Skocz do zawartości
zuku

Pomóżcie zdiagnozować wyciek

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,

mam już dość cieknącego silnika w moim samochodzie i postanowiłem to wyeliminować, co rano mam kilka plamek tak jakby brudnej cieczy (nie jest to tak gęste i czarne jak olej) wyciek jest patrząc od góry to z lewej strony silnika bliżej zderzaka (jakby pod odmą). To co udało mi się wybadać:

-zlikwidowałem cieknącą pokrywę silnika (uszczelniłem victor reinzem) i jest sucho

-zlikwidowałem całkiem odmę na kilka dni na testy - nie cieknie

-zlikwidowałem cieknący EGR

-rozebrałem wcześniej pokrywę zaworów żeby wybadać czy nie zbiera mi się maź (płyn chłodniczy z powodu uszczelki pod głowicą) - nie ma.

-śladów mazi pod korkiem brak

-śladów oleju w zbiorniczku z płynem brak

-oleju nie przybywa

-nie leci powietrze w zbiorniczku przy gazowaniu

-ubywa płyny chłodniczego około 1cm patrząc na zbiorniczek w tempie gdzieś 6-8 m-cy.

 

Wstawiam tutaj dokładne zdjęcia, proszę luknijcie może ktoś mi powie z czego to może lecieć, bo mam już dość jeżdżenia po mechanikach i słuchania coraz to nowych teorii.

aha co to jest taki wężyk widoczny na zdjęciach ten z pęknięta gumką na końcu bo z tego mi też cieknie?

 

http://zuku.nspace.pl/wyciek/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zdejmowałeś obudowe od rozżadu ,sprawdzałęś czy gdzieś na wałku rozrządu nie puscza,lub symering na wale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cześć,

mam już dość cieknącego silnika w moim samochodzie i postanowiłem to wyeliminować, co rano mam kilka plamek tak jakby brudnej cieczy (nie jest to tak gęste i czarne jak olej) wyciek jest patrząc od góry to z lewej strony silnika bliżej zderzaka (jakby pod odmą). To co udało mi się wybadać:

-zlikwidowałem cieknącą pokrywę silnika (uszczelniłem victor reinzem) i jest sucho

-zlikwidowałem całkiem odmę na kilka dni na testy - nie cieknie

-zlikwidowałem cieknący EGR

-rozebrałem wcześniej pokrywę zaworów żeby wybadać czy nie zbiera mi się maź (płyn chłodniczy z powodu uszczelki pod głowicą) - nie ma.

-śladów mazi pod korkiem brak

-śladów oleju w zbiorniczku z płynem brak

-oleju nie przybywa

-nie leci powietrze w zbiorniczku przy gazowaniu

-ubywa płyny chłodniczego około 1cm patrząc na zbiorniczek w tempie gdzieś 6-8 m-cy.

 

Wstawiam tutaj dokładne zdjęcia, proszę luknijcie może ktoś mi powie z czego to może lecieć, bo mam już dość jeżdżenia po mechanikach i słuchania coraz to nowych teorii.

aha co to jest taki wężyk widoczny na zdjęciach ten z pęknięta gumką na końcu bo z tego mi też cieknie?

 

http://zuku.nspace.pl/wyciek/

masz wyciek na simeringu w rozrządzie i pęknięty wąż klimy (tu nówka to koszt 70zł robiony oczywiście na zamówienie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem że chodzi tu o uszczelkę wału korbowego, tak widzę że kosztuje około 40zł firmy FEBI - to ta część nr 9 tak?

 

clipboard01fob.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

hmm dla mnie troszke dziwne, bo te krople oleju nie spływają po bloku silnika ale są bardziej na lewo.

 

Co do tego węża nie umiem znaleźć go w ETCE, gdzie można by go nabyć, może Ci co nabijają klimatyzację maja takie rzeczy?

 

bądź co bądź dzięki za sugestie jutro jadę umówić się na wymianę tej uszczelki będę informował na bieżąco jak tam moja walka z wyciekiem wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję jeszcze sprawdzić wąż od turbo na IC. Ten po lewej w kształcie litery S . Może mieć jakieś mikro pęknięcie i turbo pchając powietrze pcha jakieś opary wydobywające się przez ów pęknięcie. Ja miałem podobną sytuację tyle tylko, że rura była dobra, a przedmuch był na uszczelce tej rury. I wszystko w okolicach tej rury miałem mokre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik do umycia i ponownej obserwacji poniewaz jest tak obrzygany ze nie wiadomo gdzie jest wyciek chcesz wydawac kase prosze bardzo ale nie wiadomo gdzie to zaczyna cieknac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik do umycia i ponownej obserwacji poniewaz jest tak obrzygany ze nie wiadomo gdzie jest wyciek chcesz wydawac kase prosze bardzo ale nie wiadomo gdzie to zaczyna cieknac
zgadzam sie.najpierw umyj sobie silnik i wtedy bedziesz wiedzial dokladnie skad cieknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik do umycia i ponownej obserwacji poniewaz jest tak obrzygany ze nie wiadomo gdzie jest wyciek chcesz wydawac kase prosze bardzo ale nie wiadomo gdzie to zaczyna cieknac

Popieram cytowany tekst, a wymienić od razu połowę silnika jak zaraz napisze kolega z posta #3 zawsze zdążysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pęknięty wąż od klimy i z niego cieknie olej który smaruje sprężarkę.

Wyciek płynu chłodzenia w takim tempie bez widocznych śladów na łączeniach - wymień uszczelki pod króćcami na bloku - miałem identyczną sytuację - wyciek niewidoczny bo leci kroplami i to wówczas gdy pojawia się ciśnienie - czyli przy rozgrzanym silniku - i natychmiast odparowuje.

Nawet jeśli to nie to - to koszt 5-6zł sztuka w serwisie (bo tylko z serwisu!!) a wymienisz sam jak masz szczypce do opasek - czyli żadna inwestycja a uszczelki pewnie i tak już mają dość.

Nie wiem gdzie w Twoim silniku jest czujnik temperatury płynu - jeśli w króćcu - to wymień od razu pod nim uszczelkę.

 

Zrób na razie ten przewód od klimy - podczas jazdy powietrze rozpryskuje towar i okazuje się często że nie to cieknie co jest mokre - mam od 4 lat uszczelkę pod miskę olejową - bo się wiecznie poci , tylko że po jakimś czasie doszedłem że to prawdopodobnie nie miska tylko po wymianie oleju z filtra trochę gdzieś po profilach pocieknie a potem się przemieszcza. Oleju między wymianami nie dolewam a uszczelka kupiona na wyrost za 100zł leży i czeka - jak znam życie to się pewnie nie doczeka :) rób najpierw to co oczywiste.

Edytowane przez Osiah

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może mi ktoś podać dokładny numer tego węża z etki i gdzie go mogę dostać?

vin: wvwzzz3bzye256372

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a może mi ktoś podać dokładny numer tego węża z etki i gdzie go mogę dostać?

Tak jak kolega radzi.

rób najpierw to co oczywiste.

Czyli wymyj silnik i wtedy zobaczysz skąd cieknie, Jak wymyjesz silnik to od razu zauważysz skąd cieknie, wtedy będziesz miał podstawy do wymiany tego czy tamtego, bo teraz no to sory ale wróżymy z fusów, bo może i cieknie z tego węża od klimy, ale równie dobrze olej z silnika może przedostawać się na ten wąż od klimy. Masz jakieś problemy z klimatyzacją?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam i tak go nie wymienisz - bo trzeba opróżnić układ i gwinty aluminiowe - lekko zapieczone i przy odkręcaniu nie sposób nie odkształcić. Poza tym trzeba później sprawdzić szczelność i napełnić. Poszukaj jakiegoś magika od klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności