ziomal-stm Zgłoś #1 Napisano 24 Marca 2011 Mowa tu o silniku 1.0 AER VW Polo '97 - na forum polo nie mogę się zalogować, a to przecież ta sama niemiecka technologia. Problem wygląda następująco: Po dosyć krótkiej trasie (90 km) zacząłem słyszeć cykanie z silnika. Dźwięk podobny do pracy zaworu otwierającego dojście do filtra węglowego. Stukanie jest miarowe i zwiększa się z prędkością obrotową. Jest słyszalne z pokrywy zaworów. Dodatkowo wyczuwam brak mocy. Co to może być i czy mogę wrócić do domu (nie narażając się na totalne zniszczenie silnika). Logi: Grupa 008 (Voltage; Voltage; Voltage; Voltage): 3.44,4.00,1.18,0.83 Grupa 009 (Lambda Factor; Lambda Factor; Lambda Factor; Lambda Factor): 1.016,1.039,1.070,0.579 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #2 Napisano 24 Marca 2011 Miałem zupełnie podobne objawy w audi i okazało się, że hydrauliczne popycha zaworów się wyklepały. Chwilę z tym jeździłem i po rozebraniu wyszło, że wałek rozrządu na dwóch krzywkach był mocno wytarty. Tak naprawdę to nigdy nie doszedłem do prawdy czy to wałek załatwił popychacze czy popychacze zjadły wałek- trzeba było wszystko wymienić. Czy "cykanie" wraca po ostudzeniu silnika czy chwilę jest spokój? Polecam zaglądnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomal-stm Zgłoś #3 Napisano 24 Marca 2011 Czy "cykanie" wraca po ostudzeniu silnika czy chwilę jest spokój? Od czasu, gdy się pojawiło to jest cały czas. Wydaje się, że pochodzi tylko z jednego zaworu (jednego tłoka) Zapomniałem o błędach jakie wyszły: 00525 - Oxygen Sensor (G39) 03-10 - No Signal - Intermittent 00524 - Knock Sensor 1 (G61) 31-00 - Open or Short to Ground Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 24 Marca 2011 Od czasu, gdy się pojawiło to jest cały czas. Wydaje się, że pochodzi tylko z jednego zaworu (jednego tłoka) Zapomniałem o błędach jakie wyszły: 00525 - Oxygen Sensor (G39) 03-10 - No Signal - Intermittent 00524 - Knock Sensor 1 (G61) 31-00 - Open or Short to Ground 00524masz coś z czujnikiem stuku (G61)zwarcie lub otwarty i lambdą brak połączenia posprawdzaj przewody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr_1975 Zgłoś #5 Napisano 10 Kwietnia 2011 Mam zagwozdkę z silnikiem BMP - Passat 2006 2.0 TDI DSG. Na zimnym silniku po chwili pojawia się mały stukot. Na P lub N. Po przełączeniu na R lub D znika, znika też po dodaniu gazu, albo po rozgrzaniu się silnika. Myślałem, że to wiatrak chłodnicy, albo klimatyzacja, ale to nie to. Ktoś ma pomysł na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 10 Kwietnia 2011 Mam zagwozdkę z silnikiem BMP - Passat 2006 2.0 TDI DSG. Na zimnym silniku po chwili pojawia się mały stukot. Na P lub N. Po przełączeniu na R lub D znika, znika też po dodaniu gazu, albo po rozgrzaniu się silnika. Myślałem, że to wiatrak chłodnicy, albo klimatyzacja, ale to nie to. Ktoś ma pomysł na to? może dwu masa częsta przypadłość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr_1975 Zgłoś #7 Napisano 10 Kwietnia 2011 jest już po wymianie, poza tym ustępuje po rozgrzaniu, słychać tylko na zimnym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 10 Kwietnia 2011 zawory szklanki zaworów napinacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr_1975 Zgłoś #9 Napisano 10 Kwietnia 2011 zawory szklanki zaworów napinacz ale nie pojawia się od razu po włączeniu silnika, dopiero po chwili a później coraz rzadziej i coraz krócej, aż znika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach