4MOTION Zgłoś #21 Napisano 7 Listopada 2011 Witam Miałem podobne objawy - najpierw sporadycznie a potem stale pojawiało się drżenie , wibracje całego samochodu podczas gdy wybierak był na D lub R a noga na hamulcu. Było to dość irytujące i niepokojące, zaczęłem obawiać się o skrzynię - tiptronic 5 biegowy auto 1,8t AWM 4motion. Przebieg aktualnie 70 tys. km. Sprawdzone oczywiście poduszki silnika i skrzyni, łączniki elastyczne i układ wydechowy i nic. Podejrzenie padło na konwerter- paru mechaników sugerowało to jako powód i szykowałem się już do wymiany ale przy okazji wymiany zużytej końcówki drążka kierowniczego i górnych wahaczy przód lewa strona okazało się że przegub WEWNĘTRZNY ma duży luz. Po demontażu okazało się że jedno z trzech łożysk igiełkowych jest rozwalone i prawdopodobnie powodowało to blokowanie się ruchomej częśći przegubu w pozycji która przenosiła drgania z napędu na nadwozie zamiast pozwalać na swobodne drobne przesunięcia wewnątrz przegubu. Tak czy inaczej po wymianie przegubu niespodziewanie drgania i wibracje całkowicie ustały ! Dzisiaj myślę że przyczyną mógla być jedna z wpadek w dziurę, kilka razy zdarzyło mi się najechać za mocno na wysoki krawężnik a raz zjechałem z baaaardzo wysokiego krawężnika i coś nawet wtedy chrupnęło w zawieszeniu. U mnie na pewno przegub wewnętrzny był przyczyną drgań. Ciekaw jestem czy ktoś z kolegów stwierdzi to samo. Pozdro Sławek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #22 Napisano 7 Listopada 2011 4motion, ciekawe to co piszesz. A ile kosztowala cie wymiana tych czesci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4MOTION Zgłoś #23 Napisano 7 Listopada 2011 4motion, ciekawe to co piszesz. A ile kosztowala cie wymiana tych czesci? Przegub wewnętrzny 300 wahacze 2 szt LEMF. 300 końcówka dr. kier. 100 dodatkowo wymiana pękniętej gumowej osłony przegubu zewnętrznego, obowiązkowo geometria i tak razem z częściami wymienionymi powyżej poszło 1400 zł. Ceny części raczej się domyślam bo kupował je mechanik i pewnie ma rabaty ale z drugiej strony załatwił to wsio w jeden dzień. Pewnie kupując na allegro i robiąc to w tanim warsztacie można by się było zmieścić w tysiącu. Tak czy inaczej warto sprawdzić te przeguby wewnętrzne bo są tak solidnie zrobione że na uszkodzonym można w zasadzie jeździć, bo ja pewnie dość długo jezdziłem, natomiast radość z braku tego telepania budą BEZCENNA ! No i nie wymienię ani nie zregeneruję sprawnego konwertera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach