zuku Zgłoś #1 Napisano 14 Kwietnia 2011 cześć, mam już dość cieknącego silnika w moim samochodzie i postanowiłem to wyeliminować, co rano mam kilka plamek tak jakby brudnej cieczy (nie jest to tak gęste i czarne jak olej) wyciek jest patrząc od góry to z lewej strony silnika bliżej zderzaka (jakby pod odmą). To co udało mi się wybadać: -zlikwidowałem cieknącą pokrywę silnika (uszczelniłem victor reinzem) i jest sucho -zlikwidowałem całkiem odmę na kilka dni na testy - nie cieknie -zlikwidowałem cieknący EGR -rozebrałem wcześniej pokrywę zaworów żeby wybadać czy nie zbiera mi się maź (płyn chłodniczy z powodu uszczelki pod głowicą) - nie ma. -śladów mazi pod korkiem brak -śladów oleju w zbiorniczku z płynem brak -oleju nie przybywa -nie leci powietrze w zbiorniczku przy gazowaniu -ubywa płyny chłodniczego około 1cm patrząc na zbiorniczek w tempie gdzieś 6-8 m-cy. Wstawiam tutaj dokładne zdjęcia, proszę luknijcie może ktoś mi powie z czego to może lecieć, bo mam już dość jeżdżenia po mechanikach i słuchania coraz to nowych teorii. aha co to jest taki wężyk widoczny na zdjęciach ten z pęknięta gumką na końcu bo z tego mi też cieknie? http://zuku.nspace.pl/wyciek/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #2 Napisano 14 Kwietnia 2011 a zdejmowałeś obudowe od rozżadu ,sprawdzałęś czy gdzieś na wałku rozrządu nie puscza,lub symering na wale Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 14 Kwietnia 2011 cześć,mam już dość cieknącego silnika w moim samochodzie i postanowiłem to wyeliminować, co rano mam kilka plamek tak jakby brudnej cieczy (nie jest to tak gęste i czarne jak olej) wyciek jest patrząc od góry to z lewej strony silnika bliżej zderzaka (jakby pod odmą). To co udało mi się wybadać: -zlikwidowałem cieknącą pokrywę silnika (uszczelniłem victor reinzem) i jest sucho -zlikwidowałem całkiem odmę na kilka dni na testy - nie cieknie -zlikwidowałem cieknący EGR -rozebrałem wcześniej pokrywę zaworów żeby wybadać czy nie zbiera mi się maź (płyn chłodniczy z powodu uszczelki pod głowicą) - nie ma. -śladów mazi pod korkiem brak -śladów oleju w zbiorniczku z płynem brak -oleju nie przybywa -nie leci powietrze w zbiorniczku przy gazowaniu -ubywa płyny chłodniczego około 1cm patrząc na zbiorniczek w tempie gdzieś 6-8 m-cy. Wstawiam tutaj dokładne zdjęcia, proszę luknijcie może ktoś mi powie z czego to może lecieć, bo mam już dość jeżdżenia po mechanikach i słuchania coraz to nowych teorii. aha co to jest taki wężyk widoczny na zdjęciach ten z pęknięta gumką na końcu bo z tego mi też cieknie? http://zuku.nspace.pl/wyciek/ masz wyciek na simeringu w rozrządzie i pęknięty wąż klimy (tu nówka to koszt 70zł robiony oczywiście na zamówienie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuku Zgłoś #4 Napisano 14 Kwietnia 2011 czyli rozumiem że chodzi tu o uszczelkę wału korbowego, tak widzę że kosztuje około 40zł firmy FEBI - to ta część nr 9 tak? Uploaded with ImageShack.us hmm dla mnie troszke dziwne, bo te krople oleju nie spływają po bloku silnika ale są bardziej na lewo. Co do tego węża nie umiem znaleźć go w ETCE, gdzie można by go nabyć, może Ci co nabijają klimatyzację maja takie rzeczy? bądź co bądź dzięki za sugestie jutro jadę umówić się na wymianę tej uszczelki będę informował na bieżąco jak tam moja walka z wyciekiem wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #5 Napisano 14 Kwietnia 2011 Proponuję jeszcze sprawdzić wąż od turbo na IC. Ten po lewej w kształcie litery S . Może mieć jakieś mikro pęknięcie i turbo pchając powietrze pcha jakieś opary wydobywające się przez ów pęknięcie. Ja miałem podobną sytuację tyle tylko, że rura była dobra, a przedmuch był na uszczelce tej rury. I wszystko w okolicach tej rury miałem mokre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #6 Napisano 14 Kwietnia 2011 silnik do umycia i ponownej obserwacji poniewaz jest tak obrzygany ze nie wiadomo gdzie jest wyciek chcesz wydawac kase prosze bardzo ale nie wiadomo gdzie to zaczyna cieknac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #7 Napisano 14 Kwietnia 2011 silnik do umycia i ponownej obserwacji poniewaz jest tak obrzygany ze nie wiadomo gdzie jest wyciek chcesz wydawac kase prosze bardzo ale nie wiadomo gdzie to zaczyna cieknac zgadzam sie.najpierw umyj sobie silnik i wtedy bedziesz wiedzial dokladnie skad cieknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 14 Kwietnia 2011 silnik do umycia i ponownej obserwacji poniewaz jest tak obrzygany ze nie wiadomo gdzie jest wyciek chcesz wydawac kase prosze bardzo ale nie wiadomo gdzie to zaczyna cieknac Popieram cytowany tekst, a wymienić od razu połowę silnika jak zaraz napisze kolega z posta #3 zawsze zdążysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #9 Napisano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) Pęknięty wąż od klimy i z niego cieknie olej który smaruje sprężarkę. Wyciek płynu chłodzenia w takim tempie bez widocznych śladów na łączeniach - wymień uszczelki pod króćcami na bloku - miałem identyczną sytuację - wyciek niewidoczny bo leci kroplami i to wówczas gdy pojawia się ciśnienie - czyli przy rozgrzanym silniku - i natychmiast odparowuje. Nawet jeśli to nie to - to koszt 5-6zł sztuka w serwisie (bo tylko z serwisu!!) a wymienisz sam jak masz szczypce do opasek - czyli żadna inwestycja a uszczelki pewnie i tak już mają dość. Nie wiem gdzie w Twoim silniku jest czujnik temperatury płynu - jeśli w króćcu - to wymień od razu pod nim uszczelkę. Zrób na razie ten przewód od klimy - podczas jazdy powietrze rozpryskuje towar i okazuje się często że nie to cieknie co jest mokre - mam od 4 lat uszczelkę pod miskę olejową - bo się wiecznie poci , tylko że po jakimś czasie doszedłem że to prawdopodobnie nie miska tylko po wymianie oleju z filtra trochę gdzieś po profilach pocieknie a potem się przemieszcza. Oleju między wymianami nie dolewam a uszczelka kupiona na wyrost za 100zł leży i czeka - jak znam życie to się pewnie nie doczeka rób najpierw to co oczywiste. Edytowane 14 Kwietnia 2011 przez Osiah Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuku Zgłoś #10 Napisano 15 Kwietnia 2011 a może mi ktoś podać dokładny numer tego węża z etki i gdzie go mogę dostać? vin: wvwzzz3bzye256372 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #11 Napisano 15 Kwietnia 2011 a może mi ktoś podać dokładny numer tego węża z etki i gdzie go mogę dostać? Tak jak kolega radzi. rób najpierw to co oczywiste. Czyli wymyj silnik i wtedy zobaczysz skąd cieknie, Jak wymyjesz silnik to od razu zauważysz skąd cieknie, wtedy będziesz miał podstawy do wymiany tego czy tamtego, bo teraz no to sory ale wróżymy z fusów, bo może i cieknie z tego węża od klimy, ale równie dobrze olej z silnika może przedostawać się na ten wąż od klimy. Masz jakieś problemy z klimatyzacją? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #12 Napisano 15 Kwietnia 2011 Sam i tak go nie wymienisz - bo trzeba opróżnić układ i gwinty aluminiowe - lekko zapieczone i przy odkręcaniu nie sposób nie odkształcić. Poza tym trzeba później sprawdzić szczelność i napełnić. Poszukaj jakiegoś magika od klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach