mortens Zgłoś #21 Napisano 27 Marca 2011 Uploaded with ImageShack.us Dzięki wielkie Już wiem ze mam osobne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidwec Zgłoś #22 Napisano 27 Marca 2011 Podepnę się pod temat - jak z wymianą tego łożyskowania ? Da radę samemu na garażu ? Mam podobnie, przy skręceniu kierownicy maksymalnie w lewo/prawo słychać trzask.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #23 Napisano 27 Marca 2011 Mi padł przegub. Koszt wyniósł mnie 75 zł. jakieś 10 zł... chyba tyle płaciłem do mojego ja tam sie boja takimi śmigać.... u siebie dawałem za te części odpowiednio 135zł i 40zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #24 Napisano 27 Marca 2011 Da radę samemu na garażu ? Oczywiście...ale musisz zaopatrzyć se w coś takiego... Można domowym sposobem samemu dorobić takie ściski... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mortens Zgłoś #25 Napisano 28 Marca 2011 ściski 2-zaczepowe są bezpieczniejsze ale ja z jedno zaczepowymi bez problemu zrobiłem Bez problemu idze to zrobić 2-3 klucze 20 minut z jedna stroną i gotowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #26 Napisano 28 Marca 2011 No dobra a czy tam nie potrzeba jakiegos "specjalistycznego" klucza o którym mowa w filmie kolegi "Paradoks"(o ile pamietam dobrze) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ptasior445 Zgłoś #27 Napisano 28 Marca 2011 Ja dziś jestem po wymianie łożysk amora i amorow wybuliłem 220 zl .Amortyzatory miałem rok temu kupiłem i dzis przyszło na wymiane , łozyska kosztowały 120zł i 100zł wymiana . Sam bym wymienił bo to proste ale nie mam czasu zapracowany jestem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #28 Napisano 28 Marca 2011 a czy tam nie potrzeba jakiegos "specjalistycznego" klucza Tak, w przypadkach gdy łożysko i odbój to całość, można go zrobić z kawałka rurki i użyć żabki do odkręcenia lub z jakiegoś 'obciachanego' starego klucza nasadowego cosokoło 13-15 mm,chodzi o górną nakrętkę ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #29 Napisano 28 Marca 2011 Tak, w przypadkach gdy łożysko i odbój to całość, można go zrobić z kawałka rurki i użyć żabki do odkręcenia lub z jakiegoś 'obciachanego' starego klucza nasadowego cosokoło 13-15 mm,chodzi o górną nakrętkę ... Jakis szybki szkic z wymiarami jak to ma wygladac bo chciałbym to wczesniej przygotowac a nie w dzien rozkrecania. Byłbym wdzieczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #30 Napisano 28 Marca 2011 (edytowane) Jakis szybki szkic z wymiarami Po prostu zdejmij plastikową pokrywkę z amora i zobaczysz o co chodzi. Nakrętka to tulejka która ma dwa wybrania. Warto ją popuścić nim podlewarujemy auto. EDIT; Pod plastikiem jest normalna nakrętka którą warto odkręcić prawie całkowicie gdy auto stoi na kołach, dopiero pod tą nakrętką i blaszanym deklem jest wspomniana tulejka z gwintem.....sorry z wprowadzenie w mały błąd. Edytowane 29 Marca 2011 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #31 Napisano 29 Marca 2011 która ma dwa wybrania. Rozumiem juz o co chodzi tylko teraz Ktos dobry podał by ile tam mm jest, zeby dorobic odpowiednio sobie taki kluczyk:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
timfly Zgłoś #32 Napisano 30 Marca 2011 szykuje sie do wymiany łożysk i poduszek górnego mocowania amortyzatora przedniego. powiedzcie koledzy, czy jest sposób, aby to wymienić bez zmiany geometrii kół ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #33 Napisano 30 Marca 2011 szykuje sie do wymiany łożysk i poduszek górnego mocowania amortyzatora przedniego. powiedzcie koledzy, czy jest sposób, aby to wymienić bez zmiany geometrii kół ? nie ma sposobu takiego bo łożysko musisz wtłoczyć najlepiej na prasie a do tego musisz wymontować całą zwrotnicę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #34 Napisano 30 Marca 2011 szykuje sie do wymiany łożysk i poduszek górnego mocowania amortyzatora przedniego Przy tym nie trzeba ustawiać geometrii , poprostu wymień . Rafał, koledze chodzi o łozysko amortyzatora(górne)i poduszkę..:dobrze a co do tego: "nie ma sposobu takiego bo łożysko musisz wtłoczyć najlepiej na prasie a do tego musisz wymontować całą zwrotnicę" To przecież mozna wyjąć całego Mcpersona bez odkręcania zwrotnicy i wymienić łożysko - oczywiście łożysko piasty koła. :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #35 Napisano 30 Marca 2011 Przy tym nie trzeba ustawiać geometrii , poprostu wymień . Rafał, koledze chodzi o łozysko amortyzatora(górne)i poduszkę..:dobrze a co do tego: "nie ma sposobu takiego bo łożysko musisz wtłoczyć najlepiej na prasie a do tego musisz wymontować całą zwrotnicę" To przecież mozna wyjąć całego Mcpersona bez odkręcania zwrotnicy i wymienić łożysko - oczywiście łożysko piasty koła. :dobrze [ATTACH]49736[/ATTACH] [ATTACH]49737[/ATTACH] no właśnie mi o to chodziło ze musi wymontować całość:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
timfly Zgłoś #36 Napisano 30 Marca 2011 (edytowane) czyli jak odkrece kolumne mc persona od zwrotnicy (2 sruby) to geometria sie nie zmieni, czy razem ze zwrotnica nalezy odkrecic w calosci ? pytam dla pewnosci i biore sie do roboty. Edytowane 30 Marca 2011 przez timfly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #37 Napisano 30 Marca 2011 czyli jak odkrece kolumne mc persona od zwrotnicy (2 sruby) to geometria sie nie zmieni ? pytam dla pewnosci i biore sie do roboty. chodzi ci o te śruby nr21B? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
timfly Zgłoś #38 Napisano 30 Marca 2011 chodzi ci o te śruby nr21B? tak, chodzi o te 2 sruby - amortyzator-zwrotnica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #39 Napisano 30 Marca 2011 Przy tym nie trzeba ustawiać geometrii , poprostu wymień . Rafał, koledze chodzi o łozysko amortyzatora(górne)i poduszkę..:dobrze a co do tego: "nie ma sposobu takiego bo łożysko musisz wtłoczyć najlepiej na prasie a do tego musisz wymontować całą zwrotnicę" To przecież mozna wyjąć całego Mcpersona bez odkręcania zwrotnicy i wymienić łożysko - oczywiście łożysko piasty koła. :dobrze [ATTACH]49736[/ATTACH] [ATTACH]49737[/ATTACH] tych nie ruszałbym lepiej wykręć całą kolumnę jak kolega Krzysiek, pisał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #40 Napisano 30 Marca 2011 (edytowane) Odkręć i wybij końcówkę drążka ze zwrotnicy , odkręć i wybij swożeń ze zwrotnicy (nie z wachacza), odkręć nakrętkę przegubu(klucz 30 albo 32 nasad.),odręć górne mocowanie amortyzatora - i tam trzeba przytrzymać kluczem imbusowym żeby się nie kręcił tłok amora i odkręć nakrętkę kluczem najlepiej oczkowym wygiętym ( u mnie 21).Z tym możesz mieć problem bo ten imbus jest chyba na 7mm . ja takiego nie miałem i podjechałem pod pierwszy lepszy warsztat żeby pneumatem mi odkręcił górne mocowania amorów- poprostu poluzował , kosztowało mnie to 3 zł- na piwko. Edytowane 30 Marca 2011 przez kris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach