Jump to content
kobsnay

Szarpanie kierownicą i ściąganie w lewo???

    Recommended Posts

    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2004

    Witam! Wczoraj musiałem zjechać na pobocze, wys. około 5 cm, w trakcie zjazdu usłyszałem dziwny trzask w okolicach prawego przedniego koła. Jadąc później ostro w prawo pod lekka górkę usłyszałem jakby strzelanie prawego przegubu. Po wyjechaniu na prostą drogę zaczęło mi szarpać kierownicą lewo/prawo i jednocześnie ostro ściągała w lewo. Zatrzymałem się i stwierdziłem, że mam pękniętą na pół osłonę zew.przegubu prawego koła. Myślałem, że to ta luźna połowa osłony powodowała wibracje i ją usunąłem. Pojechałem dalej. Po wjeździe na autostradę, wibracje i ściąganie w lewo nie ustępowały. Na parkingu zdejmowałem przednie koła: opony i felgi w porządku, nie stwierdziłem żadnych luzów szarpiąc za koła, wahacze i stabilizator. Pojechałem dalej. dziwne jest to, że kierownicą nie szarpie cały czas. Pojawia się to na 3-5 km i ustępuje. Za chwilę powtórka z rozrywki i tak na zmianę. Dziś stwierdziłem, że przy wolnej jeździe słychać w okolicach koła jakby coś ocierało, a na postoju podczas ruszanie kierownicą słychać "chrupanie". Sorry za długi opis, ale chciałem to możliwie dokładnie zobrazować. Co to może być ??? Dzięki za porady. Pozdawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2000

    Co ci tak naodległość...

    Łożysko albo przegub musisz sprawdzic..

    pozdro

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B3 1.6 72KM (1F)
    Rok prod: 1990

    hmm

    na to wygląda że może coś z tym przegubem nie teges (pęknięta osłona przykuwa uwagę)...

    chyba że ktoś miał identyczny przypadek - ale raczej bez kanału się nie obejdzie.

     

    pzdr

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Tak jak napisał Ci kolega wcześniej .. łożysko usłyszysz jak podniesiesz auto i zakręcisz kołem, jak będzie cisza to przegub zewnętrzny na 99%

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AKN)
    Rok prod: 2000

    A walnięte łożysko może być przyczyną ściągania auta?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    weług mnie jest to przegub dzieje sie tak jak sie zawiesi zostaje w jednym polazeniu i wtedy jest słyszalny stukot i sciaganie na jedna ze stron lub na też w druga na przemian w zależności od tego jak ułoży sie ten przegub ... przyczyna wiadoma brak smaru , nieszczelna osłona :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AKN)
    Rok prod: 2000

    Czyli to nie wina łożyska?

    Bo mam do wymiany z przodu jedno i po wymianie na letnie zaczęło mi auto ściągać i nie wiem co może być tego przyczyną.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004
    no ja miałem takie objawy przy zniszczonym przegubie ... może to to samo jak bym wsiadł i sie przejechał to bym wiedział:P

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 2005

    Passat B5 szarpanie kierownica podczas jazdy

    Witam

    Mam problem, w Pasacie kombi B5 z 2005 roku po przejechaniu okolo 100 km w wiekszosci na wolnych obrotach okolo 2000 obr/min zaczyna szarpac kierownica. Najpierw raz potem po kilku km znowu jednorazowo az po kolejnych 10 km zaczelo stale moco szarpac kierownica jakby sie jechalo po kartoflisku. Jednak jesli dodam gazu i obroty podniose do 3000 szarpanie ustaje i da sie dojechac do domu. Zjawisko to powtarza sie tylko gdy przejedzie sie ponad 100km ciglej jazdy, bylem juz u trzech fachowcow, zalozylem nowe opony przelozylem felgi z tylu do przodu, sprawdzali zawieszenie, kola i symetrie pojazdu, wszystko jest w porzadku, jednak nie mogli zauwazyc tego zjawiska bo dzieje sie to dopiero po okolo godzinie jazdy, a nikt z nich tego nie zrobil. Dodam ze szarpanie jest tylko na kierownicy, silnik chodzi rowno. Po prostu kierownica rusza na lewo i prawo tak ze trudno ja utrzymac w rekach. Czy moze mial ktos taki przypadek?

    Pozdrawiam

    Janusz

    [email protected]

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 2005

    Problemem okazał się prawy zwenętrzny przegub (z ang. CV joint)

    po wymianie wszystko wróciło do normy i można znowu cieszyć sie jazdą.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy