Skocz do zawartości
equinox

Czy da sie powiększyć zbiornik?

Rekomendowane odpowiedzi

Czesto robie długie trasy i przydałby mi się wiekszy zbiornik. Słyszałem że do b4 wchodziło koło 100l, czy zbiornik od b4 podejdzie do b5?

 

Kolega mi mówił że można zdjąć opaske ze zbiornika i wchodzi więcej. Czy to prawda? Jeżeli tak to czy grozi to uszkodzeniem zbiornika? Ile wchodzi wtedy więcej?

 

A może robili fabrycznie jakieś większe zbiorniki od b5?

 

Bede bardzo wdzięczny za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wlewie paliwa ,po lewej stronie, jest taki cypelek który służy do odpowietrzania. Podczas tankowania można go wcisnąć i wtedy parę litrów więcej wejdzie. Ale nie mam pojęcia ile dokładnie. W B4 też tak robiłem. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B4 to inna bajka tam jak się postarałeś to i 110 weszło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie podejdzie zbiornik od b4 do b5? A jak z tą opaską?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten dzyndzelek przy wlewie pozwala na zatankowanie okolo 8 litrow wiecej. tylko to mozolna i dluga robota, bo jak juz jest pod korek to wolno sie odpowietrza i im wiecej paliwa, tym wolniej powietrze uchodzi i dluzej trzeba czekac na dolanie kolejnej porcji, jak, a jak juz odpowuietrzanie nie pomoze, to przxycisnac dzyndzelek i pobujac autem:) ja dzieki temu na baku zrobilem ponad 1300km - ciagle trasa, spalanie 5.5 (do 100km/h). W baku jest tak duzo paliwa, ze dopiero po przejechaniu 300km strzalka sie ruszyla, bo tak ciagle byla oparta w maksymalnym polozeniu. A co do baku to nie wiem dokladnie, a np audi a4/a6 nie mioaly wiekszych zbiornikow? bo od nich chyba powinny p&p pasowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A6 ma 70 litrów, ale nie zapominajmy, że rozstaw osi jest inny, więc i miejsca na zbiornik może byc więcej, skoro z tyłu w aucie jest więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zbiornik od W8 nie jest większy? byłby p&p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wersja W8 z tego co znalazłem ma +10L powiększony o dodatkowy zbiornik. p&p będzie pod warunkiem ze mamy wersje 4montion bo tam jest inaczej ukształtowana podłoga a szczególnie wnęka na koło zapasowe. Sama konstrukcja baku od W8 też jest trochę przekombinowana są tam w sumie 4 pływaki i 2 pompy...

W8.jpg

W81.PNG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzechu wydaje mi się ze są 3 pływaki, co i tak jest absurdem;/...Pompa paliwa główna, oraz ta o ktorej wspominales co pompuje paliwo z dodatkowego zbiornika..

Edytowane przez Karolu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy czasem wersje TAXI lub POLIZEI nie miał większych baków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10l więcej to nie za dużo, nie zna ktoś innej opcji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie zna ktoś innej opcji?

pozostaje częściej tankować :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego podjedz do gościa co przerabia zbiorniki.powiesz ze chcesz większy i tam ci zrobią drugi większy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie tylko kiedyś, całkiem niedawno czytałem w Motorze że tankowanie pod sam korek paliwa a szczególnie latem jest ponoć mocno szkodliwe dla auta. Jako powód było miedzy innymi podane parowanie paliwa i tym samym zwiększanie jego objętości. Według ekspertów i książek serwisowych pierwsze, a najdalej drugie "odbicie" to ostatni moment na zakończenie tankowania.

 

W praktyce zatankować można jeszcze dużo więcej paliwa. Osiągnięcie wyników wyższych o 10-15 litrów od deklarowanej przez producenta pojemności zbiornika jest wykonalne i nie wynika z przekłamań licznika dystrybutora lub zaniżonej pojemności baku.

 

Cytat z Motoru:

 

- Rozbieżności wynikają m.in. z obecności elementów systemu wyłapującego opary paliwa oraz komory pozwalającej na pomieszczenie zwiększającej się objętości ropy lub benzyny na skutek rozszerzalności temperaturowej cieczy. Warto pamiętać, że objętość paliwa nie jest uzależniona wyłącznie od zmian temperatury powietrza. Pracujący pod wysokim ciśnieniem układ wtrysku paliwa skutecznie podnosi temperaturę paliwa, którego niewykorzystany nadmiar jest odprowadzany z komory silnika do baku. W przypadku silników wysokoprężnych temperatura oleju napędowego może osiągać nawet kilkadziesiąt stopni Celsjusza - wyjaśnia Kierownik Zespołu Techniki Skody Auto Polska. - Problemy mogą się pojawić także po zatankowaniu pod korek auta z silnikiem benzynowym. Nadmierna ilość paliwa może doprowadzić do uszkodzenia elementów układu odpowietrzenia zbiornika paliwa, który do silnika odprowadza powstałe opary paliwa. Warto pamiętać, że gwarancja nie przewiduje bezpłatnych napraw tego typu usterek.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja tankuje pod korek tylko w czasie trasy-kiedy wiem, że od razu spalam to paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoją b5 wlewam max 70l z odpowietrzeniem. Niby nie jest to bardzo dużo, ale porównując do innych osobówek jest całkiem nieźle. Szkoda tylko ze takie odpowietrzanie jest powolne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności