Skocz do zawartości
bart_71

Passat 1,9 TDI 131KM problem przy odpalaniu.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem z moim PASKIEM 2001r 1,9 TDI silnik AWX, gdy jest zimny i temperatura jest poniżej 10 stopni, to rano przy odpaleniu przez chwilkę obroty skaczą pod 2 tyś i puszcza dym jasno niebieski.

 

A jak jest ciepły to zero dymu przy odpalaniu i podczas jazdy.

 

Co to może być/?:niekumam

 

Robiłem bity pompek i max jedna wskazuje 26 po prze gazowaniu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o jakieś podpowiedzi..

 

Bo się trochę martwię...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej winny jest czujnik temperatury.Co do niebieskiego dymka na zimnym silniku to mogą być już zużyte uszczelniacze na zaworach lub turbinka puszcza oliwę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony....

 

Dziś np odpaliłem auto przed godziną, przez cały dzień nie było jeżdżone i przy odpaleniu żadnych dymków ani podskakujących obrotów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony ci powiem, że mój AVF zawsze przy pierwszym uruchomieniu puszczał dymka ( przez około jakieś 5sek ) lecz obroty miał w normie. Co do dymka to mi pomogło zastosowanie środka STP ( do czyszczenia wtryskiwaczy diesla ) i jestem żywym świadkiem, że auto przestało puszczać dymka przy pierwszym odpaleniu. aha no i bipy się poprawiły więc teraz będę od czasu do czasu stosował ten środek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja wczoraj miałem taki przypadek. Silnik rozgrzany zatrzymuję się na 20-30 min. Wracam przekręcam stacyjkę o on zapala obroty dochodzą do 700-800 i gaśnie tak ze 3 razy próbowałem. Poczekałem może dwie ninutki i zapalił. Co to może być spotkał się ktoś z czymś takim?:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może immobiliser nie odczytał kluczyka ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy przypadkowo zgasło mi auto , przekręciłem kluczyk, krecił i nieodpalił. odczekałem chwilę i zapalił na strzał , o co chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie zauważyliście zbyt długiego grzania świec mimo cieplej temp?

U mnie kable od czujnika temp byly pokazywane.

VAG w engine- blok 3 ile pokazuej temp?

Rano przed odpalenie powinna być zbliżona do temp otocznia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

jeśli kręci i nie odpala to proponowałbym sprawdzić czujnik położenia wału - G28 jeśli występuje on w klekotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy miał ktoś przypadek z tymi podskakującymi obrotami po zapalaniu zimnego silnika?

 

Nie wiem od czego zacząć diagnozę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy miał ktoś przypadek z tymi podskakującymi obrotami po zapalaniu zimnego silnika?

 

Nie wiem od czego zacząć diagnozę...

od skanu błędów przez VAG i sprawdzenia wężyków i dolotu czy nie dostaje lewego powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, po scanie Vagiem zero błędów, a myślisz że to lewe może łapać tylko na zimnym??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś. Znowu to samo silnik zagrzany po chwili postoju ( 10 min)nie odpali. Męczyłem go kilka razy ale nie załapał.Dopiero po odłączeniu wtyczki od czujnika tem. płynu zapalił od strzała.

A teraz od początku parę miesięcy temu wymieniłem czujnik G2/G62 temperatury płynu chłodzącego, stary pokazywał około 22oC. Po wymianie dalej to samo 22oC, okazało się że na kabelku idącym od czujnika jest wlutowany rezystor więc go usunąłem i teraz pokazuje dobrze.

Zapewne poprzedni właściciel wymieniał pompowtryski bo bipy też mam tragiczne po 100-120 a nie zmienił softu (tak mi się wydaje):dolamam znacie jakiegoś speca z okolic rzeszowa, jasła, krosna, który by to dograł i jakie mogą być koszty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie firma Automacher z Rzeszowa by Ci to zrobiła:http://www.automacher.pl/

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności