hugo Zgłoś #1 Napisano 29 Marca 2011 Witam jak w temacie co to moze byc? jak jest zimny jest ok jak czasami odpale go cieplego pojawiaja sie takie dzwieki (telefon oddaje harcore realnie dzwiek jest podobny do Diesla) czasami zgaszenie i odpalenie silnika ucisza problem lub mocniejsze przegazowka.... [ame] [/ame] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cop909 Zgłoś #2 Napisano 29 Marca 2011 Qur.. coś Ty ciągnik odpalił? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 29 Marca 2011 dźwięk jakby łańcuch lub napinacz łańcucha Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cop909 Zgłoś #4 Napisano 29 Marca 2011 Raczej klepiące zawory albo popychacze, może jeszcze przypomina dziurawy tłumik (rurę) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #5 Napisano 29 Marca 2011 no co do wydechu to podejrzewam ze kat sie konczy bo dzwoni przy dodaniu gazu... Jutro jak dam rade to nagram aparatem ten dzwiek .... co do popychaczy to jak mozna to wyeliminowac??? dlaczego wydaja taki dzwiek???? co jest powodem??? czy stan oleju na min moze miec na to wplyw??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cop909 Zgłoś #6 Napisano 29 Marca 2011 Stan oleju na pewno i rodzaj. U mnie słychać silnik 1.8 T AWT ale tylko prze 1-2 sek. i cisza. Tak naprawdę pokrywę zaw. mechanik zdejmie i zobaczy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #7 Napisano 29 Marca 2011 dźwięk jakby łańcuch lub napinacz łańcucha w żadnym wypadku nie łańcuch ani napinacz, 100% klawiatura szklanki a przez to zawory klepią.Klepią bo są spadki ciśnienia oleju, przyczyny mogą być dwie niedomagająca pompa oleju (zużycie bądź uszkodzenie mechaniczne) lub zapchany szlamem ssak pompy oleju. Proponuje spróbować wpierw tanim kosztem, kupić płukankę do silnika (postępować wg. opisu) i zalać nowym olejem nie zapominając o filtrze. powyższy tekst napisałem na własnych(pęknięta pompa oleju) i siostry doświadczeniach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #8 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) Kolego zakup napinacz wraz z łańcuszkiem , fakt klepią zawory , tylko z tego powodu że łańcuch nie napina odpowiednio wałków co za tym idzie żle się układaja . Koszt napinacza wraz z łańcuchem to 810zl z przesyłką . http://allegro.pl/napinacz-lancucha-vw-audi-1-8-20v-promocja-4szt-i1526275791.html Robiłem to w zeszłym tyg. Ale czego się nie robi by była cisza PS. U mnie po wymianie ok 1-2s tylko rano uslysze delikatne bzeczenie potem co by sie nie dzialo cisza Edytowane 29 Marca 2011 przez tomascor Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #9 Napisano 29 Marca 2011 kserkses a niski poziom tzn na MIN oleju moze miec na to wplyw??? jeszcze nigdy mi nawet nie mrugla ani nie zabrzeczal ze slabe cisnienie oleju lub jego brak a kolor oleju dopiero od kikuset km-ów zrobil sie ciemny... a zawory jakos sie ustawia co jakis przebieg czy sa "nieustawialne"? Drazni mnie ten dzwiek czasami tylko przy rozruchu troche pocyka i przestanie a czasami to jak stary Diesel pracuje-klekota ale tylko jak sie nagrzeje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #10 Napisano 29 Marca 2011 Hugo zmien napinacz , miałem dokładnie jak napisałeś , na ciepło miałem diesla na zimnym za kazdym razem 5-15s czasem mnie czasem wiecej bzeczalo. Tak może być: [ame] [/ame] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #11 Napisano 29 Marca 2011 kserkses a niski poziom tzn na MIN oleju moze miec na to wplyw??? niski poziom oleju nic nie ma do rzeczy zawory jakos sie ustawia co jakis przebieg czy sa "nieustawialne"? nie ustawia się ich co jakiś tam przebieg może napisz na jakim oleju jeździsz? może to olej jest przyczyną (po nagrzaniu staje się za rzadki), bądź popychacze są zaszlamione i się w pełni nie napełniają. Zawsze to taniej wypłukać i wymienić olej niż napinacz i łańcuch, przynajmniej jak nie pomoże to będziesz wiedział że napinacz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #12 Napisano 29 Marca 2011 nie wiem dokladnie jaki olej jest zalany bo od kupna nie zmienilem jeszcze bo byl czysty przejrzysty i zolty.... ale bede musial cos z tym zrobic .... jak zmienie to na polsyntetyc 10w40 .. bedzie dobry? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #13 Napisano 29 Marca 2011 Pisałem o tym wiele razy Już w innych wątkach też jest. Najpierw sprawdzenie ciśnienia oleju-jak już dolejesz bądź zmienisz na nowy-musi być oczywiście odpowiedni stan.Szklanki to raczej nie są,bo dźwięk jest za głośny.Nie napisałeś czy dźwiek ustaje-a to ważna informacja.Jeżeli ustaje to może być kilka powodów.Po pierwsze zapchany ssak w misce olejowej,jest mały i często się zapycha syfem.po drugie-niedomagająca pompa oleju.Sprawdzisz to po ciśnieniu oleju jak już zmierzysz.Jeżeli ciśnienie jest OK to na 99% jest to ten nieszczęsny napinacz łańcuszka.Są dwa wałki rozrządu,pomiędzy nimi łańcuszek i pod nim napinacz hydrauliczny (bierze olej z silnika) sterowany z ECU.Jeżeli jest uszkodzony to podczas pierwszych parunastu sekund pracy silnika tak właśnie "gra" dopóki nie dopompuje do niego oleju.KOszt wysoki niestety tego napinacza do ADR'a. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho18 Zgłoś #14 Napisano 29 Marca 2011 u mnie jest taki sam dzwięk jak sie rozgrzeje. Po dodaniu gazu klekot cichnie. Napewno napinacz juz sie odzywa bo po uruchomieniu samochodu klekocze przez 2-3 sekundy. W sobotę zdejmuje miske aby sprawdzić ssaka. Jak będzie czysty to wtedy cisnienei oleju i jak ciśnienei ok to biore sie za wymiane napinacza. Mój silnik to 1,8 APT Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #15 Napisano 29 Marca 2011 u mnie jest taki sam dzwięk jak sie rozgrzeje. Po dodaniu gazu klekot cichnie. Napewno napinacz juz sie odzywa bo po uruchomieniu samochodu klekocze przez 2-3 sekundy. W sobotę zdejmuje miske aby sprawdzić ssaka. Jak będzie czysty to wtedy cisnienei oleju i jak ciśnienei ok to biore sie za wymiane napinacza. Mój silnik to 1,8 APT To najpierw sprawdź ciśnienie,będzie łatwiej żeby michy nie demontować. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 29 Marca 2011 Najtaniej na poczatek, to będzie wyczyścić pompę olejową i sprawdzić czy to coś pomoże. A jeśli nie, to kolejnym krokiem jest wymiana oleju na półsyntetyk lub mineralny - zależy na czym jeździłeś wcześniej. A jak i to zawiedzie, to szykuj 2000 zł na nowy napinacz, łańcuch rozrządu i robociznę. Nic innego nie wymyślisz :fajny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #17 Napisano 29 Marca 2011 Najtaniej na poczatek, to będzie wyczyścić pompę olejową i sprawdzić czy to coś pomoże. A jeśli nie, to kolejnym krokiem jest wymiana oleju na półsyntetyk lub mineralny - zależy na czym jeździłeś wcześniej. A jak i to zawiedzie, to szykuj 2000 zł na nowy napinacz, łańcuch rozrządu i robociznę. Nic innego nie wymyślisz :fajny Cennik masz opanowany Sama prawda,niestety jeżeli chodzi o ADR to napinacz jest drogi (chyba najdroższy) podobnie jak parę innych gadżetów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #18 Napisano 29 Marca 2011 Kolego zakup napinacz wraz z łańcuszkiem , fakt klepią zawory , tylko z tego powodu że łańcuch nie napina odpowiednio wałków co za tym idzie żle się układaja . Koszt napinacza wraz z łańcuchem to 810zl z przesyłką . http://allegro.pl/napinacz-lancucha-vw-audi-1-8-20v-promocja-4szt-i1526275791.html Robiłem to w zeszłym tyg. Ale czego się nie robi by była cisza PS. U mnie po wymianie ok 1-2s tylko rano uslysze delikatne bzeczenie potem co by sie nie dzialo cisza moze odrazu remont silnika lepiej zrobic ? kolego pusluchaj logicznie piszacych sprawdz najpierw cisnienie oleju potem sprobuj ta plukanke choc nie polecam silnik zacznie po tym cieknac z roznych stron lepiej juz sciagnij ta miske i wyczysc smoka tz wyeliminuje najpierw watpliwosci co cie nic nie beda kosztowac bo 810 zl plus wymiana to chyba za duzo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #19 Napisano 29 Marca 2011 No i jak już kupujesz napinacz to od razu wymagane jest, by wymienić łańcuch. A co tam w ADR jeszcze jest takie drogie - bo jakoś nie zauważyłem :fajny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #20 Napisano 29 Marca 2011 No i jak już kupujesz napinacz to od razu wymagane jest, by wymienić łańcuch. A co tam w ADR jeszcze jest takie drogie - bo jakoś nie zauważyłem :fajny Kup zamiennik przepływki Hitachi-nie znalazłem bo niema Koszt-750 zeta jak dobrze pamietam EOT Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach