Skocz do zawartości
rzulu

Uszkodzenie nagrzewnicy przez serwis ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pare miesiecy temu naprawilem uszczelke pod glowiec. Wszystko zostalo ladnie naprawione to co trzeba bylo zostalo wymienione (np. pompa wody ).

Minelo kilka miesiecy i ubylo mi plynu ze zbiorniczka wyrownawczego + problemy z odpalaniem. POjechalem do serwisu gdzie byla wymieniana uszczelka cos tam porobili. Ale to nic nie dalo wrocilem po 2 dniach ... znowu cos porobili ... i sie zaczelo. Na drugi dzien zauwazylem , ze paruja mi szyby w aucie. Odnosze wrazenie, ze zaparowuja bardziej jak stoje (np na swiatlach). Co wiecej plynu ubylo, nie tak duzo jak ostatnio ale jest mniej.

 

Pierwsze co mi przyszlo do glowy to nagrzewnica. Objawy pasuja

 

Panowie z zerwisu twierdzili, ze sprawdzali wycieki plynu podlaczajac sprezone powietrze pod uklad chlodzenia. Ciesnienei rzedu 2 barow.

 

Co sie moglo stac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego moze byc to tak jak piszesz ze nagrzewnica cieknie i bedzie ci ubywac płynu a na szybie bedzie zostawac" tłusta "para ,ale to nie bedzie miało wplywu na palenie silnika a piszesz ze pojawił sie problem z zapalaniem silnika i ubytkiem plynu wiec moze byc takrze ze znowu uszczelka pod głowica ,( plyn przedostaje sie do komory spalania i normalnie sobie wyparowuje nie ma po nim sladu ), sprawdz czy do oleju nie przedostaje ci sie płyn,bo mogli spartolic robote i po paru miesiacach uszczelke znowu szlak trafił

 

---------- Post added at 11:44 ---------- Previous post was at 11:38 ----------

 

a piszesz jeszcze ze sprawdzali cisnieniowo ,to jak nagrzewnica była by dziurawa to by pokazało uciekajace cisnienie i tak jak mielke pisze miał bys płyn na wykładzinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do uszczelki pod glowica to zrobil bym male doswiadczenie,nagrzej autko nie gas i ostroznie (naprawde ostroznie )otworz korek zbiorniczka wyrownawczego,jesli tylko zrobi psss i bedzie spokoj to uszczelka raczej ok ,a jesli zacznie wywalac plyn ...(dlatego masz to zrobic bardzo ostroznie) to juz wiesz...bo plyn raczej nie dostanie sie do cylindra i nie ulegnie odparowaniu ..obawiam sie ze podczas pracy silnika sa wieksze cisnienia w cylindrze niz ma cisnienie plyn w ukladzie chlodzenia.A nagrzewnice mogli rozszczelnic nikt nie mowi o dziurze wielkosci palca,gdzie masz pewnosc jakie cisnienie napompowali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj kolego mylisz sie i płyn dostanie sie do cylindra jak bedzie przerwana ,przepalona ,uczscelka miedzy kanałem wodnym w glowicy a cylindrem, i w cylindrze nie panuje cały czas wielkie cisnienie jak to napisałes , podczas suwu ssania jakie masz cisnienie w cylindrze , i nie pisze sobie od tak o zeby sobie pisac tylko z własnego doswiadczenia , miałem tak w golfie 4, 115 km PD, płynu ubywało a nie było śladu po nim , śładu jakis kolwiek wycieków i co 3 -4 dni musiałem dolewac i okazało sie ze własnie uszczelka pod głowica miedzy kanałem wodnym a cylindrem była uszkodzona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oj kolego mylisz sie i płyn dostanie sie do cylindra jak bedzie przerwana ,przepalona ,uczscelka miedzy kanałem wodnym w glowicy a cylindrem, i w cylindrze nie panuje cały czas wielkie cisnienie jak to napisałes , podczas suwu ssania jakie masz cisnienie w cylindrze , i nie pisze sobie od tak o zeby sobie pisac tylko z własnego doswiadczenia , miałem tak w golfie 4, 115 km PD, płynu ubywało a nie było śladu po nim , śładu jakis kolwiek wycieków i co 3 -4 dni musiałem dolewac i okazało sie ze własnie uszczelka pod głowica miedzy kanałem wodnym a cylindrem była uszkodzona
no to jest baaaardzo częsta przyczyna ubywania płynu chłodzącego tzn uszkodzona uszczelka pod głowicą ale łatwo to sprawdzić przez sprawdzenie stanu i jakości oleju i płynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oj kolego mylisz sie i płyn dostanie sie do cylindra jak bedzie przerwana ,przepalona ,uczscelka miedzy kanałem wodnym w glowicy a cylindrem, i w cylindrze nie panuje cały czas wielkie cisnienie jak to napisałes , podczas suwu ssania jakie masz cisnienie w cylindrze , i nie pisze sobie od tak o zeby sobie pisac tylko z własnego doswiadczenia , miałem tak w golfie 4, 115 km PD, płynu ubywało a nie było śladu po nim , śładu jakis kolwiek wycieków i co 3 -4 dni musiałem dolewac i okazało sie ze własnie uszczelka pod głowica miedzy kanałem wodnym a cylindrem była uszkodzona

To co ten cylinder robil podczas cyklu"pracy" i "sprezania"?:)Nieszczelnosc z klapa zwrotna?:)Przerobilem juz kilka "uszczelek"...cuz czlowiek uczy sie cale zycie:)Nikt nie jest nieomylny:DTylko zastanawiam sie jak sprawdzic jakosc oleju i plynu?....stan to jeszcze potrafie z moja szkola(raczej brakiem:))Ale z jakoscia nie potrafie sobie poradzic:D

Edytowane przez Gregoryyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gregoryy

To co ten cylinder robil podczas cyklu"pracy" i "sprezania"?Nieszczelnosc z klapa zwrotna?Przerobilem juz kilka "uszczelek"...cuz czlowiek uczy sie cale zycieNikt nie jest nieomylnyTylko zastanawiam sie jak sprawdzic jakosc oleju i plynu?....stan to jeszcze potrafie z moja szkola(raczej brakiemAle z jakoscia nie potrafie sobie poradzic [/quote

 

 

 

" bo płyn raczej niedostanie sie do cylindra i nie ulegnie odparowaniu ..obawiam sie ze podczas pracy silnika sa wieksze cisnienia w cylindrze niz ma cisnienie plyn w ukladzie chlodzenia,"-TO SA TWOJE SŁOWA CO NAPISAŁEŚ

 

przeczytaj jeszcze raz co odpisałem ALE ZE ZROZUMIENIEM

 

 

a jezeli chodzi o olej i płyn ,to jak robi sie kisiel płyn w oleju jest tez objawem uszczelki pod glowica ,a głowica zbudowana jest tak ze ma kanały olejowe i kanały wodne ,i teraz zalezy gdzie i w ktorym miejscu puszcza uszczelka ,i pisze jeszcze raz jezeli uszczelka pusciła miedzy cylindrem a kanałem wodnym to płyn bedzie ubywał z zbiorniczka

Edytowane przez bolo02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co ten cylinder robil podczas cyklu"pracy" i "sprezania"?Nieszczelnosc z klapa zwrotna?Przerobilem juz kilka "uszczelek"...cuz czlowiek uczy sie cale zycieNikt nie jest nieomylnyTylko zastanawiam sie jak sprawdzic jakosc oleju i plynu?....stan to jeszcze potrafie z moja szkola(raczej brakiemAle z jakoscia nie potrafie sobie poradzic [/quote

 

 

 

" bo płyn raczej niedostanie sie do cylindra i nie ulegnie odparowaniu ..obawiam sie ze podczas pracy silnika sa wieksze cisnienia w cylindrze niz ma cisnienie plyn w ukladzie chlodzenia,"-TO SA TWOJE SŁOWA CO NAPISAŁEŚ

 

przeczytaj jeszcze raz co odpisałem ALE ZE ZROZUMIENIEM

jak masz uszkodzoną uszczelkę to płyn dostaje się do oleju lub na odwrót(maź kawa z mlekiem na bagnecie lub tłusty płyn w zbiorniczku) lub tez paliwo do płynu lub na odwrót ewentualnie spaliny do zbiorniczka mogą się dostawać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przeczytaj jeszcze raz co odpisałem ALE ZE ZROZUMIENIEM
Sorry ..ale odpisalem ze czlowiek uczy sie cale zycie..i to chodzilo o mnie;)A co do stanu i jakosci to nie bylo do Ciebie:)Wiec po co te nerwy?Edytowalem bo nie chcialem pisac nastepnego postu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sorry ..ale odpisalem ze czlowiek uczy sie cale zycie..i to chodzilo o mnieA co do stanu i jakosci to nie bylo do CiebieWiec po co te nerwy?Edytowalem bo nie chcialem pisac nastepnego postu..

 

 

nie denerwuje sie,po to mamy forum zeby sie dowiadywac ,i tez nie raz nie mam racji albo czegos nie wiem .lub zle przeczytam, wiec chciałem zebys jeszcze raz przeczytał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak masz uszkodzoną uszczelkę to płyn dostaje się do oleju lub na odwrót(maź kawa z mlekiem na bagnecie lub tłusty płyn w zbiorniczku) lub tez paliwo do płynu lub na odwrót ewentualnie spaliny do zbiorniczka mogą się dostawać

 

 

kisiel ,kawa z mlekie, robi sie jak uszczelka pusci miedzy kanałem olejowym a kanałem wodnym ,ale rownierz uszkodzenie uszczelki powoduje ubytek płynu chłodniczego jeżeli pusci uszczelka miedzy cylindrem a kanałem wodnym , wtedy nie masz ,tzw kawy z mlekiem ,kiślu,a płyn bedzie ubywał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przykład kadłuba vw passat b5 fl 1,9 tdi

 

 

 

czerwony kolor miejsce puszczenia uszczelki,kanał wodny ,płyn przedostaje sie do cylindra ,ubytek płynu słabsze auto

 

kolor żółty uszkodzona uszczelka miedzy kanałem wodnym a olejowym,skutki to tzw kisiel ,kawa z mlekiem

1452336129.jpg

Edytowane przez bolo02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopie... Niekombinuj tylko jedz do mechanika lub kup tester na allegro badz sklepie motoryzacyjnym na zawartosc spalin w plynie chlodniczym, bo o to glownie chodzi i ci ucieka.

Jak bedzie to masz sprawe wyjasnioną a mędrcy zostaną ze swoimi racjami...

Jezeli spalin tam nie bedzie dopiero mozna myslec dalej.

 

Test zaczerpnięty z innego forum, moim zdaniem ciekawy ale nie testowany:

(forumowicz ma AHL wiec mozna)

ze starej świecy zapłonowej usuwasz porcelanę dospawujesz mufkę 1/4", do tego wkręcasz jakiś przewód, podajesz sprężone powietrze do cylindra przy zamkniętych zaworach (z 10bar) i słuchasz gdzie ucieka (można stetoskopem). Trzeba odkręcić korek z chłodnicy, bądź zbiornika wyrównawczego, wlew oleju etc.

Ten "profesjonalny" tester zawiera dodatkowo manometr, reduktor, zwężkę i drugi manometr wyskalowany w procentach, który niby ma pokazać spadek ciśnienia w cylindrze - ta informacja niewiele daje w praktyce.

Edytowane przez zielonyB5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
jeśli nagrzewnica byłaby dziurawa to miałbyś płyn na wygładzinie pasażera a z opisu wynika ze mogła się przytkać

 

Naczelny spamerze forumowy to nie polonez to po pierwsze,po drugie mała ilość płynu odparuje na szybę i nie zdąży dolecieć do wycieraczki,po 3 nie wiem czy jest to wogole możliwe ponieważ tam sa spływy od parownika klimy i woda wydostaje się na zewnątrz.

 

Po ente faktycznie moglo dojsc do uszkodzenia nagrzewnicy przy probie ciśnieniowej,ale ona musiała być przerdzewiała przez używanie płynu innego niz g12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Naczelny spamerze forumowy to nie polonez to po pierwsze,po drugie mała ilość płynu odparuje na szybę i nie zdąży dolecieć do wycieraczki,po 3 nie wiem czy jest to wogole możliwe ponieważ tam sa spływy od parownika klimy i woda wydostaje się na zewnątrz.

 

Po ente faktycznie moglo dojsc do uszkodzenia nagrzewnicy przy probie ciśnieniowej,ale ona musiała być przerdzewiała przez używanie płynu innego niz g12.

a czy guru czytał może ten watek http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8154&highlight=uszkodzona+nagrzewnica lub to http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=579845&postcount=9 lub to http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=31787&highlight=uszkodzona+nagrzewnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Nie znalazles nic lepszego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi. Co do testu an zawartosc spalin to wczoraj serwis mi powiedzial , ze jeszeli to jest narazie mala nieszczlnosc to moze nie wysjc w tescie. Poza tym jezeli to padla uszczelka pod glowica to mam gwarancje i o to sie nie martwie.

Co do nagrzewnicy. Wczoraj po poludniu jak jechalem szyby mi w ogole nie zaparowaly... a dzisiaj rano znowu siwo.. Po okolo 5 minutach przestala sie pojawiac para i nawet zaczlo troche zchodzic.

CO do dywanikow to nie zauwayzlem nigdzie nic mokrego

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz odłączyć nagrzewnicę (zrobić obejście) i pojeździć tak 2-3 dni obserwując płyn. Chociaż na pewno nie będzie to przyjemne przy tych temperaturach na zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka zabawa to nie dla mnie :)

Parowanie szyb znaczaco ustalo - jest jeszcze delikatna mgielka ale juz to nie przeszkadza.

Samo sie nic nie naprawi wiec co ejst grane ? mozliwe ze plyn chlodniczy mogl siedostac w inny sposob do nawiewow ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności