Skocz do zawartości
piotrek B5

zerwany pasek alternatora tdi AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, sprawa dotyczy TDI (AFN) mianowicie rozleciało się koło pasowe alternatora i co za tym idzie szczelił pasek wielorowkowy i nawinoł się na koło, autko chodziło i sam go zgasiłem, na następny dzień po wymianie koła pasowego i zamontowaniu nowych pasków autko nie odpala słychać ewidętnie "parskanie" przy odpalaniu ale nie załapuje. moje podejrzenie: nawinięcie uszkodzonego paska na koło rozrządu i co za tym idzie jego przestawienie. Błąd początku wtrysku wychodzi na VAG-u czyli bankowo rozrząd. Moje pytanie jak sprawdzić czy nie uszkodzona została głowica zawory tłoki itd bez rozbierania silnika. Czy założyć nowy pasek ustawić rozrząd i sprubować co się będzie działo czy raczej 1000% bankowo narobiło bałaganu przy głowicy.

Edytowane przez piotrek B5
info od mod o niezgodnosci tematu z pkt 2.2. regulaminu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, sprawa dotyczy mojego drugiego autka AUDI A4 TDI (AFN) mianowicie rozleciało się koło pasowe alternatora i co za tym idzie szczelił pasek wielorowkowy i nawinoł się na koło, autko chodziło i sam go zgasiłem, na następny dzień po wymianie koła pasowego i zamontowaniu nowych pasków autko nie odpala słychać ewidętnie "parskanie" przy odpalaniu ale nie załapuje. moje podejrzenie: nawinięcie uszkodzonego paska na koło rozrządu i co za tym idzie jego przestawienie. Błąd początku wtrysku wychodzi na VAG-u czyli bankowo rozrząd. Moje pytanie jak sprawdzić czy nie uszkodzona została głowica zawory tłoki itd bez rozbierania silnika. Czy założyć nowy pasek ustawić rozrząd i sprubować co się będzie działo czy raczej 1000% bankowo narobiło bałaganu przy głowicy.
no niestety bez ściągnięcia głowicy nie sprawdzisz zaworów itp a jeśli rozrząd się przestawił to możesz spróbować ustawić go i przekręcić na sucho wałem czy nie ma blokady tzn czy gładko daje się kręcić (wykręć świece żarowe lżej będzie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też tak mam zamiar zrobić. Ale szczerze mówiąc mam nadzieję że nie narobiło bałaganu z tego względu że jak pasek szczelił to od razu zgasiłem i do końca pracował normalnie, a nie sam zdechł. więc może poprostu przeskoczył o 1 ząbek na rozrządzie góra dwa to wtedy nie powinno nic się stać. Bo jak już 3 przeskoczyły to muszę zabierać się za rozbieranie silnika i czeka mnie głowica + planowanie jej, zawory uszczelki i tłoki pewnie jak dobrze walneło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
też tak mam zamiar zrobić. Ale szczerze mówiąc mam nadzieję że nie narobiło bałaganu z tego względu że jak pasek szczelił to od razu zgasiłem i do końca pracował normalnie, a nie sam zdechł. więc może poprostu przeskoczył o 1 ząbek na rozrządzie góra dwa to wtedy nie powinno nic się stać. Bo jak już 3 przeskoczyły to muszę zabierać się za rozbieranie silnika i czeka mnie głowica + planowanie jej, zawory uszczelki i tłoki pewnie jak dobrze walneło.
no wiesz ale czas od strzelenia paska a twojej reakcji mógł wystarczyć do narobienia bałaganu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, ale nic niepokojącego nie słyszałem. Wiesz jak jest, człowiek do samego końca ma tą nadzieję :) pewnie będzie masakra ale.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybaniem nic nie zdziałasz.Najpierw sprawdzaj rozrząd i jak kolega wyżej pisał ręcznie przekręcić silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zgadza się, ale nic niepokojącego nie słyszałem. Wiesz jak jest, człowiek do samego końca ma tą nadzieję :) pewnie będzie masakra ale.....
zawsze możesz wrzucić używkę głowicę inną niż twoja taniej wyjdzie i szybciej ale ja bym naprawiał swoją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też był wolał swoją głowice zrobić no chyba że będzie z niej miazga. Wielkie dzięki dzisiaj ściągam ryjek ustawiam rozrząd i na sucho obruce silnikiem i zobaczymy czy nie ma oporów, jak nie będzie opornie to wrzucam nowy rozrząd zdejmę pokrywe zaworów i zerkne czy nie widać uszkodzeń jak nie bedzie to składam i odpał. jak będzie lipa to dopiero będe robił konkretniejszy remoncik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i wszystko już jest jasne. zdemontowałem ryjek w samochodzie żeby dostać się do rozrządu. Sznurek z paska wielorowkowego alternatora wkrecił się a raczej jego szczępy pod pasek rozrządu na dolnym kole a co za tym idzie przestawił się rozrząd. ustawiłem go tak jak powinien być i okazało się że tylko o jeden ząbek przeskoczył na szczęście, obruciłem silnikiem na sucho nic nie trze nie puka nie bije, zawory chodzą tak jak powinny czyli nie pokrzywione dzisiaj zakładam kompletny rozrząd jak już mam rozebrany przodek i będzie próba odpalę go na chwilkę bez płynu jak zagada to znaczy że będzie żył, a potem składanie ryjka do kupy. Szczerze mówiąc miałem już czarne myśli na szczęście to tylko jeden ząbek ale strachu napędził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

autko zrobione rozrząd wymieniony :) śmiga pięknie nic się nie stało tylko jeden ząbek na korbie przeskoczył. przy okazji wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów tą z gumkami na szpilki bo troszkę zaczynała się pocić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności