pezet101 Zgłoś #1 Napisano 24 Lutego 2011 No właśnie.. Na zewnątrz -12 stopni, przejeżdżam 15 km, a silnik ledwo łapie 70 stopni . Po wjechaniu na autostradę, szybko dochodzi do 90 i trzyma. Wjadę do miasta i stanę na światłach - temperatura spada. Myślałem że uszkodzony termostat, ale pytałem 3 użytkowników 1,9 tdi (vw i skody) - każdy mówi, że silnik bardzo powoli się nagrzewa. Czy ten typ tak (dziwnie) ma, czy wszyscy mamy padnięte termostaty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #2 Napisano 24 Lutego 2011 mi tez slabo grzeje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 24 Lutego 2011 No właśnie..Na zewnątrz -12 stopni, przejeżdżam 15 km, a silnik ledwo łapie 70 stopni . Po wjechaniu na autostradę, szybko dochodzi do 90 i trzyma. Wjadę do miasta i stanę na światłach - temperatura spada. Myślałem że uszkodzony termostat, ale pytałem 3 użytkowników 1,9 tdi (vw i skody) - każdy mówi, że silnik bardzo powoli się nagrzewa. Czy ten typ tak (dziwnie) ma, czy wszyscy mamy padnięte termostaty? faktycznie ONy się wolniej nagrzewają od PBków ale w twoim przypadku sprawdziłbym termostat bo skoro mówisz ze na autostradzie dochodzi do 90* i trzyma to czujnika raczej wyklucza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #4 Napisano 24 Lutego 2011 No właśnie, tylko jeżeli termostat "puszcza", to podczas stania w korku temp. jest wyższa, a spada w czasie jazdy. A tu jest odwrotnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 24 Lutego 2011 błędów brak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #6 Napisano 24 Lutego 2011 Tego nie wiem, bo na diagnostykę nie jechałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #7 Napisano 24 Lutego 2011 Ma trzeciego z kolei diesla w tym drugi TDI i wszystkie się stosunkowo powoli nagrzewały (w porównaniu z benzyniakami)- ten typ tak ma. Jakimś rozwiązaniem jest trzymać go na obrotach i wtedy motor złapie szybciej temperaturę ale wysoko kręcić niedogrzany silnik- na zdrowie mu to nie wyjdzie.:dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #8 Napisano 24 Lutego 2011 ale w twoim przypadku sprawdziłbym termostat bo skoro mówisz ze na autostradzie dochodzi do 90* i trzyma to czujnika raczej wyklucza Jak na autostradzie trzyma to raczej termostat bym wykluczył. Lepiej powiedz jak mogą wyglądać zęby czwartego biegu bo to mnie zastanawia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #9 Napisano 25 Lutego 2011 błędów brak ? Jakich błędów? termostatu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #10 Napisano 25 Lutego 2011 Lepiej powiedz jak mogą wyglądać zęby czwartego biegu bo to mnie zastanawia. Akurat wczoraj skrzyni nie rozbierałem A jak te dwie rzeczy ze sobą połączyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #11 Napisano 25 Lutego 2011 A jak te dwie rzeczy ze sobą połączyć? Kolega wróży z kryształowej kuli,myślałem ze powiedziała coś więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #12 Napisano 28 Lutego 2011 No właśnie..Na zewnątrz -12 stopni, przejeżdżam 15 km, a silnik ledwo łapie 70 stopni . Po wjechaniu na autostradę, szybko dochodzi do 90 i trzyma. Wjadę do miasta i stanę na światłach - temperatura spada. Myślałem że uszkodzony termostat, ale pytałem 3 użytkowników 1,9 tdi (vw i skody) - każdy mówi, że silnik bardzo powoli się nagrzewa. Czy ten typ tak (dziwnie) ma, czy wszyscy mamy padnięte termostaty? mam w zasadzie tak samo. ale jak na diesla i tak nie jest źle. pomimo że moze długo nabiera 90 st. to szybko wieje ciepłe powietrze. a jak stanę po trasie spada na 70 st. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #13 Napisano 28 Lutego 2011 Wychodzi na to że ten typ tak ma, mam Caddy 1,9TDI BLS i z nagrzewaniem tragedia, silnik wolniutko łapie temperature a i w aucie zanim zrobi się ciepło to wieki mijają. W pasku jest lepiej, ale rewelacji też nie ma. Ogrzewanie działa dobrze, ale na postoju temperatura szybko spada z 90 w dół... W poprzednim pasku 1,9TDI AVF takich cyrków nie było, jak złapał 90st to trzymał choćby nie wiem co, a i grzał bez porównania lepiej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #14 Napisano 28 Lutego 2011 no wlasnie ja tez mam bls Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek72 Zgłoś #15 Napisano 28 Lutego 2011 Niestety nie ma co dywagować - wymieniałem już termostat z tego powodu i dalej tak samo. Kiedyś uczyli, że wskazówka temp. powinna stać pionem jak wiadomo co i wiadomo kiedy, ale dzisiejsze silniki maja dużo większa sprawność niż te z golfów I/II. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko Zgłoś #16 Napisano 28 Lutego 2011 u mnie jest podobnie w B4, poniżej -10 wolno sie nagrzewa. Raz mialem trasę około 30 km przy -20 nawet 90 nie załapał. Termostat mam sprawny, według mnie to jest poprostu taka przypadlosc dieslów. Teraz są małe mrozy, i łapie mi 90 po 8-10 km jazdy w mieście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #17 Napisano 1 Marca 2011 No to w sumie dobrze - nie mam co wymieniać termostatu Po prostu jak jest zimno, to po starcie wyłączyć całkiem wentylację, poczekać aż wskazówka ruszy i dopiero delikatnie dmuchać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #18 Napisano 21 Listopada 2013 Dla kogoś kto tu trafi , BXE to normalny diesel wolniej się nagrzewa niż benzyna ale MUSI osiągnąć 90 stopni i trzymać cały czas ( nieważne czy autostrada czy miasto) !!!!! , nie ma że TEN TYP TAK MA - TO SĄ JAKIEŚ PIERDOŁY. Właśnie wymieniłem termostat bo objawy były jak wyżej i teraz jest 90 st i musi tak być. Trzeba kupić dobry termostat i założyć nową uszczelkę . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #19 Napisano 21 Listopada 2013 Aleś odgrzał kotleta Minęło 2,5 roku, ze 100 tys km i teraz wiem, że łapie temperaturę dość szybko POD WARUNKIEM, że wyłączy się nawiew. Jak już osiągnie 90 stopni i otworzy się duży obieg, to można grzać na maksa, a temperaturę trzyma. Ale jak się włączy ogrzewanie nawet przy 80 stopniach, to leniwie dobija do 90. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #20 Napisano 22 Listopada 2013 Aleś odgrzał kotleta Minęło 2,5 roku, ze 100 tys km i teraz wiem, że łapie temperaturę dość szybko POD WARUNKIEM, że wyłączy się nawiew. Jak już osiągnie 90 stopni i otworzy się duży obieg, to można grzać na maksa, a temperaturę trzyma. Ale jak się włączy ogrzewanie nawet przy 80 stopniach, to leniwie dobija do 90. Piotrek , trafiłem tu bo szukałem rozwiązania problemu i rozwiązanie go podałem sam . Po wymianie termostatu wszystko jest jak należy / miałem b5 AWX / i tam też musiałem wymienić . (klątwa jakaś czy co ? ) Nie ważne czy włączy się ogrzewanie czy nie ,silnik nagrzewa się tak samo trzeba tylko ruszyć i jechać bo potrzebne są wyższe obroty a nie jak chodzi na luzie (za wolno łapie temp) Nagrzewnica jest na tym samym obiegu ( małym ) i grzeje cały czas, a czy ciepłe pow leci do środka czy nie to zależy jak nastawisz i jak szeroko klapka się otworzy od nagrzewnicy . TERMOSTAT MUSI POZOSTAĆ ZAMKNIĘTY do 87 stopni i niema opcji inaczej ( tak jest napisane na termostacie jak wyjmiesz to możesz sprawdzić) Zdarza się że nowy termostat jest zepsuty ( tanie podróby ) , było o tym na forum .Lepiej kupić coś droższego i wtedy jest pewne że nasza praca nie idzie na marne a wiem co mówię bo wymiana w BXE nie należy do najłatwiejszych ale to konieczne Pozdro Ps. Nagrzewa się tak samo jak inne 1,9 tdi , odpowietrza się tak samo , termostat też jest ten sam ( w komplecie są 3 uszczelki stosujesz tą która jest adekwatna do danego silnika . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach