bobasspr Zgłoś #1 Napisano 15 Marca 2011 Panowie, bardzo proszę wytłumaczcie mi jak to ustrojstwo ma działać, wiem że w środku jest membranka ale nie mam pojęcia jak to ma działać. U mnie przedmuch jest przez wszystkie 3 króćce, bez względu na to w który się "dmucha", czy je po kolei zatykam, odtykam, po prostu u mnie to działa jak zwykły trójnik ale to chyba coś nie tak. Motor 2E Pass B3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 15 Marca 2011 jak to ustrojstwo ma działać Ma odpowietrzać skrzynkę korbową. Pionowy wlot z jednym z poziomych wyrównuje podciśnienie wytwarazne przez tłokiw skrzynce korbowej a drugi z poziomych zasysa do cylindrów nadmiar tego podciśnienia oraz nadmiar oparów gorącego oleju i innych gazów ze skrzynki korbowej. Jak membrana sprawna to zasysa na wolnych obrotach tylko z pokrywy zawórów, jak niesprawna to i z dołu i z góry jednocześnie. Zatem wszystko jest okej. W innych autach skrzynka korbowa z pokrywa połaczone są osobno i osbno wychodzi wąż z pokrywy zaworów do dolotu przez bardzo mały otworek aby silnik nie zadławiał sie, w 2E wymyślili to inaczej i dlatego przy odkreceniu korka wlewu oleju silnik lubi przygasnąć, naturalny objaw w tych typach....... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #3 Napisano 16 Marca 2011 i dlatego przy odkreceniu korka wlewu oleju silnik lubi przygasnąć, Dlatego przygasa bo silnik ciągnie lewe powietrze z ominięciem przepływomierza, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #4 Napisano 16 Marca 2011 No i chyba w każdym aucie się tak sprawdza (przez odkręcenie korka wlewu oleju) czy komprecha jest ok. Mam rację? (zawsze się pytam, bo czasami sam siebie nie jestem pewien ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #5 Napisano 16 Marca 2011 No i chyba w każdym aucie się tak sprawdzaPrawie każdym, wszystko zależy od konstrukcji odmy, A teraz pytanie gdzie taką odmę można kupić i czy ktoś ma jej nr, oczywiście silnik 2E Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 16 Marca 2011 (edytowane) Prawie każdym, wszystko zależy od konstrukcji odmy, A teraz pytanie gdzie taką odmę można kupić i czy ktoś ma jej nr, oczywiście silnik 2E czy to jest Uploaded with ImageShack.us lub to [ATTACH]48482[/ATTACH] Edytowane 16 Marca 2011 przez mielke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #7 Napisano 16 Marca 2011 (edytowane) Zaraz zaraz chłopaki, nie piszemy tutaj o tym czy gaśnie czy nie gaśnie tylko o tym JAK SPRAWDZIĆ bez rozwalenia czy Membrana jest cała. Nie chodzi mi tutaj o "strzelanie trafnymi sugestiami" tylko o potwierdzone informacje Według mnie, moja jest rozdupcona, bo przelot jest 100% przez 3 króćce, a "lebow" napisał że ma ciągnąć w zasadzie najpierw przez pokrywę, a jak się podciśnienie kolektora zmniejszy (w sumie to nie kolektora tylko między przepływką a przepustnicą) to wtedy ma ciągnąć po trochu z dekla i ze skrzyni. Oczywiście wiem dokładnie po co jest odpowietrzenie skrzyni korbowej, ale nie rozumiem zasadzy działania tej membranki. Acha, no i jak się ma zdupcona membrana do spalania. Mówię tu zarówno o elpegje oraz petroleum, skłaniając się bardziej do benzyny. Zacząłem ten temat, ponieważ miałem przetrą odme od dołu i ciągło mi "lewizne" i za skurczybyka nie mogłem dostroić przepływki. Teraz jest niby ok, ale w pewnym zakresie obrotów (nie mam obrotka) między około 70 a 110 km/h sonda stoi mi na bogato. Przestawienie przelywki o jeden ząbek, i sonda idzie w tym samym zakresie na ubogo. Przy mniejszych prędkościach, jazda ze stałą predkościa - sonda hula "Góra-dół" Czy może właśnie to być przez tą membranke?? Edytowane 16 Marca 2011 przez bobasspr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #8 Napisano 16 Marca 2011 bobassprJeśli masz mikser to strojenie na sonde ci nic nie da bo masz emulator sondy, i przy mikserze tak się dzieje jak ty piszesz, ale na pb to już będzie robiło różnice , dolot i odma musi być szczelna, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #9 Napisano 16 Marca 2011 Miksera już obecnie nie ma, dolot szczelny ale miałem problem z odmą skrzyni korbowej. Teraz problem jest z tym że praca sondy w pewnym zakresie obrotów "wisi" I nie wiem właśnie czy to nie przez to ustrojstwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 18 Marca 2011 problem jest z tym że praca sondy w pewnym zakresie obrotów "wisi Zależy jak wysokie obroty...nie żebym wprowadzałw błąd ale powyżej pewnej wartości (obroty silnika) sterownik ma w nosie co sonda pokazuje....czyli inaczej sonda powinna zmieniać napięcie na wolnychobrotach ..no i niech strzelę do około 2500obr/min.... Czy może właśnie to być przez tą membranke?? Od drożnosci odmy (-zgnita membrana-to się kolektor w środku barwi na czarno....kto wie ale i moze odma zasysać zbyt dużo oleju-opary.... Na Twoim miejscu zmierzyłbym ile omów ma potencjometr przepustnicy-onsteruje po cześci dawka paliwa czyli idąc dalej napieciami jakie pokazuje sonda...przepływomierz też jak najbardziej...a jakie napiecia masz z przepływki na wolnych i przy około 2500 obr/min? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #11 Napisano 19 Marca 2011 (edytowane) Włodek, nienie, nie chodzi tu o TPS'a Mam pojęcie spore o elektronice i o silnikach,(pracuje w www.uniserwis.pl) problem jest w tym że w pasku ustawiam prawie wszystko co się da miernikiem i oscyloskopem, Podejrzewam, że przepływomierz jest ok, tylko w pewnej wartości obr. dostaje za dużo/za mało powietrza -----może nie tyle że dostaje ale przepływka przez uszkodzoną odme (zawór odmy) NIE wychyla się tak jak potrzeba czyt. za słabo lub za mocno. W nowszych autach nie ma problemu bo podpinam VAGA i na "gorąco" podczas jazdy moge patrzeć jak pracuje przepływka, sonda itp. Co do stania sondy to nie do końca mogę się z Tobą zgodzić. Przy Wciśnięciu pedału gazu w ok 85 - 100% sterownik NIE bierze już pod uwagę prace sondy, tylko wzbogaca mieszanke, myśląć że użytkownik-kierowca chce maxymalnie szybko i energicznie przyspieszyć. Przy jeździe ze stałą prędkością PO PROSTEJ drodze (chodzi o obciążenie silnika) sonda musi "pracować" u mnie sonda stoi tylko w pewnym zakresie prędkości obrotwej. Np. przy ok 120km/h przy ustabilizowanej prędkości, i powiedzmy na oko delikatnie z "górki" sonda już zaczyna spowrotem pracować. Przy 140km/h sonda też pracuje ale w zakresie 0.6 do 0.91 Volta czyli już bogato ale tutaj trzeba nadmienić że przy tej prędkości jest już naprawdę spory opór powietrza. Mam poporstu problem w przedziale prędkosći między ok 90 a 110-120 km/h. - Sonda Stoi na 0.31 V P.S. Obecnie dolot PRAWIE w 100% szczelny. tzn. jak zatkam dolot przed przepływką (rozebrany filtr pow.) to silnik mi nie zgaśnie. ale jak zatkam wcześniej odme i dopiero przytkam dolot to silnik "zdycha" od razu. lałem wodę po dolocie i w 100% nie zaciąga nigdzie "lewizny" ani na wtryskach, ani na kolektorze, ani na odmie NIGDZIE ---- wcześniej mi ciągło w miejscu gdzie był przykręcony mikser od gaziu. Teraz już tego dziadostwa nie ma. Edytowane 19 Marca 2011 przez bobasspr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 19 Marca 2011 Zatem jesli jesteś pewny że odma zmniejsza podciśnienie na przepływomierzu to... ...zatkaj wlot na rurze ssącej a wylot odmy daj na glebę...taki patent ze 126p ...lub wydłub resztki membrany z odmy...ropa,rozpuszczalnik lub benzyna i sprężone powietrze a potem zmniejsz przekrój tego węza co wychodzi z odmy na dolot wciskając w niego jakiś inny wąż o grubszej ściance lub też inny rodzaj dyszy dławiącej własnego pomysłu. Też mam rozpruta membranę w odmie ale przepływka działa igła...czasem mam wrażenie że klapa jest szybsza od ręki którą otwieram przepustnicę...swego czasu musiałem nawet bardziej naciagnąć sprężynę na klapie bo zbyt wysokie Volty szły na sterownik na wolnych obrotach...duzo sie też zmienia gdy jest instalacja gazowa z mikserem i klapa antywybuchową. Sam teraz pewnie zrobie jak napisałem bo do dzisiaj nic z tą rozsypaną odma nie zrobiłem i faktycznie moze być tak ze silnik zasysa zbyt dużo oparów oleju niż czystego powietrza. Inne silnik maja tak że cześć oparów idzie do filtra a czesc jest zasysana przez silnik ale za przepustnicą a w naszych paskach zrobili po środku....dokładne zapominając o przepływomierzu.....zakichani ekolodzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #13 Napisano 20 Marca 2011 Włodku, poświruje coś z tym. Może wspólnymi siłami dostroimi wszytsko tak jak potrzeba. Po LPG II Gen. zostały mi tylko ślady, reszta oryginał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 20 Marca 2011 Na Twoim miejscu zmierzyłbym ile omów ma potencjometr przepustnicy-onsteruje po cześci dawka paliwa czyli idąc dalej napieciami jakie pokazuje sonda...przepływomierz też jak najbardziej...a jakie napiecia masz z przepływki na wolnych i przy około 2500 obr/min? Źle napisałem ,chodziło mi o potencjometr CO, to ustrojstwo przy filtrze powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #15 Napisano 22 Marca 2011 OOOOOOO widzisz lebow. Napisz cos więcej o tym ujostwie. Pokaż gdzie to jest. I to by mogło być to źlę ustawione, ew. przepływka gdzieś się delikatnie przekrzywiła od strzału n alpg (co prawda reanimowałem ją, noe łożyska, prostowanie klapy, USZCZELNIENIE) ale być może cos tam jest nie halo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #16 Napisano 22 Marca 2011 Czujnik jest przy obudowie filtra powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach