zwkrz Zgłoś #1 Napisano 14 Lutego 2011 Witam, Bardzo proszę o was pomoc. Dzisiaj rano podgrzałem samochód z 5 min. zanim ruszyłem moim TDI 1.9. Po odjechaniu złapałem się za głowę - plama oleju napędowego, gdzieś pośrodku silnika. Sprawdziłem szybko filtr paliwa i przewody na górze - CZYSTO. Gdzie szukać dalej ????? wtryskiwacze ???? autko pracuje normalnie, nie wiem co jest grane:dolamam pozdrowienia, Krzysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 14 Lutego 2011 może chłodniczka paliwa cieknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwkrz Zgłoś #3 Napisano 14 Lutego 2011 ... a gdzie jej szukać ? podejrzewam, że pewnie jest auluminiowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 14 Lutego 2011 ... a gdzie jej szukać ? podejrzewam, że pewnie jest auluminiowa chłodniczka to nr 4 [ATTACH]45953[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robbob8 Zgłoś #5 Napisano 14 Lutego 2011 Sprawdz pompę vacum, może cieknie paliwo spod dekla lub któryś z węży przy tej pompie cieknie (jest zlokalizowana przy ścianie grodziowej, jak otworzysz maskę silnika, odkręć plastikową osłonę z silnika i najlepszy dostęp będziesz miał od stony EGR-a) do oblukania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 14 Lutego 2011 chłodniczka to nr 4 [ATTACH]45953[/ATTACH] mielke, w tym pdf-ie nie ma chłodnicy paliwa żeby komuś dobrze doradzić nie wystarczy posiadać ETKA, trzeba jeszcze wiedzieć co nieco w temacie a nie strzelać chybił trafił. A tak po za tym kolega napisał że filtr paliwa jest więc chłodnica odpada bo jest na filtrze. pozostaje więc uszkodzenie przewodu pod autem albo tak jak kolega powyżej wspomniał wyciek z tandem pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 14 Lutego 2011 mielke, w tym pdf-ie nie ma chłodnicy paliwa żeby komuś dobrze doradzić nie wystarczy posiadać ETKA, trzeba jeszcze wiedzieć co nieco w temacie a nie strzelać chybił trafił.A tak po za tym kolega napisał że filtr paliwa jest więc chłodnica odpada bo jest na filtrze. pozostaje więc uszkodzenie przewodu pod autem albo tak jak kolega powyżej wspomniał wyciek z tandem pompy. a nr 4 jest podpisany "zestaw rurek paliwowych chłodnica paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwkrz Zgłoś #8 Napisano 14 Lutego 2011 Dzięki a tak z ciekawości z ETKI nr 25 to pompa do obiegu chłodzenia paliwa ? ---------- Post added at 13:51 ---------- Previous post was at 13:46 ---------- dziękuję robbob8, jeżeli dobrze pamiętam, to EGR jest za silnikiem prawie po środku, oczywiście po zdjęciu pokrywy. A z pompy VACUM ile przewodów paliwowych wychodzi i wchodzi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #9 Napisano 14 Lutego 2011 (edytowane) Dzięki a tak z ciekawości z ETKI nr 25 to pompa do obiegu chłodzenia paliwa Nie, to jest vacum. Poprawka, to jest pompa vacum i paliwowa w jednym. Juz pisałem że w tym pdf-ie nie ma elementów chłodnicy paliwa. Edytowane 14 Lutego 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #10 Napisano 14 Lutego 2011 chłodnica odpada bo jest na filtrze To oczywiście w zależności jeszcze od tego czy ona tam jest. W rocznikach 2002 (2003 nie ma na 100%) chyba nie montowali już chłodnicy paliwa (zmiana filtra paliwa). Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 14 Lutego 2011 Dzięki a tak z ciekawości z ETKI nr 25 to pompa do obiegu chłodzenia paliwa ? ---------- Post added at 13:51 ---------- Previous post was at 13:46 ---------- dziękuję robbob8, jeżeli dobrze pamiętam, to EGR jest za silnikiem prawie po środku, oczywiście po zdjęciu pokrywy. A z pompy VACUM ile przewodów paliwowych wychodzi i wchodzi ? to właśnie ta pompa podciśnienia pompa paliwa ma 3 wyjścia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwkrz Zgłoś #12 Napisano 14 Lutego 2011 cholera, człowiek ciągle się uczy na błędach ..... czyli mam odszukać za silnikiem tej pompy VACUM. Dokładnie ją obejrzeć, jeżeli cieknie to już jest "złom" czy ją się też da naprawić ? jakies uszczelki itp. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 14 Lutego 2011 To oczywiście w zależności jeszcze od tego czy ona tam jest. W rocznikach 2002 nie montowali już chłodnicy paliwa (zmiana filtra paliwa). Pozdro. Ten fakt już pominąłem, chociaż powinienem o nim wspomnieć, dzięki za poprawkę. I wrzucę jeszcze jak wygląda to z chłodnicą paliwa, w jednym załączniku wygląd filtra, a w drugim układ paliwowy z chłodnicą. filtr paliwa ch?.pdf uk? paliwowy ch?.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #14 Napisano 14 Lutego 2011 jeżeli cieknie to już jest "złom" czy ją się też da naprawić ? jakies uszczelki itp. ? W zależności od zasobności portfela. Generalnie regeneruje się te pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 14 Lutego 2011 Ten fakt już pominąłem, chociaż powinienem o nim wspomnieć, dzięki za poprawkę. I wrzucę jeszcze jak wygląda to z chłodnicą paliwa, w jednym załączniku wygląd filtra, a w drugim układ paliwowy z chłodnicą. kolego ten układ paliwa to ja już podałem ale ty masz jakieś to wyraźniejsze :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwkrz Zgłoś #16 Napisano 14 Lutego 2011 ... łatwo ją zdemontowąć aby sprawdzić wizualnie ? na co zwrócić szególną uwagę przy demontarzu ? podejrzewam, że dostęp do niej jest w miarę możliwy, choć cholera wie. I jeszcze może takie pytanie do was, Czy nieszczelność na tej pompie może NIE skutkować problemami z pracą pompowtryskiwaczy ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #17 Napisano 14 Lutego 2011 kolego ten układ paliwa to ja już podałem ale ty masz jakieś to wyraźniejsze :ok Otwórz swojego i mojego pdf-a, i jak znajdziesz różnicę między nimi to wtedy podyskutujemy. OK? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 14 Lutego 2011 Otwórz swojego i mojego pdf-a, i jak znajdziesz różnicę między nimi to wtedy podyskutujemy. OK? masz pdf z roku 2001 i inny nr rysunku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robbob8 Zgłoś #19 Napisano 14 Lutego 2011 (edytowane) Nic nie trzeba demontować ZWKRZ.Pompa vacum (inaczej tandem czy pośrednia na której w jednej obudowie składa się pompa pośrednia paliwa i pompa podciśnienia ) posiada jedno wejście paliwa (wąż) i jedno wyjście paliwa (wąż), trzecie o którym kolega wspomniał jest to wyjście podciśnienia dla serwa. Na mój nos jeśli cieknie z tamtych okolic i jest to na 100% ropa to jest to sprawa dekla, a dokładnie uszczelki pod nim znajdującej się. Koszt nowej pompy to ok. 740,-PLN. Wymieniałem samodzielnie 2 miesiące temu. Aby sprawdzić czy nie cieknie spod dekla paliwo wystarczy wsunąć dłoń (szczuplą )od stony EGR-u, zobaczymy czujnik tempertaury G2/G62, a ponad nim pompę vacum, której dół będzie mokry od ropy jeśli przecieka. Edytowane 14 Lutego 2011 przez robbob8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwkrz Zgłoś #20 Napisano 14 Lutego 2011 ... dziekuję dzisiaj po pracy sprawdzę. Ale nurtuje mnie jedno, jeśli się rozszczelniła pompa Vacum, to nie ma to wpływu na pracę silnika, pompowtryskiwaczy ??? hmmm bo silnik pracuje normalnie, równo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach