Skocz do zawartości
Buster

Spadek obrotów (utrata mocy) podczas jazdy pod górę.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jadąc w sobotę do Szklarskiej Poręby, zauważyłem bardzo dziwną przypadłość w moim autku. Otóż podczas jazdy pod górę, na dłuższym odcinku, na wyższym biegu nagle zaczęły spadać obroty i auto zaczęło zwalniań. Po zajrzeniu w trakcie tej jazdy pod górę pod maskę (oczywiście po uprzednim zatrzymaniu się), z lewej strony silnika, gdzie biegnie taka gruba rura a bardziej z przodu wychodzi taki gumowy wężyk., było trochę białego dymu. Co to może być i jak bardzo poważne? Auto to Passat B5 FL 1,9 TDI 96kW (130 KM) silnik AVF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne dziura....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale w czym? Gdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dowiem się, o co może chodzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam dzis mialem dziwny przypadek ,podczas dluzszej jazdy na 3 biegu i podjazdu pod gore auto nie mialo mocy(jakby turbina zostala odcieta)...posiadam b5 1.9 tdi 130 km;po zatrzymaniu sie i ponownym odpaleniu zaczalem slyszed turbo i moc wrocila.W czym moze tkwic przyczyna tego zdarzenia??prosze o info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam dzis mialem dziwny przypadek ,podczas dluzszej jazdy na 3 biegu i podjazdu pod gore auto nie mialo mocy(jakby turbina zostala odcieta)...posiadam b5 1.9 tdi 130 km;po zatrzymaniu sie i ponownym odpaleniu zaczalem slyszed turbo i moc wrocila.W czym moze tkwic przyczyna tego zdarzenia??prosze o info

 

W moim vw mam taki sam problem. Po dłuższej jeździe nagle traci moc i trzeba na moment wyłączyć silnik i odpalić i moc wraca. Problemem u mnie jest geometria turbiny.

Edytowane przez strikerrr11500

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lolipops

panowie miałem takie cos i sie z tym uporałem geometria w turbinie sie zawiesza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim vw mam taki sam problem. Po dłuższej jeździe nagle traci moc i trzeba na moment wyłączyć silnik i odpalić i moc wraca. Problemem u mnie jest geometria turbiny.

 

Turbina Wam po prostu "przeładowuje", na komputer do mechanika i sprawdzi przyczynę.

Miałem to w Golfie MK3, potrzebna była wymiana czujnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy zlogować, i wtedy jest 100% pewne czy to wina turbiny... inaczej można wróżyć z fusów. Miałem czasem podobny problem ... auto traciło moc przeważnie przy dłuższych podjazdach. Po sprawdzeniu błędów okazało się że turbina ''niedoładowuje'',po dokładnym sprawdzeniu okazało się że wężyk regulujący pracą gruchy miał od spodu pęknięcie. Po wymianie wężyka zapomniałem o problemie.

 

Dokładnie. Log grupy 011 wam powie czy czyścimy kierownicę w turbinie, czy szukamy nieszczelności w układzie dolotowym lub podcisnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie rzadko używam tego zakresu obrotów ( powyżej 3000) lecz mój kochany passacik ( 617 tyś. km) zaczyna nie przyśpieszać i skakać żabką powyżej tego zakresu obrotów. Był podłączany pod kompa i przepływka na pewno sprawna jest natomiast pokazuje że coś jest z kątem wtrysku na pompie. Rozrząd miałem wymieniany ok 6 tyś km temu i czy możliwe jest by nagle pasek sie rozciągnął i potrzeba regulacja kąta ???? Dodatkowo może troszkę wiecej pali ale kopci tyle ile musi na swój przebieg . Wtryski też są w normie. Po wymianie rozrządu wszystko było ok i objawy te pojawiły się teraz niedawno. Pali na dotyk i w zakresie do ok 2000 obrotów idzie jak burza czasem powyżej 2000 lekko szarpie

 

Poproszę o jakis trop w tej sprawie

 

Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne i statyczne grupy 004 i będzie wiadomo czy działa prawidłowo przestawiacz wtrysku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotr67

Witam mam passata b5 1.9 tdi tiptronic silnik AVF 3BG. Mam problem ponieważ passat wkręca się na obroty ale nie ciągnie. Po dodaniu gazu wkręca się na obroty tak jak trzeba ale nie idzie. Turbuna jest sprawna (sprawdzane przez mechanika). EGR był czszczony ale to pomogło tylko na tydzień i dalej to samo. Jakieś pomysły ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności