Skocz do zawartości
LowRiders

Czasem jedzie, czasem nie - zamula B4 TDI - Prośba o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam passata B4 w kombi 1,9 TDI / 90 KM.

Od jakiegoś czasu zauważyłem że jak się rozpędzę do 120 km/h, a nawet czasem mniej to samochód dostaję jakby muła, jakby się zalewał, nie chce jechać.

Gdy zwolnię po tym prawie do zera, to potem nie chce się zbierać tak jak powinien. Wciskam gaz a on się namyśla i wlekę się jak żółw ;) auto nie wchodzi poprawnie na obroty. Gdy samochód postoi trochę na zgaszonym silniku, to jakby wraca do siebie, ale jak dam trochę w pedał to efekt muła się powtarza.Przez takie zachowanie ciężko mi wyprzedzać i przekroczyć 120 km/h.

 

P.S.

Nie znam się na silnikach , więc proszę o pomoc w rozwikłaniu tej zagadki.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez LowRiders

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawór n75 sobie wymień i ma być ok dla pewności podłącz auto pd VAG-a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo turbo do czyszczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temat był wiele razy wałkowany, poszukaj sobie!! Ja bym zalecał podpiąć pod komputer, zrobić logi dynamiczne i sie wszystko wyjaśni.

Waldek415 nie pisz jak nie wiesz w 1Z turbiny raczej sie nie czyści, ona nie jest o zmiennej geometrii, Gibaj ja bym tak odrazu N75 nie wymieniał to moze być wiele przyczyn tylko komp prawde ci powie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Waldek415 nie pisz jak nie wiesz w 1Z turbiny raczej sie nie czyści

 

oj wiem coś na ten temat w octavi 1.9 tdi 90km turbo bez zmiennej geometrii były wymieniane zaworki wężyki cuda wianki turbo poszło do czyszczenia i autem idzie jechać i wyskakiwał błąd dokładnie nie pamiętam przeładowanie ciśnienia doładowania

a powiem ci że w firmie mam 7 aut w silniku 1.9 tdi 1Z więc wiem coś na temat tych silników

w 1z jest jedna kierownica może nie chodzi w pełnym ruchu swojej pracy

 

LowRiders jak ci samochód dostanie muła wyłącz silnik zapal i daj gaz w podłogę zobacz czy będzie miał moc

Edytowane przez waldek415

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego powiedz mi co ty tam chcesz czyścić w turbinie 1z, no chyba że zawór upustowy sie zapiekł to trzeba by go rozruszać. Ale takie stawianie diagnozy że to turbina do czyszczenia to juz lepiej nic nie pisz.

 

LowRiders to że łapiesz muła, jeśli ciężko ci wkręcać na obroty to pewnie łapiesz notlauf-a, jedz na kompa niech ci zrobia pełną diagnozę, logi dynamiczne. Sprawdź też wężyki(plecionki) czy nie są poprzecierane, dziurawe. A masz jeszcze kata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobnie :) U mnie okazalo sie ze na jednym z lacznikow rur turibny byla dziura (trzeba sprawdzac dokladnie u mnie byla z tylu nie widoczna dopiero ja wymacalem ) , nowa guma plus dobre opaski i okazalo sie ze dostal kopa spowrotem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze , że nie wiem, ale chyba mam katalizator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób sobie bajpasa omiń n75 i się przejedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wąż, który na zdjęciu jest oklejony taśmą. U mnie był pęknięty i cała para szła w gwizdek. Obejrzyj też plastikowe rurki, bo mogły popękać ze starości.

dscn8900c.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie widzę, że rozmawiacie na temat z którym mam również problem. Objawy identyczne jak u kolegi który zaczął tą rozmowę. Mi na diagnostyce wyskakują takie błędy:

575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica dorególowania

519 Czujnik ciśn.w przewodzie dolotowym-G 71 zwarcie do plusa

Mam passata b4 110km z 1996 roku.

Teraz dalej sprawdzałem n75 i działa dobrze. Cała instalacja że się tak wyrażę jest sprawdzona i przeczyszczona m.in. EGR intercooler turbo, wszystkie wężyki podciśnienia są całe nigdzie powietrze nie ucieka.

Czujnik G-71 jest bardzo dobrze widoczny na zdjęciu które zamieścił kolega nieco wyżej. jest to czujnik w przewodzie dolotowym który wchodzi do EGR tzn na tym zdjęciu nie ma EGR bo ja mam EGR w miejscu gdzie on ma zaklejony wąż taśmą.

Wie ktoś jak mi pomóc? Ma ktoś jakiś pomysł?

Edytowane przez Madridista88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechaniora, podpiął auto pod kompa, wyskoczył błąd czujnika dolotu powietrza i czujnika temperatury paliwa. Wstępnie został wymieniony czujnik dolotu, ale nadal się zamulał, sprawdziliśmy czujnik zaworu N75,też ok, odkręcił też EGR'a - czysty, został błąd czujnika temperatury paliwa. Z katalogu "mądrości" mechanika - objawy błędu czujnika temp. - BRAK MOCY, myślę że to będzie to, gdyż raczej wszystko wykluczyliśmy. Co do wymiany tego czujnika mechanik stwierdził, że on go nie wymieni i nie ściągnie, gdyż zajmują się tym tylko pompiarze . Obecnie szukam jakiegoś dobrego i nie drogiego pompiarza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki byół numer tego błędu? A ten czujnik to G-71? jeżeli tak to masz taki sam problem jak u mnie. A było napisane zwarcie do plusa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opisy błędów 00575 i 00519 są na forum, wystarczy poszukać, jest dobrze opisane co i w jaki sposób sprawdzić.

Byłem u mechaniora, podpiął auto pod kompa, wyskoczył błąd czujnika dolotu powietrza i czujnika temperatury paliwa
Czujnik dolotu powietrza? Chyba doładowania? Jeśli doładowania, to do wymiany trzeba rozbierać komputer, więc zapewne mechanik jednak go nie wymienił.

 

---------- Post added at 16:25 ---------- Previous post was at 16:22 ----------

 

Czujnik G-71 jest bardzo dobrze widoczny na zdjęciu które zamieścił kolega nieco wyżej. jest to czujnik w przewodzie dolotowym który wchodzi do EGR tzn na tym zdjęciu nie ma EGR bo ja mam EGR w miejscu gdzie on ma zaklejony wąż taśmą.
Na fotce widać G72 (czujnik temp. powietrza), G71 jest w komputerze silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniony był ten czujnik co na foto

 

 

 

 

czujnik okokkk.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś tego pewien? Czujnik ciśnienia w przewodzie dolotowym jest w komputerze? Kurcze coś mi tu nie gra jak może być w komputerze jak sama nazwa tego błędu czyli : " Czujnik ciśn.w przewodzie dolotowym-G 71 zwarcie do plusa" mowi ze w przewodzie dolotowym a nie w kompie. Gdzieś czytałem ze w nowszych samochodach te dwa czujniki zostały zintegrowane tzn nowszych czyli chyba od ok 1994 no nie wiem...:/

Edytowane przez Madridista88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat był wałkowany wiele razy na forum, szukaj... W Twoim aucie czujnik ciśnienia jest w komputerze tak jak napisałem, do komputera idzie wężyk z rury idącej do IC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat, identyczna sprawa, auto buja się do 3000obr i raptownie spada do 2000, i znowu do 3000 i spada do 2000(gaz 100%) jak dam gazu i rozbuja się do 3000obr i puszcze gaz, auto gaśnie na vagu żadnych błędów, odłączyłem N75,tez nie wywaliło błędu, sprawdziłem elektrycznie działa, przejścia przez wężyki są, podłączyłem żaróweczkę w miejsce N75 żarówka miga, raz mocniej raz słabiej, wymieniłem wszystkie przewody między N75 a turbo, sprawdziłem od turbo do IC szczelne. sprawdziłem na vagu blok 11 nie dogania Specified MAP. Tak zrobiło się raptem wczoraj wieczorem, wcześniej było tak, że autko falowało przy gwałtownym przyspieszaniu i na wysokich obrotach, pisałem o tym tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=103122

Edytowane przez slawciol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie G-71 jest w komputerze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem.Okazało się że przepływka przerywała a potem całkiem padła i włączał się tryb awaryjny.Wymieniłem i śmiga aż miło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności