Skocz do zawartości
biggVv

wibracje tiptronic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Miałem podobne objawy - najpierw sporadycznie a potem stale pojawiało się drżenie , wibracje całego samochodu podczas gdy wybierak był na D lub R a noga na hamulcu. Było to dość irytujące i niepokojące, zaczęłem obawiać się o skrzynię - tiptronic 5 biegowy auto 1,8t AWM 4motion. Przebieg aktualnie 70 tys. km. Sprawdzone oczywiście poduszki silnika i skrzyni, łączniki elastyczne i układ wydechowy i nic. Podejrzenie padło na konwerter- paru mechaników sugerowało to jako powód i szykowałem się już do wymiany ale przy okazji wymiany zużytej końcówki drążka kierowniczego i górnych wahaczy przód lewa strona okazało się że przegub WEWNĘTRZNY ma duży luz. Po demontażu okazało się że jedno z trzech łożysk igiełkowych jest rozwalone i prawdopodobnie powodowało to blokowanie się ruchomej częśći przegubu w pozycji która przenosiła drgania z napędu na nadwozie zamiast pozwalać na swobodne drobne przesunięcia wewnątrz przegubu. Tak czy inaczej po wymianie przegubu niespodziewanie drgania i wibracje całkowicie ustały ! Dzisiaj myślę że przyczyną mógla być jedna z wpadek w dziurę, kilka razy zdarzyło mi się najechać za mocno na wysoki krawężnik a raz zjechałem z baaaardzo wysokiego krawężnika i coś nawet wtedy chrupnęło w zawieszeniu.

 

U mnie na pewno przegub wewnętrzny był przyczyną drgań. Ciekaw jestem czy ktoś z kolegów stwierdzi to samo.

 

Pozdro

 

Sławek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4motion, ciekawe to co piszesz. A ile kosztowala cie wymiana tych czesci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4motion, ciekawe to co piszesz. A ile kosztowala cie wymiana tych czesci?

 

Przegub wewnętrzny 300

 

wahacze 2 szt LEMF. 300

 

końcówka dr. kier. 100

 

dodatkowo wymiana pękniętej gumowej osłony przegubu zewnętrznego, obowiązkowo geometria i tak razem z częściami wymienionymi powyżej poszło 1400 zł. Ceny części raczej się domyślam bo kupował je mechanik i pewnie ma rabaty ale z drugiej strony załatwił to wsio w jeden dzień. Pewnie kupując na allegro i robiąc to w tanim warsztacie można by się było zmieścić w tysiącu. Tak czy inaczej warto sprawdzić te przeguby wewnętrzne bo są tak solidnie zrobione że na uszkodzonym można w zasadzie jeździć, bo ja pewnie dość długo jezdziłem, natomiast radość z braku tego telepania budą BEZCENNA ! No i nie wymienię ani nie zregeneruję sprawnego konwertera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności