Skocz do zawartości
Gość siwy

schłodzenie doładowanego powietrza w TD

Rekomendowane odpowiedzi

Gość siwy

W planach mam wykonanie chłodnicy powietrza sprężonego przez turbosprężarke i pod uwagę biorę dwie opcje :

1 tradycyjny intercooler i długie orurowanie powiększające laga (FMIC)

2 wymiennik w postaci dużej nagrzewnicy ze schłodzoną wcześniej cieczą (obieg porównywalny z obecnym fabrycznym)

 

silnik na którym dokonam przeróbek to AAZ 1,9TD o zwiększonej mocy (doładowanie ~1bar KKK K03 , dawka zwiększona i boost pin w LDA troche podszlifowany, EGR odłączony, katalizator zamieniony na rure-stożek 65-55mm, tylny tłumik zmieniony wg własnego pomysłu)

 

Czy ktoś z Forumowiczy ma doświadczenia w tej materii ? Odnośnie pkt2 czy wiadomo lub ktoś posiada materiały na temat sprawdzonych podzespołów? Jaki czynnik ewentualnie chłodniczy zastosować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

a brałeś pod uwagę spryskiwacz na IC? - przecież nie zawsze będziesz jeździł z cegłą na gazie, a jak chcesz trochę szybciej myknąć to można włączyć

na upartego można dorobić czujnik temp. powietrza doładowanego, połączyć z termostatem elektronicznym (jakiś zestaw do samodzielnego montazu ze sklepu elektronicznego + np układ sterownika pieca CO - tyklo zamiast przedmuchem będzie sterował spyskiwaczem i da się w nim ustawić czas przedmuchu (w tym wypadku spryskiwania) oraz okresu pomiędzy nimi - i gotowe.

można wpakować dodatkowo wentylator który przyspieszy parowanie i poprawi chłodzenie w korkach, albo dodać jeszcze do wody odrobinę łatwoparującej cieczy (np metanol) co przyspieszy chłodzenie - tylko nie należy przesadzić z ilością, by opary nie były palne :wpale:

 

 

i gotowe :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...a jak i to mało, to wstawić sobie dyszę CO2 bezpośrednio przed IC ;) Efekt na pewno będzie mrożący.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy
...a jak i to mało, to wstawić sobie dyszę CO2 bezpośrednio przed IC Efekt na pewno będzie mrożący

u mnie robi za klime więc z IC się nie podziele ;) a tak na powaznie ma ktoś coś mądrego do napisania ?? :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dyszę CO2 bezpośrednio przed IC

z gaśnicy (tylko nie proszkowej) :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

natrysk na IC to dosc trudna sprawa, bo wymaga cisnienia okolo 2-3barów.... z tego co wiem najlepszy bedzie spryskiwacz do szyb z Supry.

 

na tak malej turbinie nie masz co sie obawiac o laga. przy wiekszym ukaldzie bedzie on praktycznie niewidoczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy
na tak malej turbinie nie masz co sie obawiac o laga. przy wiekszym ukaldzie bedzie on praktycznie niewidoczny.

masz może wiedzę które chłodzenie będzie wydajniejsze ? FMIC czy wykonane z dwóch nagrzewnic i zamkniętego obiegu wody (inego czynnika?)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktore bedzie wydajniejsze nie powiem Ci... bo nie wiem, pytanie co bedzie tansze i spelnialo zadanie.

generalnie lepiej jest zrobic FMICa, jest to dosc powszechnie stosowane w samochodach wszelkiem masci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj znajomy co prawda w borze ale z podobnym silnikiem zrobil duży IC od mercedesa w zderzak i orurowanie z kwasówki. Chwali sobie i jest bardzo zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szerszeniak

jak kogos interesuje mam takie orurowanie u siebie w B3 moge podesłać fotki na maila

ic przed chłodnicą daje rade po jeździe spora różnica pomiedzy rórą za turbo a to do kolektora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności