Skocz do zawartości
anprzybylo

koniec z falowaniem obrotów dobra rada

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zainteresowanych.

 

Od dułuższego czasu miałem z falowaniem obrotów na gazie kiedy silnik byl zimny.Dopuki auto sie nie zagrzalo nie bylo mozna przelaczyc na gaz.

 

Znalazłem przyczyne moze i wam sie to przyda.

 

Mianowicie miałem parownik do mocy 140hp tomasetto.

Moj silnik fabrycznie ma 107KM natomiast po 22latach napewno ma duzo mniej. Choc kompresja na kazdym garku po 10,5 i co najdziwniejsze zapalił na 1 cylindrze byłem w szoku. Nawet na 2 bylo zaskoczeniem.

 

Kupilem wiec parownik koszt 150zł + 20 zł przesylka na allegro taki do 100HP(najwazniejsze zeby dobrac do mocy auta).

Zamontowałem i jak ręką odjął.

 

Reduktor -parownik da sie idealnie wyregulować i zapalam auto tylko na gazie bez beznyny. Od razu mówie nim zaczna sie złosliwe kometarze ze nie zapala sie na gazie. Mam 2 passata ktory nie widzial benzyny od 5 lat od kad padla pompa paliwa mroz nie mroz odpalam na gazie i zadnych skutkow ubocznych.

 

Spalanie nieco spadło miasto ok 10 l trasa od 7,5 w gore w zaleznosci od ciezkiej nogi.

 

Co jeszcze wymienilem to uszczelke pod glowica ktora wrzucała spaliny w wode ze az pecznialy przewody chlodzenia koszt 41 zł niemiecka uszczelka+ wymiana popychaczy 8x15zł febi. + uszczelnienia na kolektorach.

 

silnik pracuje cicho i bez falowania. W aucie po chwili robi sie ciepło.

Do tej pory szukałem czy nagrzewnica ok itd. ale teraz wiem ze wdmuchiwał spaliny do wody i zapowietrzał uklad.

 

Po za tym wymienilem swiece przewody kopulke i palec bo mialem zjawisko palenia na 3 cylindry to byl objaw od uszczelki pod glowica.

 

W razie pytan piszcie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupilem wiec parownik koszt 150zł + 20 zł przesylka na allegro taki do 100HP

Napisz jaki to parownik...bo wnioskuję że taki sam jaki miałeś do tej pory.

Aha i dość istotne jest to iż silnik jeżdzi tylko na LPG-po prostu "przyzwyczaił" się do jednego paliwa...

Wg. mnie wymiana parownika spowodowała iż silnik inaczej pracuje i regulacja na parowniku przynosi jakieś skutki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec tak parownik tez tomasetto aserik? zamienna nazwa blue star,

Tak regulacje przeprowadzilem praktycznie na słuch to 2 generacja wiec sie da,

pojechalem zeby sprawdzic szczelnosc i wyregulowac ale wszystko bylo ok.

Troche mieszanke mialem zauboga ale lepiej lepiej zapala bo nie zalewa go i ciszej chodzi.

Jest obawa ze przy zbyt ubogiej dochodzi do spalania wybuchowego ktore niszczy gniazda zaworow ale w sumie az tak nie obnizalem dawki a po za tym te auta sa super odporne na gaz.

Osobiscie wyjezdziłem juz 2 parowniki w swoim i 2 w aucie rodzicow to jest ok 4x80 tys km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maxwell20

a moim zdaniem wystarczy nie montować gazu, a jak już jest to go wyrzucić:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na benzynie fajnie chodzi bo to wielopunkt ale policz czy lepiej tankowac za ok 2,4zł i spala srednio 8-9 czy tankowac benz w cenie ponad 5zł x ok 7l. ?

 

przyszlosc to silniki elektryczne koszt przejazdu to 4zł/100km.

 

Wszystko zalezy ile robisz km . ja robie 130 km dziennie.

Jakbym sie lansował pod kosciółem w niedziele tylko to benzynka by starczyla ;)

Edytowane przez anprzybylo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakbym sie lansował pod kosciółem w niedziele tylko to benzynka by starczyla

 

dobre :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i spala srednio 8-9
na trasie która pokonujesz dziennie zapewne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przyszlosc to silniki elektryczne koszt przejazdu to 4zł/100km.

A według mnie przyszłośc należy do CNG, którego jest baaardzoo dużo, ma lepsze właściwości od benzyny, nie jest szkodliwy ani dla środowiska ani dla silnika. A taki silnik elektryczny jest ekologiczny tylko gdy jedzie, a już wytworzenie prądu do jego napędzania jest bardzo szkodliwe dla środowiska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak to się zgadza elektryczny napęd to pseudo ekologia, ale puki co podatków i akcyzy jest dowalone tyle do paliw ze elektryczny napęd puki co się opłaca.

CNG jest ok ale sprężanie trochę jest niebezpieczne i długotrwałe.

Dobrą ładowarką auto elektryczne ładujesz ok 2-3 godzin.

 

8-9 l to trasa w zależności od temperatury i jak bardzo zaśpię do pracy z rana,

ale powiem ze kiedyś udało mi się 7l spalić ale to 80km/max.

ok 6,5l miałem na trasie do Włoch ok 1100km ale to był zagraniczny gaz tankowany w Czechach, Austrii i Włoszech.

W Polsce jest gaz z większa proporcja butanu niż propanu i wydaje mi się że jest gorszej jakości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam a ja mam lovato w autku i teraz pytanie bawić się w wymianę bebechów czy kupić od razu cały parownik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podłącze się do tematu.

 

Posiadam silnik 1,8 66KW 8 zaworowy, jednopunktowy wtrysk.

Na benzynie obroty sa normalne, nic nie faluje, ale na lpg właśnie obroty na biegu jałowym falują , niekiedy dość zauważalnie . Jak jest zimny silnik, to chcąc przełączyć z b na g często za drugim lub nawet trzecim razem dopiero silnik przechodzi w prace na lpg. Co może być powodem tych objawów ?

Wymieniłem przewody wysokiego,

filterek reduktora,

filtr powietrza,

świece, a no właśnie gdy wykręcałem świece głównie ich gwint był mokry no czarnawy, natomiast elektrody ciemne, jakby nie dopalał mieszanki ?

 

Proszę o wskazówki dotyczące usunięcia powyższych objawów złej pracy silnika.

Z góry dziękuję !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam a ja mam lovato w autku i teraz pytanie bawić się w wymianę bebechów czy kupić od razu cały parownik?
jak lovato to tylko regeneracja 50zł i parownik jak nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co może być powodem tych objawów ?

Wiek parownika jak i również model...niektóre nie trawią zimna..czyli póki płyn nie rozgrzeje korpusu parownika to zapomnij o jeżdzie na gazie.....z własnych doświadczeń napiszę tylko ze Lovato ma w nosie nawet 20 stopni mrozu. Oczywiście odpowiednia regulacja samego parownika jak i sprawność silnika na samej benzynie ma tu duże znaczenie.

Jak jest zimny silnik

Czyli na ciepłym silniku nie ma większych problemów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jak jest zimny silnik, to chcąc przełączyć z b na g często za drugim lub nawet trzecim razem dopiero silnik przechodzi w prace na lpg. Co może być powodem tych objawów ?

 

!

to moze byc tak jak pisze kolega Włodek, że masz stary parownik.

Moim zdaniem kupuje nowy model za ok 170zł i problem znika, ale ja upatrywałbym problemu gdzie indziej, jesli sie nie myle to moga byc przekaźniki, cos z przełanczaniem gazu bardziej strona, elektryczna.

Pytytanie Jak jest zimny silnik, to chcąc przełączyć z b na g często za drugim lub nawet trzecim razem dopiero silnik przechodzi w prace na lpg.

 

jaki jest efekt? silnik gasnie? nie przelancza sie? nie rozumię, opisz to

Edytowane przez anprzybylo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jestem zdania że twój stary reduktorek miał dosyć !! i to nie tak że masz 100 koni to reduktor musi miec 100koni możesz dać mocniejszy i nie ma prawa się nic dziać ! na zimę nawet lepiej masz zapas !!! po prostu wymieniłeś na nowy i jest ok! blue star i asterik to nie oryginały tomasetto ! nawet nie miały nalepek tomasetto !!! i jeszcze jeden wyglądał tak samo mumar się nazywał !! http://allegro.pl/wloski-reduktor-tomasetto-at07-zintegrowany-100hp-i1565391883.html a tu masz oryginałhttp://allegro.pl/reduktor-tomasetto-at-07-do-100-km-gazu-lpg-i1576009888.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pierwszy rzut oka nie różnią sie prawie niczym.

ja kupilem dokładnie ten

 

http://allegro.pl/reduktor-tomasetto-asterik-100-hp-at-07-z-filtrem-i1533716855.html

 

Jeśli chodzi o reduktor to auto kupiłem kilka lat temu z wyjechanym reduktorem (140HP),

auto falowało. W stacji montażu LPG wymienili mi na nowy taki sam 140HP, auto tez falowało - wiec pojechałem do nich z tym problemem a oni ze silniczek krokowy jest zepsuty ze te auta byly fajne ale w latach 90 tych takie idiotyczne tłumaczenia jakby z głupim gadali.

Przemęczyłem sie 80 tys km ta tym za duzym parowniku, aż do niedawna kiedy to po wymianie na mniejszy wszystko ustało - to chyba nie cud?

 

Od tej pory jest spokój odpalam auto nie gaśnie nie faluje itp. itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W stacji montażu LPG wymienili mi na nowy taki sam 140HP, auto tez falowało - wiec pojechałem do nich z tym problemem a oni ze silniczek krokowy jest zepsuty ze te auta byly fajne ale w latach 90 tych takie idiotyczne tłumaczenia jakby z głupim gadali.

Instalacja gazowa I czy II generacji nie jest wogóle skomplikowana dlatego wszystkie naprawy czy regulacje warto robić samemu. Na większość baranów gazowników nie ma co liczyć. Nie mówię o wszystkich ale bynajmniej ci, z którymi ja się spotkałem to partacze.

Sam widzisz że co wymiana samemu to wymiana samemu. Bo zwalanie winy na samochód to żadne wytłumaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawet przy sekwencji nie powinno być większych problemów. Gaziarze podłączają do kompa od gazu do lapka, tylko więcej zabawy jest z mapowaniem benz i gazu ustawianiem temp. przełączania itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i w sekwencji samemu to trzeba kilka razy najpierw rozregulować i zapłacić gazerowi żeby sie nauczyć ! ale później to prościzna ! gorzej poszukanie jakiejś usterki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podobny problem u siebie w Passacie B3 (1.8 RP).

W ziemie keidy wymienilem sobie filterek gazu zacząl się problem, a mianowicie samochód zbyt wcześnie przelączony na LPG po prostu gaśnie, czy jest cieply czy zimny to i tak obroty falują. Przed wymiana wilterka bylo wszystko OK. dwa tyg wczesniej wymienilem przewody (Champion) i świece (NGK). Czy to wina Parownika? Czy zwyczajnie rozregulowal się gaz? Ustawialem obroty sam pochodzil dobreaz jeden dzien, ale na drugi znowu bylo to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności