Mike_00 Zgłoś #1 Napisano 5 Maja 2011 podczas lekkiego przyspieszania na 4tym biegu od 50 do 70 mocno czuc bujanie calego przodu auta. im szybciej przyspieszam tym szybsze te bujanie. czytalem o wymianach dwumasy, ale w tym przypadku piszecie o trzesieniu i stukach na wolnych obrotach i zimnym silniku. U mnie tego nie ma. pompowtryskiwacz tez podobno moze byc przyczyna ?? jak go sprawdzic jak mam VCDS i moge sie podlaczyc. moze STP lub LIQUI MOLY pomoze ?? co radzicie ?? no i najwazniejsze - ile mozna z tym jezdzic?? czy odstawic auto do wyjasnienia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 6 Maja 2011 podczas lekkiego przyspieszania na 4tym biegu od 50 do 70 mocno czuc bujanie calego przodu auta. im szybciej przyspieszam tym szybsze te bujanie. czytalem o wymianach dwumasy, ale w tym przypadku piszecie o trzesieniu i stukach na wolnych obrotach i zimnym silniku. U mnie tego nie ma. pompowtryskiwacz tez podobno moze byc przyczyna ?? jak go sprawdzic jak mam VCDS i moge sie podlaczyc. moze STP lub LIQUI MOLY pomoze ?? co radzicie ?? no i najwazniejsze - ile mozna z tym jezdzic?? czy odstawic auto do wyjasnienia ? mogą to być pompki (zobacz jak się robi logi http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=50476&highlight=logowa%E6) ale mogą to też być poduszki pod silnikiem/skrzynia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #3 Napisano 6 Maja 2011 Zależy jakie bujanie przodu, bo może również być coś z zawieszeniem nie tak. Bąbla na oponie dostałem kiedyś i co dobre bujało autem tylko powyżej 100km/h. Wymiana opony i po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike_00 Zgłoś #4 Napisano 6 Maja 2011 opony sa ok, bujanie ma zwiazek z zwiekszaniem obrotow silnika, nie z predkoscia. rano zaczelo bujac dopiero po przejechaniu 5 km, silnik osiagnal 70 stopni, na totalnie zimnym bylo ok, albo bardzo malo wyczuwalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #5 Napisano 6 Maja 2011 Hmmm no to te poduszki pod silnikiem by pasowały. Auto sięrozgrzeje, to i poduchy troche też i buja bardziej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike_00 Zgłoś #6 Napisano 8 Maja 2011 czy dwumasa bedzie zawsze z jednakowa sila trzasc autem, czy moz\e byc roznie ?? u mnie rano bardzo malo trzesie, a po rozgrzaniu sie nasila. a ktora grupe w VCDS sprawdzic i jakie powinny byc wskazania, zeby wyeliminowac pompowtryskiwacze ?? poduszki to juz jak pojade do mechanika - watpie zebym sam mogl sprawdzic bez kanalu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HoSe Zgłoś #7 Napisano 8 Maja 2011 W VCDS sprawdź w silniku bloki 13, 18, 23, one powinny Ci pokazać w jakim stanie są pompki. Blok 13 - dawka wtrysku na cyl., dane graniczne: -2,8 do +2,8 mg/suw 18 - pokazuje błąd wtrysku, powinny być same "0" czyli brak błędu 23 - tzw .BIPy, dane graniczne chyba : -50 +50. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike_00 Zgłoś #8 Napisano 8 Maja 2011 pewnie glupie pytanie, ale sprawdzac te bloki statycznie w pozycji N, czy w probie dynamicznej ? na zimnym czy cieplym te dawki ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HoSe Zgłoś #9 Napisano 8 Maja 2011 Te bloki sprawdza się statycznie na "N" po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej tj. min. 80st.C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrek_masta Zgłoś #10 Napisano 8 Maja 2011 A moze to przegub wewnetrzny?? pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike_00 Zgłoś #11 Napisano 9 Maja 2011 zrobilem logi 19:55:35 Group 013 0.38 mg/str Inj. Quantity -0.24 mg/str Inj. Quantity -0.56 mg/str Inj. Quantity 0.40 mg/str Inj. Quantity 19:55:35 Group 018 0.0 (no units) 0.0 (no units) 0.0 (no units) 0.0 (no units) 19:55:35 Group 023 -42.0 (no units) -60.0 (no units) -68.0 (no units) -48.0 (no units) jak to wyglada ?? te -60 i -68 chyba wysokie ?? czy jednak granice -50 i 50 sa zle ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike_00 Zgłoś #12 Napisano 24 Września 2011 czas i pora bylo sie wybrac do mechanika z tym tematem. najpierw zmienil tulejki zawieszenia przedniego, bo byly luzy. - nie pomoglo teraz padnie na poduszke gorna skrzyni biegow DSG ( wie ktos jaki to koszt? ) no i ten przegub wewnetrzny tez ma wiekszy luz niz drugi, wiec kwalifikuje sie do wymiany ( jaki koszt? ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris1975 Zgłoś #13 Napisano 24 Września 2011 Witam, u mnie podobny objaw w granicach 50 km/h jak jest zimny to mniej odczuwalne jak się rozgrzeje to bardziej, jak delikatnie przyspieszam to nieraz nie odczuje ale jak już mu depnę to wtedy czuję pod tyłkiem kołysanie na boki, a i ostatnio zauważyłem że jak jest chłodniej na zewnątrz to mniej odczuwalne jest to bujanie, dziwna sprawa ale pewnie zacznę od diagnostyki zawieszenia i przegubów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike_00 Zgłoś #14 Napisano 28 Września 2011 poduszka wymieniona - nie pomoglo mechanik (z autoryzowanego serwisu) sprawdzil luzy na innym takim samym aucie i sa identyczne, wiec wykluczyl przeguby na co teraz postawic... macie jakies pomysly ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzidek38 Zgłoś #15 Napisano 30 Września 2011 Witaj Kolego, Ja miałem taki sam objaw. Przyczyną był przegub wewnętrzny w skrzyni DSG. Pzdr ---------- Post added at 13:16 ---------- Previous post was at 13:14 ---------- Zapomniałem dodać, przegub prawy, podobno najczęściej pada. Koszt wymiany w ASO - ok.900 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezarycezary Zgłoś #16 Napisano 3 Października 2011 (edytowane) Witam Nie jestem mechanikiem,ale wiem ,ze naped w passacie jest jakby nie zalezny,to znaczy,ze kola podczas rozpedzania moga troche inaczej sie zbierac.Czesto to mozna odczuc na nie rownej nawieszchni,koleinach. Jest na to sposob.Moze to troche dziwne,ale lepiej dac pare zlotych niz kupowac odrazu czesci za spora kase.Wez VASa od 17 bodajze,i w funkcjach prowadzonych ,elementy wykonawcze,sprawdz obroty wszystkich kol. Sprawdz jak chodza na bardzo gladkiej nawiezchni,parking kolo sklepu i na jakiejs drodze rozjechanej przez tiry.Napewno przy ruszaniu kola z przodu beda mialy roznice,ale puznie powinno byc jednakowo,oczywiscie jazda na wprost.Jak zobaczysz przy dodawaniu skoki,roznice miedzy przednimi kolami to bedziesz wiedzial,ze to sa przeguby,albo(teoretyzuje) skrzynia biegow. Pozdrawiam PS: jeszcze mi sie cos przypomnialo,kiedys bawilem sie VASem i przez przypadek troche namieszalem.Nie dokonczylem dopasowywac ukladu wspomagania i jak tylko zaczol pracowac odlaczylem tester.Puzniej wlaczyly mi sie kontrolki ABS i EPS.Po jakims czasie udalo mi sie je wylaczyc,ale nie zaprogramowalem ani ABS ani EPS .Samochud podczas jazdy zachowywal sie jakos dziwnie,nie trzymal sie drogi,caly czas musialem sie pilnowac, i korygowac tor jazdy . Mozna to sprawdzic bardzo prosto,wystarczy sprubowac wylaczyc za pomoca przycisku ESP jak nie zaqdziala to masz nie zaprogramowany,albo starac sie wlaczyc AutoHold,tez jak sie nie zapali kontrolka to nie masz zaprogramowanego ABS i ESP.albo podlaczyc VCDSa i on Ci wszystko pokaze podczas jak wlaczysz skanowanie. Edytowane 3 Października 2011 przez cezarycezary Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lakaszfor Zgłoś #17 Napisano 3 Października 2011 Kolego ja mam ten sam objaw w moim pasku 2.0 TDI 140KM z DSG, przyczyną jest tylko i wyłącznie koło dwumasowe... U mnie na początku też bujało tylko przy pewnej prędkości, natomiast w chwili obecnej buja przy każdym mocniejszym wciskaniu pedału gazu... Byłem z autem w serwisie vw i potwierdzili moje przypuszczenia... Przy okazji tej awarii może również delikatnie telepać autem na P i N, oraz przy dodawaniu gazu na tych biegach słychać gdy auto schodzi z obrotów takie grzechotanie jakby z okolic skrzyni (chociaż niekoniecznie - u mnie pojawiło się to dopiero niedawno i to już podobno ostatni dzwonek na wymianę koła)... Koszt w sewisie VW Auto VIVA w Warszawie z wymianą ok 4200zł... P.S. Zna ktoś dobrego mechanika z okolic Wawy, który wymieniłby takie koło z rozsądnych pieniądzach??? W serwisie koło kosztuje 3300zł plus robocizna 900zł, a koło oryginalne nowe można wyrwać na alledrogo za 2000zł, wiec jeżeli wymiana poza serwisem kosztowałaby jakieś 500-600zł to zostaje jakieś 1500zł w kieszeni... Fajnie byłoby wymienić to w serwisie ale tam nie chcą nawet słyszeć o montowaniu części zakupionych poza ASO... Niestety części w ASO są kosmicznie drogie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezarycezary Zgłoś #18 Napisano 3 Października 2011 Kolego ja mam ten sam objaw w moim pasku 2.0 TDI 140KM z DSG, przyczyną jest tylko i wyłącznie koło dwumasowe... U mnie na początku też bujało tylko przy pewnej prędkości, natomiast w chwili obecnej buja przy każdym mocniejszym wciskaniu pedału gazu... Byłem z autem w serwisie vw i potwierdzili moje przypuszczenia... Przy okazji tej awarii może również delikatnie telepać autem na P i N, oraz przy dodawaniu gazu na tych biegach słychać gdy auto schodzi z obrotów takie grzechotanie jakby z okolic skrzyni (chociaż niekoniecznie - u mnie pojawiło się to dopiero niedawno i to już podobno ostatni dzwonek na wymianę koła)... Koszt w sewisie VW Auto VIVA w Warszawie z wymianą ok 4200zł... Witam Moze i masz racje,przynajmiej bylby problem opanowany,ale wiesz ja mam tez wywalona dwumase i to razem ze sprzeglem.Mam faktycznie ostatni dzwonek i w kazdej chcwili moze mi walnac.Objawy drgan mam ,ale na biegu jalowym ,cos jak w bezynie zle ustawiony zaplon,ale nie bujanie podczas jazdy,czegos takiego nie zauwazylem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #19 Napisano 3 Października 2011 mi mechanik w dsg wymienił koło za 500 zł w wawie jak chcesz namiar to pisz na pw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lakaszfor Zgłoś #20 Napisano 3 Października 2011 KOLEGO CEZARYCEZARY najwyraźniej jeszcze nie miałeś nigdy DSG... to bardzo fajne i zarazem dziwne urządzenie... U mnie to następowało wszystko po woli kolejne objawy wraz z przypływem kilometrów... jestem na 99% pewny że to swumas... U mnie to bujanie doszło niedawno dlatego się zaniepokoiłem ale w ASO powiedzieli, że 193 tkm to i tak super wynik jak na dwumasę w DSG (padały nawet podobno po 40tkm) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach