Skocz do zawartości
Leviatan

Przełożenie pompy wtryskowej 1.6 TD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Szukałem na forum ale nic konkretnego w tym temacie nie znalazłem.Czy może mi ktoś pomóc ? Stara pompa utraciła szczelność i chciałbym zdemontować tę uszkodzoną i włożyć szczelną.Jak to dokładnie ma wyglądać ? Czy wystarczy ustawienia na pierwszym biegu,blokada koła zamachowego,ustawienie na znaczkach pompy uszkodzonej i sprawnej a potem przełożenie,czy trzeba coś jeszcze wykonać.Będę niezmiernie wdźęczny za pomoc !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oprócz przełożenia pompy musisz jeszcze ustawic kąt wtrysku. nie bedzie to konieczne jeśli dokładnie oznaczysz położenie pompy a nie tylko koła zębatego.a rozrząd blokuj zawsze w punkcie (zero)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oprócz przełożenia pompy musisz jeszcze ustawic kąt wtrysku. nie bedzie to konieczne jeśli dokładnie oznaczysz położenie pompy a nie tylko koła zębatego.a rozrząd blokuj zawsze w punkcie (zero)

 

Popieram...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK ! Dzięki ale jest mały problem.Ta sprawna pompa jest wymontowana bez jakich kolwiek zaznaczeń i moje pytanie brzmi,czy wystarcz,że koło zebate pompy będzie ustawione równo ze znaczkami na pompie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamontuj ją i ustaw rozrząd. Odpal silnik i posłuchaj jak pracuje. Poluzuj śruby (lekko poluzuj) od pompy i przesuwaj ją w zależności od tego cz chcesz przyśpieszyć (do tyłu) czy opóźnić (od przodu) zapłon.

Rozumiem że wiesz jak zweryfikować kont wtrysku/zapłon :)

Nie przejmuj się jak nie będzie chciał od kopa zagadać bo pompa i przewody będą zapowietrzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkie podzespoły na rozrządzie muszą być zsynchronizowane (to pewnie wiesz). ustawiasz rozrzad w punkcie zero jesli masz znaki na obudowie to ok jesli nie to sciag dekiel od wałka rozrzadu. tak samo na pompie. u mnie np. nie ma znaków na obudowie jest za to otwór na kole przez który blokuje sie pompe równierz w punkcie zero. pompa mocowana jest na 3 śrubach z tego jedna (środkowa) ma blokade od strony koła i to jej używasz do blokowania pompy po ustawieniu kąta wtrysku. kolega ALEX360 dobrze ci napisał z tym zapłonem ale poszukaj na forum albo zapytaj gdzies jaki jest prawidłowy kąt. bo może zdażyc sie tak ze na uch bedzie chodził OK. ale spalanie bedziesz miał 11l.

Pozdro:)

 

---------- Post added at 22:53 ---------- Previous post was at 22:46 ----------

 

A co do odpowietrzania układu to ALEX360 znów ma racje. morzesz sobie kupic taką w byle motoryzacyjnym. Grosze kosztuje bo to tylko gumowa gruszka a satysfakcja z pracy i oszczednosc czasu bezcenne. spotkałem sie ze niektórzy nawet takie na stałe montowali przed filtrem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności