

jak ktos chce to moge wstawic jak przy pomocy tego programu programujemy nowe kluczyki do immo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiem ze ten program nie łączy sie z licznikiem boscha,i czasami kilometry dopiero po przejechaniu 60-100 km zapisują się na stale
a było kliknąć reset ecu ;)
jak ktos chce to moge wstawic jak przy pomocy tego programu programujemy nowe kluczyki do immo
procedurka raczej standarowa, ale zapodaj, może się przydać. Tyle, że:
ale w oryginalność kodu pin do immo to ja temu chinolowi (jak każdemu dot. kabli) nie wierzę.

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tą procedure znalazlem na forum POLO

http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=26054

 

Dla bardziej niezorientowanych przy użyciu tego programu:

a) wybieramy Connection Type - K-line

b) Instrument / Immobilizer

c) Read

d) po jakiś ok 3 minutach -wyskakuje nam 4 cyfrowy PIN immo w oknie Login (potrzebny do zaprogramowania transpondera)

 

Jeżeli juz posiadamy sczytany 4 cyfrowy PIN, wkładamy stary kluczyk do stacyjki, obracamy do pozycji zapłonu - kontrolki świecą (auto nie jest uruchomione)

Wchodzimy w KEY LEARNING, wybieramy Vehicle model: w moimprzypadku - VW (k-line diagnisis KW1281)

Wpisujemy liość kluczyków: New key coint: np. 2 (stary i nowy kluczyk - który chcemy dodać)

Wpisujemy Login / Security code: czyli PIN immo (uzyskany wcześniej)

I klikamy: Learn

Kluczyk - stary jest programowany (trwa to ok 20-30 sek) jeżeli na dole w oknie wyświetli się finish, wyjmujemy kluczyk, wkładamy nowy, przekręcamy znowu do zapłonu i klikamy Learn

Jeżeli wcześniej wprowadzona ilość kluczyków zostanie osiągnięta - gotowe. ( w moim przypadku 2 - stary i nowy z pilotem)

Należy sprawdzić ich działanie ( u mnie zadziałało za 1szym razem)

Jeżeli operacja się nie powiedzie - odpalamy auto i silnik zaraz gaśnię, poza tym zaświeci się poniższa kontrolka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatm ponownie kolego MAKAĆ robilem wszystko wedle tw.instrukcji na moim pasku i nie udala mi sie ta zmiana kilometrów w liczniku (sama zmiana ), bo normalnie laczy sie i wogole ale gdy wpisuje nowy licznik na jaki ma byc zmienione w '"new odometer value" i wciskam "change odometer" to nic sie nie zmienia czekam chwile i wciskam "reset cluster" i nic !!!!!! czy trzeba dlugo czekac zanim zmienia sie kilometry po wcisnieciu "change odometer" czy jak ma to wygladac ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo normalnie laczy sie i wogole
czyli widzisz swój przebieg w okienku "current ....." ?
czy trzeba dlugo czekac zanim zmienia sie kilometry po wcisnieciu "change odometer" czy jak ma to wygladac ????
jeśli kliknąłeś "change ...", to w zasadzie po resecie, wyciągasz klucz ze stacyjki i ponownie włączasz zapłon i powinien być już widoczny poprawiony przebieg, hmmm szczerze powiem, że nie wiem :dupablada

... a spróbuj jeszcze, jak będziesz w oknie zmiany przebiegu, kliknąć na "Read/Write EEprom", troszkę to potrwa, jeśli w ogóle pójdzie, bo jak nie tzn, że coś nie halo. U mnie szczytuje cały, a kodu immo już nie :(

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego makac program pokazuje aktualny przebieg w tym okienku "current..." ale nie chce zmienic dopiero w piatek bede mogl sie pobawic to pobawie sie i dam znac jakie sa efekty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności