Buster Zgłoś #1 Napisano 2 Maja 2011 Witam. Jadąc w sobotę do Szklarskiej Poręby, zauważyłem bardzo dziwną przypadłość w moim autku. Otóż podczas jazdy pod górę, na dłuższym odcinku, na wyższym biegu nagle zaczęły spadać obroty i auto zaczęło zwalniań. Po zajrzeniu w trakcie tej jazdy pod górę pod maskę (oczywiście po uprzednim zatrzymaniu się), z lewej strony silnika, gdzie biegnie taka gruba rura a bardziej z przodu wychodzi taki gumowy wężyk., było trochę białego dymu. Co to może być i jak bardzo poważne? Auto to Passat B5 FL 1,9 TDI 96kW (130 KM) silnik AVF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #2 Napisano 2 Maja 2011 Zapewne dziura.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buster Zgłoś #3 Napisano 3 Maja 2011 Ale w czym? Gdzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buster Zgłoś #4 Napisano 9 Maja 2011 Dowiem się, o co może chodzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dan74 Zgłoś #5 Napisano 30 Listopada 2013 witam dzis mialem dziwny przypadek ,podczas dluzszej jazdy na 3 biegu i podjazdu pod gore auto nie mialo mocy(jakby turbina zostala odcieta)...posiadam b5 1.9 tdi 130 km;po zatrzymaniu sie i ponownym odpaleniu zaczalem slyszed turbo i moc wrocila.W czym moze tkwic przyczyna tego zdarzenia??prosze o info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strikerrr11500 Zgłoś #6 Napisano 30 Listopada 2013 (edytowane) witam dzis mialem dziwny przypadek ,podczas dluzszej jazdy na 3 biegu i podjazdu pod gore auto nie mialo mocy(jakby turbina zostala odcieta)...posiadam b5 1.9 tdi 130 km;po zatrzymaniu sie i ponownym odpaleniu zaczalem slyszed turbo i moc wrocila.W czym moze tkwic przyczyna tego zdarzenia??prosze o info W moim vw mam taki sam problem. Po dłuższej jeździe nagle traci moc i trzeba na moment wyłączyć silnik i odpalić i moc wraca. Problemem u mnie jest geometria turbiny. Edytowane 30 Listopada 2013 przez strikerrr11500 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lolipops Zgłoś #7 Napisano 30 Listopada 2013 panowie miałem takie cos i sie z tym uporałem geometria w turbinie sie zawiesza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konar91 Zgłoś #8 Napisano 30 Listopada 2013 W moim vw mam taki sam problem. Po dłuższej jeździe nagle traci moc i trzeba na moment wyłączyć silnik i odpalić i moc wraca. Problemem u mnie jest geometria turbiny. Turbina Wam po prostu "przeładowuje", na komputer do mechanika i sprawdzi przyczynę. Miałem to w Golfie MK3, potrzebna była wymiana czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #9 Napisano 1 Grudnia 2013 Wystarczy zlogować, i wtedy jest 100% pewne czy to wina turbiny... inaczej można wróżyć z fusów. Miałem czasem podobny problem ... auto traciło moc przeważnie przy dłuższych podjazdach. Po sprawdzeniu błędów okazało się że turbina ''niedoładowuje'',po dokładnym sprawdzeniu okazało się że wężyk regulujący pracą gruchy miał od spodu pęknięcie. Po wymianie wężyka zapomniałem o problemie. Dokładnie. Log grupy 011 wam powie czy czyścimy kierownicę w turbinie, czy szukamy nieszczelności w układzie dolotowym lub podcisnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
justhe Zgłoś #10 Napisano 2 Grudnia 2013 Jak w temacie rzadko używam tego zakresu obrotów ( powyżej 3000) lecz mój kochany passacik ( 617 tyś. km) zaczyna nie przyśpieszać i skakać żabką powyżej tego zakresu obrotów. Był podłączany pod kompa i przepływka na pewno sprawna jest natomiast pokazuje że coś jest z kątem wtrysku na pompie. Rozrząd miałem wymieniany ok 6 tyś km temu i czy możliwe jest by nagle pasek sie rozciągnął i potrzeba regulacja kąta ???? Dodatkowo może troszkę wiecej pali ale kopci tyle ile musi na swój przebieg . Wtryski też są w normie. Po wymianie rozrządu wszystko było ok i objawy te pojawiły się teraz niedawno. Pali na dotyk i w zakresie do ok 2000 obrotów idzie jak burza czasem powyżej 2000 lekko szarpie Poproszę o jakis trop w tej sprawie Michał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #11 Napisano 2 Grudnia 2013 Logi dynamiczne i statyczne grupy 004 i będzie wiadomo czy działa prawidłowo przestawiacz wtrysku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piotr67 Zgłoś #12 Napisano 25 Grudnia 2013 Witam mam passata b5 1.9 tdi tiptronic silnik AVF 3BG. Mam problem ponieważ passat wkręca się na obroty ale nie ciągnie. Po dodaniu gazu wkręca się na obroty tak jak trzeba ale nie idzie. Turbuna jest sprawna (sprawdzane przez mechanika). EGR był czszczony ale to pomogło tylko na tydzień i dalej to samo. Jakieś pomysły ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach