Leviatan Zgłoś #1 Napisano 7 Marca 2011 Witam ! Szukałem na forum ale nic konkretnego w tym temacie nie znalazłem.Czy może mi ktoś pomóc ? Stara pompa utraciła szczelność i chciałbym zdemontować tę uszkodzoną i włożyć szczelną.Jak to dokładnie ma wyglądać ? Czy wystarczy ustawienia na pierwszym biegu,blokada koła zamachowego,ustawienie na znaczkach pompy uszkodzonej i sprawnej a potem przełożenie,czy trzeba coś jeszcze wykonać.Będę niezmiernie wdźęczny za pomoc ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vioorek Zgłoś #2 Napisano 7 Marca 2011 oprócz przełożenia pompy musisz jeszcze ustawic kąt wtrysku. nie bedzie to konieczne jeśli dokładnie oznaczysz położenie pompy a nie tylko koła zębatego.a rozrząd blokuj zawsze w punkcie (zero) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #3 Napisano 7 Marca 2011 oprócz przełożenia pompy musisz jeszcze ustawic kąt wtrysku. nie bedzie to konieczne jeśli dokładnie oznaczysz położenie pompy a nie tylko koła zębatego.a rozrząd blokuj zawsze w punkcie (zero) Popieram... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leviatan Zgłoś #4 Napisano 8 Marca 2011 OK ! Dzięki ale jest mały problem.Ta sprawna pompa jest wymontowana bez jakich kolwiek zaznaczeń i moje pytanie brzmi,czy wystarcz,że koło zebate pompy będzie ustawione równo ze znaczkami na pompie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #5 Napisano 8 Marca 2011 Zamontuj ją i ustaw rozrząd. Odpal silnik i posłuchaj jak pracuje. Poluzuj śruby (lekko poluzuj) od pompy i przesuwaj ją w zależności od tego cz chcesz przyśpieszyć (do tyłu) czy opóźnić (od przodu) zapłon. Rozumiem że wiesz jak zweryfikować kont wtrysku/zapłon Nie przejmuj się jak nie będzie chciał od kopa zagadać bo pompa i przewody będą zapowietrzone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vioorek Zgłoś #6 Napisano 8 Marca 2011 wszystkie podzespoły na rozrządzie muszą być zsynchronizowane (to pewnie wiesz). ustawiasz rozrzad w punkcie zero jesli masz znaki na obudowie to ok jesli nie to sciag dekiel od wałka rozrzadu. tak samo na pompie. u mnie np. nie ma znaków na obudowie jest za to otwór na kole przez który blokuje sie pompe równierz w punkcie zero. pompa mocowana jest na 3 śrubach z tego jedna (środkowa) ma blokade od strony koła i to jej używasz do blokowania pompy po ustawieniu kąta wtrysku. kolega ALEX360 dobrze ci napisał z tym zapłonem ale poszukaj na forum albo zapytaj gdzies jaki jest prawidłowy kąt. bo może zdażyc sie tak ze na uch bedzie chodził OK. ale spalanie bedziesz miał 11l. Pozdro:) ---------- Post added at 22:53 ---------- Previous post was at 22:46 ---------- A co do odpowietrzania układu to ALEX360 znów ma racje. morzesz sobie kupic taką w byle motoryzacyjnym. Grosze kosztuje bo to tylko gumowa gruszka a satysfakcja z pracy i oszczednosc czasu bezcenne. spotkałem sie ze niektórzy nawet takie na stałe montowali przed filtrem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach