rogerm Zgłoś #1 Napisano 18 Kwietnia 2011 (edytowane) Ostatnio na zimnym silniku przy odpalaniu z rana auto mocno dymi, dym szarawy pachnie jedynie paliwem .. bez zapachu specyficznego dla spalania oleju czy płynu chłodniczego. Sprawdziłem korekcje i bipy na zimnym po odpaleniu i korekcje siegają 2,9 3.0 zaraz po odpaleniu bipy koło 30. Po zagrzaniu się silnika korekcje w granicach 0,00 0,60 i bipy w okolicach 14-20 i brak dymienia. Przy pierwszym odpaleniu po nocy zachechła trochę zanim odpali 3-4 oroty, potem trochę nierównej pracy ... w końcu wszystko się normuje. Czy takie wskazania przy zimnym silniku po odpaleniu to norma ... Mam wrażenie że silnik jest zalewany paliwem na zimnym, może ktoś wie co jeszcze sprawdzić, jakie mogą być przyczyny. Edytowane 27 Kwietnia 2011 przez rogerm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilwsp Zgłoś #2 Napisano 18 Kwietnia 2011 powinien odpalic z jednego obrotu maksymalnie. w tych temp swiece juz nie maja duzego znaczenia wiec mysle ze problem z pompkami jezeli juz. moze z pompka paliwa na glowicy' ciezko stwierdzic. moze byc kilka rzeczy. PD maja to do tego ze szybko odpalaja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #3 Napisano 19 Kwietnia 2011 (edytowane) No właśnie z tego co czytałem to świece grzeją parę sekund przed odpaleniem, a później 2-3 minuty po odpaleniu zimnego silnika czy ktoś może to jednoznacznie potwierdzić. W takim wypadku by się zgadzało bo ze względu na kiepskie spalanie mam zbyt bogata mieszankę i dopóki się nie nagrzeje to dymi. Edytowane 19 Kwietnia 2011 przez rogerm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #4 Napisano 21 Kwietnia 2011 (edytowane) Tak to wygląda na statycznych przy odpalaniu. Dajcie znać jeśli warto jeszcze jakąś grupę zlogować. 013 005 004 Edytowane 21 Kwietnia 2011 przez rogerm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilwsp Zgłoś #5 Napisano 21 Kwietnia 2011 cos na 3 cylindrze masz problem... znajac zycie bedzie to pompka wywlona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #6 Napisano 22 Kwietnia 2011 Tak jak pisałem takie korekcje są tylko na zimnym przy odpalaniu, potem po zagrzaniu do 60-70 korekcje max 0,6 i zero dymienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 22 Kwietnia 2011 Korekcje na zimno zawsze są wysokie, ale tutaj to przesada. Niekoniecznie to jest wina wtrysku, może być spalona świeca żarowa na tym cylindrze, słaba kompresja, dmuchnięta uszczelka pod głowicą, padnięte szklanki itd. Zacząłbym od wymiany świecy i ew. sprawdzenie kompresji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #8 Napisano 22 Kwietnia 2011 (edytowane) właśnie kupuję świeczki, na uszczelkę nic nie wskazuje poza tym dym to na pewno ani olej silnikowy ani płyn chłodniczy który z resztą ssałby przy spuszczaniu z gazu, zapach nieprzepalonego diesla. Wąchałem już dym po wysranym turbo i z wydmuchnych uszczelek i nic z tych rzeczy. Zobaczymy co będzie .... VAG pokazuje temp z tego czujnika zespolonego G62 / G2 ? Bo jeden jest na szafe a drugi na ECU, bo jeszcze miałem pomysł że czujnik temp. jest walnięty. Niby błędów nie ma ... Edytowane 22 Kwietnia 2011 przez rogerm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi263 Zgłoś #9 Napisano 22 Kwietnia 2011 Witam. Na pewno synchronizację rozrządu masz do poprawy. Mogłaby być bliżej 0. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #10 Napisano 27 Kwietnia 2011 No dobra .. jeszcze do jednej rzeczy wam się nie przyznałem, auto było zatankowane bioestrem. To on powodował problemy przy rozruchu i lanie z wtrysku. Więcej tego g nie zatankuję. Co prawda w specyfikacji silnika jest napisane że może być zasilany biopaliwem ale w tym wypadku widać jasno że PD-kom on nie służy :fuj Troszkę jeszcze przydymia na zimnym ale to taki poranny dymek do zaakceptowania, zmienię świeczki, poprawię rozrząd i dam jeszcze znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach